Vende forskelligheder til fordele

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Re: Vende forskelligheder til fordele

Indlægaf Elvispop » 17. maj 2016, 07:11

Hvor er konflikten?
Manden har jo selv snakket om kælderen.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5955

Indlægaf Smiling_Goat » 17. maj 2016, 12:10

Fru Sunshine skrev:Jeg var blevet tosset, hvis min mand bare havde sat mine ting i kælderen (eller i vores tilfælde i skuret). Ja, det er træls, når man gerne vil have dem væk, men han har vel lov til at have sit tempo.

Så jeg synes egentlig han tog det RET pænt.

Jeg har netop ikke sat hans ting i kælderen..
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9262

Indlægaf Fru Sunshine » 17. maj 2016, 12:18

Smiling_Goat skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg var blevet tosset, hvis min mand bare havde sat mine ting i kælderen (eller i vores tilfælde i skuret). Ja, det er træls, når man gerne vil have dem væk, men han har vel lov til at have sit tempo.

Åh - undskyld. Det misforstod jeg.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 17. maj 2016, 12:22

Okay, nu føler jeg lidt, tråden bliver misforstået..

Jeg har ellers forsøgt at gøre tydeligt opmærksom på i startindlægget, at jeg ikke synes, hverken min eller min kærestes fremgangsmåder er forkert. De er forskellige, og jeg kan endda se fordele ved begge. Helt oprigtigt. Så kunne I ikke lige først og fremmest stole på den udlægning?

Jeg beder bare om råd til, hvordan vi får plads til os begge. Det går mig rigtig meget på, at mit hjem er fyldt med flyttekasser (på 17.-dagen,) og det går min kæreste rigtig meget på, at det går mig på. Vi er begge interesseret i at få løst problemet på en måde, vi begge har det godt med. Jeg er ikke interesseret i at overrule min kæreste, svinge pisken og sige: "I kælderen med det!" Jeg søger en slags fremgangsmåde, der kan gøre indflytningen optimal for os begge.

Jeg føler mig fastlåst i et hjem og en situation, jeg næsten ikke kan udholde at være i, for siger jeg noget om rodet for at opfylde mit eget behov, presser jeg ham, holder jeg mund og lader ham gøre det i sit tempo, hvorved jeg understøtter hans behov, ved jeg ikke, hvornår han er færdig, og så er det mig, der er presset. Jeg søger middelvejen, for jeg kan ikke selv finde den.

Kan I ikke lige holde jer det for øje, når I svarer? Jeg er med på, det er naturligt at lede efter en "helt" og en "skurk" i den slags her, men jeg vil godt lige understrege igen, at der ikke er nogen. Vi er bare forskellige.
5
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 17. maj 2016, 12:43

KitKat skrev:Min kæreste og jeg minder vist ret meget om din kæreste og dig på det her område :gruble:

Jeg tror nok at jeg, i din situation nu her, ville "skære igennem" og sige noget i retning af, at "på søndag ryger alle papkasser i kælderen" og naturligvis forklare at det er nødvendigt fordi jeg føler mig presset og klemt i mit/vores eget hjem.

Det ville give ham tid til at planlægge, og udpakke, de vigtigste ting, og det ville give dig en ende på situationen indenfor overskuelig fremtid.

Jeg ville ikke formulere det som en ordre eller en "svinge pisken regel" men jeg ville heller ikke kunne fortsætte med at være en sød og rummelig kæreste hvis jeg skulle bo i papkasser og flytterod så længe og I lader jo til at være enige om at søge en løsning sammen :)

Nogle generelle råd kan jeg desværre ikke give dig, for min kæreste og jeg bor ikke sammen (vi ejer hver vores hus og ingen af os ønsker at sælge) så vores løsning er, at projekter i hans hjem foregår på hans måde og projekter i mit hjem foregår på min måde.
-og kan man ikke holde hinandens arbejdsmetode ud må man køre hjem til sig selv og give den anden arbejdsro :fløjt:

Ja, det kan være, jeg skal sætte mig med ham og snakke med ham om, hvor meget det går mig på, og hvor lang tid han tror, han skal bruge til at få det i orden - og hvad jeg i øvrigt kan gøre for at hjælpe med processen.

Det er okay, hvis det tager en måned eller to eller tre, det er ikke det. Det er mere det med, at ikke ane udsigterne. Jeg har brug for at vide, at senest d. x er kasserne væk.

Så skal jeg til gengæld nok holde mund med rodet indtil den dato. Det er vel fair nok.

Tak :)
2
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5035

Indlægaf Aima » 17. maj 2016, 12:55

Smiling_Goat skrev:

Men nu er jeg altså også lidt forvirret, for du skrev jo lige, du netop gjorde dét, eller hvad er det jeg misforstår?

Smiling_Goat skrev:Ja, hele konflikten i går opstod, da jeg begyndte at tømme hans kasser og sætte de ting, jeg vurderede, vi ikke skulle bruge, i kælderen. Han sagde, at det var okay, så måtte han bare hente dem igen, hvis han får brug for dem.. Det forvanskede mine hormoner så til: "du et pisse irriterende og jeg gider ikke hente mine ting i kælderen!" og så konfliktede vi lidt over det.. Skide hormoner.

Vil det være okay at tage ham på ordet i dag, tror I?

Og hvorfor er det, I ikke stiller de kasser i kælderen, når han med egne er cool med at hente dem dér efterhånden som han mangler dem?

Jeg forstår i øvrigt godt du er frustreret, og jeg kan sagtens genkende mønstrene. Vi gjorde nærmest alt hver for sig, fordi vi ikke kunne finde ud af at samarbejde om noget som helst pga. vidt forskellige tilgange og det var bl.a. sådan noget der gjorde, at forholdet ikke holdt.
Jeg tror dog sagtens, man kan få det til at fungere, hvis begge parter er interesserede i at møde den anden et sted på midten, men det kræver jo så, man er villig til at se udover eget behov og anerkende, der findes andre løsningsmuligheder end lige de, der appellerer mest til en selv. (hvilket jeg bestemt synes det lyder som om, du er).

Jeg tænker, om en slags deadlines måske kunne være en hjælp hos jer? Hvis du accepterer, din kæreste har brug for mere tid end dig til at pakke ud, og din kæreste accepterer, at du har brug for at vide, at udpakningen af de kasser rent faktisk bliver en realitet indenfor nærmeste fremtid, kunne kompromisset så ikke være, at I aftaler, at han eksempelvis får 14 dage til at få det gjort uden at du blander dig. Så har I begge noget konkret at forholde jer til.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6122

Indlægaf LadyFox » 17. maj 2016, 12:59

Jeg synes kælderløsningen er rigtig god, men jeg synes ikke vejen er bare at smide hans ting fortørnet ned i kælderen, men fortælle ham pænt at det er stressende for dig at bo i flyttekasser når i forlængst er flyttet ind, og om i ikke kunne gemme de kasser der endnu ikke er tømt væk imens, og så kan kasserne tages frem i takt med han er klar til at pakke dem ud.
Den handler jo ikke om at tingene skal forblive i kælderen for evigt, eller de ikke er velkomne oppe i lejligheden - for det er de jo, og det er jo med henblik på det hele skal have en plads, men at det skal forgå i din kærestes tempo, mens du også skal kunne være der uden at drukne i kasser.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5035

Indlægaf Aima » 17. maj 2016, 13:01

Nå, jeg kan se, I også lige selv kom omkring det med en konkret skæringsdag, jeg tror altså, det kunne gøre en del. Bare husk at vær helt klar i mælet om, hvor vigtigt det er, han så også overholder de aftaler, I laver. Det er dobbelt op på frustration at læne sig op ad visheden om og tilliden til, at noget kommer til at ske, for så at erfare at det gør det ikke alligevel, skulle jeg hilse og sige.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 17. maj 2016, 13:10

KitKat skrev:
Smiling_Goat skrev:Det er okay, hvis det tager en måned eller to eller tre, det er ikke det. Det er mere det med, at ikke ane udsigterne. Jeg har brug for at vide, at senest d. x er kasserne væk.

Du er væsentlig mere rummelig end mig, kan jeg høre :lol: Jeg ville nok være nået grænsen sådan ca omkring nu :fløjt:

Men ja, hvis I kan blive enige om en deadline, eller måske flytte alle kasserne ind i ét rum hvorfra han så kan gå og pakke ud stille og roligt, mens du har "luft" i resten af rummene...?

Der er ikke mulighed for at stille kasserne andetsteds desværre.. Jeg må bare lige bide tænderne sammen. Det er heldigvis ikke så tit, vi flytter :P

Men jeg kan godt mærke, at det kribler i mig efter at pakke de kasser ud. Det er virkelig svært at affinde mig med, at han er så skide grundig. Få nu bare de ting ud af kasserne og stil dem et eller andet sted, så vi kan komme af med kassen. Så kan vi finde et permanent sted til tingen senere, tænker jeg, men sådan virker han åbenbart ikke.

Vi havde en mindre konflikt i går, fordi jeg stillede én af hans servere (ja, han har flere) i en køkkenskænk. "Jam.. Det er en server" sagde han målløs, og jeg kiggede undrende på ham og svarede: "Ja?" "Den hører ikke til i køkkenet" fortsatte han, og jeg svarede: "Nej, men så kan vi få kassen væk." Han kiggede på mig, som om jeg var faldet ned fra månen, og fortsatte med, hvad han selv følte var soleklare, gode argumenter, ved at sige: "Men.. det er en køkkenskænk."
Og så kørte det lidt i ring derfra. Det er for ham så åbenlyst sært, det jeg gør, at argumentet: "Men... Come on, i køkkenet?" indgik i repertoiret.

Ja, i køkkenet! Jeg skulle tømme en kasse og fandt et tomt skab, der virker overflødigt, i umiddelbar nærhed. Problem solved. Jeg vælger at se det, som en god mulighed for os begge til at udvikle os på helt nye og uvante områder :D
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 17. maj 2016, 13:25

Aima skrev:
Smiling_Goat skrev:

Men nu er jeg altså også lidt forvirret, for du skrev jo lige, du netop gjorde dét, eller hvad er det jeg misforstår?

Smiling_Goat skrev:Ja, hele konflikten i går opstod, da jeg begyndte at tømme hans kasser og sætte de ting, jeg vurderede, vi ikke skulle bruge, i kælderen. Han sagde, at det var okay, så måtte han bare hente dem igen, hvis han får brug for dem.. Det forvanskede mine hormoner så til: "du et pisse irriterende og jeg gider ikke hente mine ting i kælderen!" og så konfliktede vi lidt over det.. Skide hormoner.

Vil det være okay at tage ham på ordet i dag, tror I?

Og hvorfor er det, I ikke stiller de kasser i kælderen, når han med egne er cool med at hente dem dér efterhånden som han mangler dem?

Jeg forstår i øvrigt godt du er frustreret, og jeg kan sagtens genkende mønstrene. Vi gjorde nærmest alt hver for sig, fordi vi ikke kunne finde ud af at samarbejde om noget som helst pga. vidt forskellige tilgange og det var bl.a. sådan noget der gjorde, at forholdet ikke holdt.
Jeg tror dog sagtens, man kan få det til at fungere, hvis begge parter er interesserede i at møde den anden et sted på midten, men det kræver jo så, man er villig til at se udover eget behov og anerkende, der findes andre løsningsmuligheder end lige de, der appellerer mest til en selv. (hvilket jeg bestemt synes det lyder som om, du er).

Jeg tænker, om en slags deadlines måske kunne være en hjælp hos jer? Hvis du accepterer, din kæreste har brug for mere tid end dig til at pakke ud, og din kæreste accepterer, at du har brug for at vide, at udpakningen af de kasser rent faktisk bliver en realitet indenfor nærmeste fremtid, kunne kompromisset så ikke være, at I aftaler, at han eksempelvis får 14 dage til at få det gjort uden at du blander dig. Så har I begge noget konkret at forholde jer til.

Sådan helt kort og firkantet, skete der det, at jeg ville have orden på lejligheden. Jeg begyndte derfor at gennemgå kassernes indhold (som var hans ting) og konferere med ham, hver gang jeg lagde nogle af hans ting i "ned i kælderen"-kassen - så han kunne sige til eller fra. Han var egentligt ikke indstillet på at ordne kasserne da, men gik i gang, fordi han ikke ville lade mig gøre det hele selv - selvom jeg forsikrede ham om, at det var fint. Til sidst sagde han, at han havde opgivet lidt, og jeg bare kunne sætte det hele ned i kælderen, så ville han hente tingene, efterhånden som han manglede dem.

Jeg følte så, at jeg var i gang med at overrule ham og bestemme for meget, så jeg prøvede at finde plads til tingene i lejligheden i stedet (han skal jo netop ikke føle, at hans ting bare ryger i kælderen.) Det ledte bl.a. til konflikten: "Hvad laver den server i køkkenskabet?" og lignende. Fordi mit mål var at fjerne kasserne (placere tingene et ledigt, skjult sted,) og hans var at rydde grundigt op (sætte tingene på deres permanente plads.)
Så han foreslog, at han sørgede for at pakke sine egne ting ud, og så kunne jeg fokusere på mine. Det betød i realiteten, at jeg var nødt til at sætte mig hen og glo i sofaen - for jeg var færdig med mit eget.

Resultatet blev altså, at han, der havde brug for og lyst til, at slappe af, gik og arbejdede, mens jeg, der havde lyst til at arbejde, sad og var frutreret og rastløs over at være tvunget til at slappe af. Jeg kunne også samtidig se ham gå og polere ting han pakkede ud, og det tog en evighed jo, så han skulle være i gang endnu længere. Så jeg havde dårlig samvittighed over at sætte ham i gang (og ikke hjælpe,) og samtidig følte jeg mig ubrugelig, fordi jeg ikke måtte hjælpe (selvom det jo i realiteten handlede om, at jeg gjorde tingene "forkert" i hans øjne.)

Og så blev det pludselig knapt så kort..
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2381

Indlægaf achillaxedprune » 17. maj 2016, 15:11

Smiling_Goat skrev:Ja, det kan være, jeg skal sætte mig med ham og snakke med ham om, hvor meget det går mig på, og hvor lang tid han tror, han skal bruge til at få det i orden - og hvad jeg i øvrigt kan gøre for at hjælpe med processen.

Det er okay, hvis det tager en måned eller to eller tre, det er ikke det. Det er mere det med, at ikke ane udsigterne. Jeg har brug for at vide, at senest d. x er kasserne væk.

Så skal jeg til gengæld nok holde mund med rodet indtil den dato. Det er vel fair nok.

Hold nu op, hvor I minder om mig og min mand på dette her område. :lol: ... Til orientering kan jeg fortælle, at vi har boet i vores hus i over et år og min mand har STADIG en flyttekasse stående på hans værelse. :panik:
Når jeg ser den, kan jeg blive helt hidsig, men jeg lader det glide af... Jeg fatter ikke han ikke får pakket den sk*de kasse ud, men det kan/vil/gider han åbenbart ikke. Det er så dumt. :lol:

Nå, men mit problem er også, at jeg er vildt dårlig til ikke at kende en tids- og/eller procesplan.Hvis jeg ved, at der går x antal tid, så er det som udgangspunkt ok... Men hvis jeg ikke aner hvornår jeg kan forvente tingene afsluttet, så bliver jeg stresset, frustreret og ked af det.

... Jeg havde bare slet ikke indtrykket af, at det var dét som var problemet i dit første indlæg... Der virkede det til at du bare gerne ville have det gjort nu-agtigt, og egentlig ikke var en planlægger... Mere tværtimod. :gruble:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Ballademager » 17. maj 2016, 15:23

Det der er SÅ meget min kæreste og mig :genert:

Jeg er mest til at få opgaver løst relativt hurtigt, så jeg kan komme videre. Min kæreste foretrækker at tænke alle mulige og umulige scenarier igennem først - flere gange. Jeg kan ikke slappe af, hvis det roder, min kæreste kan sidde midt i kaos og være helt afslappet. Min kæreste hader at tage beslutninger, jeg bryder mig ikke om at være i en beslutningsproces for længe. Jeg kan være halvt igennem en rugbrødsmad, før han overhovedet er færdig med at beslutte, hvad han vil have på sit rugbrød. Han gider ikke motion, jeg kan ikke fungere uden. Hvis vi skal på ferie skal jeg planlægge og stå for det praktiske, for når han er færdig med at overveje for og imod, er alle rejser solgt. Kunne blive ved...

Udfordringerne har for mig været, at han rigtig tit virker "lunken" eller som om han ikke rigtigt gider det, der skal gøres eller er vigtigt for mig. Og det var enormt svært og til tider sårende de første år af vores forhold. Han kan modsat ikke altid forstå, at jeg ikke bare har ro til at vente på, at tingene tager den tid, de nu engang tager for ham.

Vi deler nogle opgaver imellem os, og jeg blander mig ikke i de opgaver, som han varetager. Hvis han beder om hjælp får han selvfølgelig det, men ellers gør jeg ikke noget. Det er svært ikke at gribe ind, når han er timer eller dage om at løse noget, som ville tage kort tid for mig, men det giver så meget at lade være. Han føler sig meget mere respekteret, når jeg holder min mund.

De store ting, som f.eks. rengøring, betaler vi os fra, for der kan vi simpelthen ikke blive enige, og jeg hverken kan eller vil leve i et rodet og beskidt hus. Han har derimod sine steder (kælderen, hans side af klædeskabet og hans skrivebord, bl.a.), hvor han kan rode så meget, som han orker, og der blander jeg mig ikke i, om der er orden eller ej.

Fordelene ved alt det her er, at vi på mange måder supplerer hinanden godt. Han kan tænke store ting grundigt igennem, jeg kan få små hverdagsting hurtigt overstået. Derudover har vi en aftale om, at han kan sige "har brug for tid" eller jeg kan sige "har brug for, at vi gør noget/tager en beslutning nu", hvis der en eller anden situation, man ikke kan overskue.

Min kærestes personlighed har også den åbenlyse fordel, at det gør ham meget støttende. Der er intet, der haster i hans verden, så han har Inter imod at vente til jeg er klar til et eller andet, der har taget tid at blive klar til. Han venter bare tålmodigt...

Shit, det blev langt! :genert: Håber du kan bruge noget af det, hvis du da stadig hænger på :D
Senest rettet af Ballademager 17. maj 2016, 15:35, rettet i alt 1 gang.
3
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2381

Indlægaf achillaxedprune » 17. maj 2016, 15:24

Smiling_Goat skrev:Der er ikke mulighed for at stille kasserne andetsteds desværre.. Jeg må bare lige bide tænderne sammen. Det er heldigvis ikke så tit, vi flytter :P

Men jeg kan godt mærke, at det kribler i mig efter at pakke de kasser ud. Det er virkelig svært at affinde mig med, at han er så skide grundig. Få nu bare de ting ud af kasserne og stil dem et eller andet sted, så vi kan komme af med kassen. Så kan vi finde et permanent sted til tingen senere, tænker jeg, men sådan virker han åbenbart ikke.

Vi havde en mindre konflikt i går, fordi jeg stillede én af hans servere (ja, han har flere) i en køkkenskænk. "Jam.. Det er en server" sagde han målløs, og jeg kiggede undrende på ham og svarede: "Ja?" "Den hører ikke til i køkkenet" fortsatte han, og jeg svarede: "Nej, men så kan vi få kassen væk." Han kiggede på mig, som om jeg var faldet ned fra månen, og fortsatte med, hvad han selv følte var soleklare, gode argumenter, ved at sige: "Men.. det er en køkkenskænk."
Og så kørte det lidt i ring derfra. Det er for ham så åbenlyst sært, det jeg gør, at argumentet: "Men... Come on, i køkkenet?" indgik i repertoiret.

Ja, i køkkenet! Jeg skulle tømme en kasse og fandt et tomt skab, der virker overflødigt, i umiddelbar nærhed. Problem solved. Jeg vælger at se det, som en god mulighed for os begge til at udvikle os på helt nye og uvante områder :D

Hvad er problemet lige med at der står en kasse, hvis alternativet er at alle tingene står forkerte steder? Det er åbenbart kassen i sig selv du irriteres over, og ikke så meget om tingene er kommet på plads. Eller hvad? Har du egentlig helt styr på, hvad der reelt irriterer dig ved situationen? :)

Lige i den historie kan jeg sagtens følge din kæreste... Det giver da ikke mening at begynde at pakke ud helt random, så man skal flytte dem senere.

Men på 17 dage burde han havde fundet plads til sin server... Har I loft- eller kælderrum? Da vi boede i lejlighed lå mandens server i kælderen, hvor der var trukket EL ned. Og da vi så på hus var han helt vild med et gammelt 70'er-hus, der havde en suana, for: "Det er jo et PERFEKT serverrum!!!" :lol:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 17. maj 2016, 15:48

achillaxedprune skrev:
Smiling_Goat skrev:Der er ikke mulighed for at stille kasserne andetsteds desværre.. Jeg må bare lige bide tænderne sammen. Det er heldigvis ikke så tit, vi flytter :P

Hvad er problemet lige med at der står en kasse, hvis alternativet er at alle tingene står forkerte steder? Det er åbenbart kassen i sig selv du irriteres over, og ikke så meget om tingene er kommet på plads. Eller hvad? Har du egentlig helt styr på, hvad der reelt irriterer dig ved situationen? :)

Lige i den historie kan jeg sagtens følge din kæreste... Det giver da ikke mening at begynde at pakke ud helt random, så man skal flytte dem senere.

Men på 17 dage burde han havde fundet plads til sin server... Har I loft- eller kælderrum? Da vi boede i lejlighed lå mandens server i kælderen, hvor der var trukket EL ned. Og da vi så på hus var han helt vild med et gammelt 70'er-hus, der havde en suana, for: "Det er jo et PERFEKT serverrum!!!" :lol:

Ja, jeg har skrevet mere detaljeret om det i mit svar til Aima. Det irriterer mig at vade rundt i kasser, og at jeg, trods hans følelse af at blive presset, ikke bare kan få lov til at tømme dem. Jeg forstår godt, at han godt vil have føling med, hvad der skal beholdes osv. Men for pokker.. Så kom dog i gang! :P

At serveren røg i et køkkenskab var måske heller ikke sket på dag 2. Men efter 17 dage, er jeg personligt helt fløjtende ligeglad med, hvor den tilbringer sine dage. Den skal bare ikke stå i en kasse på mit stuegulv - sammen med 14 andre kasser.

(Ja, jeg er den irriterende "så, nok udenomssnak, lad os komme tilbage på sporet"-type i samarbejdssituationer :P. Jeg har virkelig bare ingen tålmodighed med "slinger".)

Jeg er dog helt med på, at han har brug for tid (åh så meget tid) for at komme i orden, og det må han jo så få. Han skal vel trods alt også bo her.

Åh ang. kælder/loft og server. Vi har et kælderrum, men han har som sagt flere servere, så han skal ikke have strøm til den. Den er der bare som moralsk opbakning eller sådan noget, går jeg ud fra.
Senest rettet af Smiling_Goat 17. maj 2016, 15:53, rettet i alt 1 gang.
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 17. maj 2016, 15:52

achillaxedprune skrev:
Smiling_Goat skrev:Ja, det kan være, jeg skal sætte mig med ham og snakke med ham om, hvor meget det går mig på, og hvor lang tid han tror, han skal bruge til at få det i orden - og hvad jeg i øvrigt kan gøre for at hjælpe med processen.

Hold nu op, hvor I minder om mig og min mand på dette her område. :lol: ... Til orientering kan jeg fortælle, at vi har boet i vores hus i over et år og min mand har STADIG en flyttekasse stående på hans værelse. :panik:
Når jeg ser den, kan jeg blive helt hidsig, men jeg lader det glide af... Jeg fatter ikke han ikke får pakket den sk*de kasse ud, men det kan/vil/gider han åbenbart ikke. Det er så dumt. :lol:

Nå, men mit problem er også, at jeg er vildt dårlig til ikke at kende en tids- og/eller procesplan.Hvis jeg ved, at der går x antal tid, så er det som udgangspunkt ok... Men hvis jeg ikke aner hvornår jeg kan forvente tingene afsluttet, så bliver jeg stresset, frustreret og ked af det.

... Jeg havde bare slet ikke indtrykket af, at det var dét som var problemet i dit første indlæg... Der virkede det til at du bare gerne ville have det gjort nu-agtigt, og egentlig ikke var en planlægger... Mere tværtimod. :gruble:

Jeg ville helt sikkert også foretrække, hvis min kæreste i dag kom og sagde: "Du har fuldstændig ret. De kasser skal tømmes lige nu, og jeg slapper personligt ikke af, før det er gjort. Vi ses om et halvt år, hvor jeg formoder, jeg kan returnere fra den sidste i triumf."
Men det kan jeg jo af gode grunde ikke tvinge ham til, så jeg må jo tilpasse mig hans "meh.. Måske tømmer de sig selv?"-indstilling til tingene.
0

Tilbage til "Forhold og sex"