Nul sukker

TurtleSpeed
Kort karma: 100
Likede indlæg: 595

Re: Nul sukker

Indlægaf TurtleSpeed » 10. sep 2015, 19:40

Modesty Blame skrev:18 dage and counting

Hvor er du sej! :pompom:
0
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Indlægaf canoodle » 11. sep 2015, 07:57

Jeg falder en gang i mellem i. Når jeg har tømmermænd og når jeg er mega træt. Men jeg tænker meget mindre på det, og spiser slet ingen tilsat sukker stadigvæk i min mad.

Har vist også tabt mig, og har færre symptomer på min stofskiftesygdom. Så vil rigtig gerne blive ved :)

Modesty, du er skide sej! Jeg synes der kom et dyk efter uge 4, du må lige sige til, hvis du oplever det samme.
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5905

Indlægaf Dikus » 11. sep 2015, 09:12

Ja, ja. I er så super-kloge og sunde. Det vil jeg også være... så jeg må hellere være med.

Dag 1. Og forhåndsvrissen over, man ikke bliver sund og slank, hvis man lever af slik og kage.
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 11. sep 2015, 10:37

Dikus skrev:Ja, ja. I er så super-kloge og sunde. Det vil jeg også være... så jeg må hellere være med.

Dag 1. Og forhåndsvrissen over, man ikke bliver sund og slank, hvis man lever af slik og kage.

Jeg joiner dig :banan:

Indtil videre udelukker jeg sukker i form af slik, is, chokolade, marmelade, honning og kage (samt chips og kridhvidt brød). Jeg har spist en sukkerfri is i dag, og det synes jeg er ok, så længe det er i moderation, og i opstartsfasen hvor det kan være svært.

Jeg har så kreeret det benspænd for mig selv, at jeg pt er hjemme hos mine forældre der har en tendens til fyldte slikskabe og køleskabe, så der ligger vingummier og marsbar på lur over alt :tie: Men indtil videre har jeg ikke overfaldet noget - andet end den der sukkerfrie hindbæris.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 11. sep 2015, 11:48

Og jeg lod være med at spise brød og kage til morgenmøde - og holdt mig i stedet til den sunde morgenmad, jeg havde spist hjemmefra!

Weeeee... Et måltid klaret :tie:
3
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 11. sep 2015, 12:04

Jeg er træt og hjemme i dag. Jeg er SÅ tæt på at gå ned i min øko-kiosk og købe mørk chokolade. HJÆLP!
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 11. sep 2015, 12:06

canoodle skrev:Jeg er træt og hjemme i dag. Jeg er SÅ tæt på at gå ned i min øko-kiosk og købe mørk chokolade. HJÆLP!

LAD VÆRE!!! Så begynder du jo forfra på lyst til mere! Hold ud :whip:

Spis en banan :banan:
0
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 11. sep 2015, 12:19

Dikus skrev:
canoodle skrev:Jeg er træt og hjemme i dag. Jeg er SÅ tæt på at gå ned i min øko-kiosk og købe mørk chokolade. HJÆLP!

Det smager ikke lige så godt til kaffe :slem:
0
All Adventurous women do
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4564

Indlægaf Akehurst2 » 11. sep 2015, 13:02

Dikus skrev:Og jeg lod være med at spise brød og kage til morgenmøde - og holdt mig i stedet til den sunde morgenmad, jeg havde spist hjemmefra!

Weeeee... Et måltid klaret :tie:

One down - det er godt nok. Bedre end nul, især :D

Jeg gruede hele dagen for hvordan jeg helt vildt træt og uoplagt skulle holde mig fra kagen til mødet - og så var der sket en fejl, så der kun var kaffe og danskvand. Elsker sløset kantine lige nu :love:
1
TurtleSpeed
Kort karma: 100
Likede indlæg: 595

Indlægaf TurtleSpeed » 11. sep 2015, 13:33

canoodle skrev:
Dikus skrev:

Det smager ikke lige så godt til kaffe :slem:

Kom saa! Du kan godt! Du er staerk!
1
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 11. sep 2015, 14:22

Jeg har haft en ultradoven dag, hvor jeg ikke rigtig har spist noget. Og hvad står der ude på køkkenbordet da jeg står op af min seng? En gigantisk slikskål med alt mit yndlingsslik! :sarkasme:

Jeg følte mig en smule snydt da jeg tog to cherrytomater fra skålen ved siden af. :klovn:
2
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1056

Indlægaf Modesty Blame » 11. sep 2015, 15:19

Mjah altså...jeg tænker nogle dage, at det jo ikke vil gøre noget, hvis jeg bare køber en enkelt romkugle. Forleden var jeg hos min bror, sammen med anden bror og far. Og storebror havde den største "rigtige" træstamme, jeg nogensinde havde set. Nøj, det var svært. Men det gik endda.

Da jeg stoppede, var det bl.a. fordi jeg skiftede smertestillende medicin. Og jeg har længe mistænkt det jeg fik før, for at give mig ekstra sukkertrang. Og well...så må det jo gøre en forskel, når jeg skifter - ikk? Og det gjorde det faktisk også lidt. Jeg får ikke de der enorme urges, som jeg gjorde før. Selvfølgelig er det også et spørgsmål om dårlige vaner, og afhængighed, som jeg kender alt til fra andre substanser. Og det er derfor, jeg ved, at der kun er en vej fremad, og det er at lade være.

Jeg har tabt mig lidt, tror jeg. Synes, at mit bælte er løsere. Det er ikke meget, men jeg vil ikke gå på vægten, så længe jeg er så utilfreds med min krop, så der bliver ikke nogle veje/måle tal for mig lige foreløbigt.
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 12. sep 2015, 23:08

Nåh. I dag har jeg undladt følgende:

- kage i lufthavnen (spiste pastasalat i stedet)
- 4 småkager og to bolcher i flyet (holdt mig til kaffe)
- to glas juice ( drak vand )
- slik til aftenen på hotellet (købte tomater)
- capouchino og kakao (drak te)
- sodavand (sukkerfri saft er købt)

Hvis ikke, jeg taber mig, så undgår jeg da at blive tykkere... Shoot der skal siges nej tak eller tages andre valg mange gange på en dag.
4
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 13. sep 2015, 07:37

Hvor er du sej, Dikus :banan: bliv ved med det.

Sidst jeg skrev, var jeg i slikskuffen og spiste en ti vingummier. Men de var ikke så gode. I går var jeg træt, så jeg havde lyst til slik igen. Men jeg tog mig sammen, købte rå lakrids uden sukker i stedet. Det er blevet MEGET lettere at lade være. Jeg er næsten en tøjstørrelse mindre nu.
5
All Adventurous women do
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 13. sep 2015, 09:29

Vildt!!! Men et eller andet sted giver det god mening, man kan tabe at bare ved at sige nej tak til sukker, når mam får det tilbudt så meget i løbet af en dag.

I dag vil jeg begynde med at fravælge syltetøj og nutella. Og nøjes med ost på rundstykket. Nåh ja. Så vil jeg også lade juicen stå.
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"