Er Norwegian så skidt?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Re: Er Norwegian så skidt?

Indlægaf Neenah » 18. maj 2016, 19:52

Har aldrig haft problemer med Norwegian i Europa, men til USA var det forfærdeligt. Vi blev 6 timer forsinkede i Stockholm på grund af "vejret" og blev kun tilbudt 100 kr. per person i madbilletter som kompensation. De nægtede at give erstatning, selvom "vejret" ikke forhindrede andre flyselskaber i at komme afsted til tiden.
0
Stormborn
Kort karma: 0
Likede indlæg: 11

Indlægaf Stormborn » 18. maj 2016, 21:19

Jeg har aldrig haft problemer med Norwegian. Har fløjet med dem en del indenfor Europa, bl.a. til Alicante. Har også fløjet til New York fra CPH uden problemer i deres Dreamliner :)
1
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2271

Indlægaf didas » 19. maj 2016, 12:24

Vi var også 6 timer forsinkede til New York. Der var ingen information fra personalet, afgangen blev bare hele tiden udsat, min veninde jeg fløj med havde dog heldigvis tilmeldt sig sms service, så vi kunne sidde og informere de øvrige passagerer, som intet vidste. Der var ingen vouchers, ingen info om vores kompensations-/klagemuligheder. Kastrup Lufthavn lukkede, mens vi stadig sad og ventede i en random mellemgang, forbi boardingområdet ikke åbnede, før de havde en afgangstid. Dvs. lys og aircondition slukkede og så kunne vi sidde og kampsvede i august måned uden adgang til drikkevarer.
Efterfølgende fulgte så et laangt tovtrækkeri for kompensation for forsinkelse, som vi først fik efter der var sat advokat på sagen.

Med det sagt, ville jeg dog ikke have kvaler med at flyve med dem i Europa, men oversøisk vil jeg lede efter andet firma, hvis det er en mulighed.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Goozilla
Kort karma: 4
Likede indlæg: 50

Indlægaf Goozilla » 19. maj 2016, 13:23

kidkomb skrev:OberstNasig: Ja, vi er på Mallorca. Jeg fulgte lidt med i forsinkelser inden vi rejste og jeg så nogle forsinkelser til og fra Madrid. Ja og så de oversøiske. Se evt på Cph hjemmeside.
Jeg lod mig også fortælle at det oftest er de sene eftermiddag og aftensflyvninger der er ramt.

Der er altid forsinkelser til og fra Madrid, men det gælder alle selskaber. Den lufthavn er så uhyre dårligt organiseret og de spanske flyveledere er rent ud sagt til at lukke op og skide i, når det kommer til Madrid. Derfor er der altid slots på flyvningerne og turen ud til banerne (der i CPH oftest tager højst 10 min.) kan nemt ende op i 30-40 minutter.

Grunden til at eftermiddag- og aftensflyvninger oftere er ramt med forsinkelser er ganske enkelt, at hvis en maskine bliver forsinket om formiddagen, så overføres denne forsinkelse til de senere ture. Det er ikke anderledes end hvis fragtmanden kommer til at sidde fast i morgentrafikken og hans arbejdsdag så halter efter indtil fyraften.

Mht. Dreamlineren, så har Norwegian taget et sats med en helt ny flytype og uden code-share med andre selskaber. Det koster når skidtet ikke virker, som det skal, for man kan ikke ombooke hurtigt til et andet code-share selskab som fx Lufthansa, BA eller SAS kan. Dertil kommer at de har spændt buen for hårdt, (for nye flyvejern skal jo gerne flyve investeringen hjem) så i stedet for at have back-up af fly, så har man skullet lease andre selskaber ind, hvilket ikke altid er lige nemt/effektivt. Mit indtryk er, at de er blevet klog af skade og har fået styr på deres nye fly nu og personligt ville jeg foretrække at flyve med en Dreamliner, hvis jeg kunne vælge - Norwegian eller ej. Ganske enkelt fordi den skulle være langt mere komfortabel end de andre maskiner, der bruges til "long haul".
2
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9671

Indlægaf kidkomb » 19. maj 2016, 13:40

Tak, Goozilla! Det er nyttig info :banan:
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 17
Likede indlæg: 535

Indlægaf catnip » 2. jun 2016, 12:13

Jeg har gladeligt lige booket min tur til
Amsterdam med Norwegian
0
Muddi
Kort karma: 58
Likede indlæg: 192

Indlægaf Muddi » 17. jul 2016, 11:41

Det er lige før at jeg snart skider norwegian et langt stykke. Jeg skulle have være med dem fra New York JFK til København i aften kl 21.55 Den er så lige blevet forsinket i tre timer, så jeg nu først skal afsted kl 1 i nat! Der står godt nok at man kan henvende sig til deres personale i lufthavnen og få mad vouchers, men er pt skide usikker på om de forsinker det yderligere.

Herover var den også gal, der sad vi indespærret i flyet i tre timer på landingsbanen, fordi der ikke var nok ledige Gates! Okay, nok lige så meget lufthavnens skyld, men kunne de så ikke have lukket os ud en i bus, og kørt os ind til lufthavnen?! Jeg blev hentet af noget familie, og skulle videre til Long Island, og pga forsinkelsen, var vi først fremme kl fire om morgenen.

Jeg tænker hvorfor? Det er første gang jeg rejser alene, og så skal der være problemer på både ud - og hjemturen. Har fløjet med Norwegian masser af gange uden problemer, hvorfor så alle de problemer nu?!
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3488

Indlægaf Ballademager » 19. jul 2016, 19:07

Muddi skrev:Det er lige før at jeg snart skider norwegian et langt stykke. Jeg skulle have være med dem fra New York JFK til København i aften kl 21.55 Den er så lige blevet forsinket i tre timer, så jeg nu først skal afsted kl 1 i nat! Der står godt nok at man kan henvende sig til deres personale i lufthavnen og få mad vouchers, men er pt skide usikker på om de forsinker det yderligere.

Herover var den også gal, der sad vi indespærret i flyet i tre timer på landingsbanen, fordi der ikke var nok ledige Gates! Okay, nok lige så meget lufthavnens skyld, men kunne de så ikke have lukket os ud en i bus, og kørt os ind til lufthavnen?! Jeg blev hentet af noget familie, og skulle videre til Long Island, og pga forsinkelsen, var vi først fremme kl fire om morgenen.

Jeg tænker hvorfor? Det er første gang jeg rejser alene, og så skal der være problemer på både ud - og hjemturen. Har fløjet med Norwegian masser af gange uden problemer, hvorfor så alle de problemer nu?!

Velkommen til flytrafik i USA. Det der har sandsynligvis intet med Norwegian at gøre. Har oplevet lignende scenarier mange gange med forskellige selskaber i USA. Faktisk var det mere reglen end undtagelsen, at der var problemer, da jeg boede derovre.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3488

Indlægaf Ballademager » 19. jul 2016, 19:13

Selvom I har booket, så vil jeg bare istemme koret, der ikke har oplevet de store problemer trods mange flyvninger med Norwegian. Har en enkelt gang fået aflyst et fly pga en teknisk fejl, men de dækkede alle omkostninger til hotel osv.

Har oplevet langt mere bøvl med SAS, der flere gange har aflyst fly.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Rejser"