Hvad ville du gøre?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5690

Re: Hvad ville du gøre?

Indlægaf Animi » 16. maj 2016, 17:12

Jeg ville slette personen, og så forklare hvis personen spurgte ind til det

Jeg kan også sagtens forstå dig. Jeg ville heller ikke kunne være venner med en, der har sådan et syn på mennesker. For mig er sex for penge prostitution, uanset om det foregår på gaden eller et bordel, eller om man giver det et fancy navn som sugardating eller yonimassage. Og det er en dealbreaker for mig.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1821

Indlægaf Anilara » 16. maj 2016, 17:17

malou_43 skrev:
Lurende Peber skrev:Jeg ville nok forklare ham, at han bør få opdateret sine sociale kompetencer, fordi veninden faktisk blev meget ked/chokeret/stødt/sur.
Og at de fleste ikke vil bryde sig om sådanne tilbud.

Vi ved da intet om hans sociale kompetencer. Måske han har fremført sit tilbud i en sober og respektful måde.
Hvis han har lagt vægten på at det er en fetish - ligesom urinsex, swinger, whatever, frem for at han tænder på, at kvinder skal ydmyge og underlægge sig manden og bare give den sex, han har betalt for, så har han vel ikke gjort noget forkert.

Havde han stået i kantinen på arbejde og spurgt, så kan vi vel godt snakke om manglede sociale kompetencer - men manden har brugt en app, der både appellerer til sex og dates :)

Han har udmærkede sociale kompetencer udenfor nettet. Som jeg sagde, kender jeg ham som en sympatisk og flink, dog genert, hvilket måske også kunne forklare hans valg - det kan selvfølgelig også bare være han tænder på at betale kvinder kontant for sex.
Han sagde i første besked, at hun kunne blive en god sugarbabe. Da hun spurgte hvad det ville indebære, skrev han sex mod betaling..

Der er helt sikkert en pointe i, at det ikke er ulovligt, men utroskab er jo heller ikke ulovligt, og det er der også nogen som tager afstand fra. Her synes jeg så personligt, at det er endnu mere moralsk forkert og vidner om nogle værdier, som jeg ikke ønsker. Jeg ved han bare spurgte og hun svarede, men jeg synes det er nedværdigende at spørge en, der ikke har lagt op til prostitution, om hun ikke er med på den idé, uagtet om det er en dating app. Og så er min subjektive holdning nok forstærket, fordi det er min veninde, som han (i mine øjne) ser ned på.

Som man nok kan fornemme, er det nok i begges interesse at afbryde bekendtskabet. Og jeg havde allerede inden indlægget nok truffet en beslutning ubevist om at slette personen på fb, og lade det løbe ud i sandet. Jeg tror han selv kan regne ud hvorfor.

Men jeg ønsker stadig at høre hvad andre ville gøre - også de, som synes det er drastisk at afbryde kontakten pga den viden, da jeg kan se at der er store forskelle på hvordan man ser dette.
3
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 87
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 561

Indlægaf malou_43 » 16. maj 2016, 17:28

Lurende Peber skrev:
malou_43 skrev:
Lurende Peber skrev:Jeg ville nok forklare ham, at han bør få opdateret sine sociale kompetencer, fordi veninden faktisk blev meget ked/chokeret/stødt/sur.
Og at de fleste ikke vil bryde sig om sådanne tilbud.

Vi ved da intet om hans sociale kompetencer. Måske han har fremført sit tilbud i en sober og respektful måde.
Hvis han har lagt vægten på at det er en fetish - ligesom urinsex, swinger, whatever, frem for at han tænder på, at kvinder skal ydmyge og underlægge sig manden og bare give den sex, han har betalt for, så har han vel ikke gjort noget forkert.

Havde han stået i kantinen på arbejde og spurgt, så kan vi vel godt snakke om manglede sociale kompetencer - men manden har brugt en app, der både appellerer til sex og dates :)
Vi kan vel blive enige om, at forslaget ikke faldt i god jord?
Indrømmet jeg har ikke prøvet Tinder, men jeg kalder det sociale kompetencer, at kende lidt mere til folk før:
Han har lagt ud med at spørge om hun ikke kunne tænke sig at være med på noget sugardating. Da hun spurgte hvad det indebar, så var det frække møder på hotelværelser og kontanter til hende bagefter.

Jeg opfatter det at lægge ud som det første der siges. Dvs ingen snak om fetish eller præferencer eller høfligt at hilse på hinanden.
Men direkte til: "Må jeg betale for at knalde dig?" evt i mere afdæmpede ord.
Måske jeg har misforstået?

Men SKAL han tage ansvar for, at det ikke falder i god jord? :)

Han har gjort det på en app (dating/sex) - han er ærlig fra start og fremfører sin hensigt. Det har imo intet med sociale kompetencer at gøre i den henseende. Vi kan sagtens blive enige om, at andre datingsider måske er mere passende. Der findes heldigvis sikkert et datingsite til fetish'er.

Jeg tænker måske også at relationen har noget at sige her, i forhold til TS og manden. Er det en kommende kæreste, ville jeg klart tage det mere i betragtning. Men når det er en overfladisk relation som i dette tilfælde ville jeg lade det fare.
Og så er elementet om synet på sugardating vel også relevant. Jeg ser det som en fetish, hvilket klart påvirker min holdning :)
2
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 213
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1971

Indlægaf Lurende Peber » 16. maj 2016, 17:42

malou_43 skrev:Men SKAL han tage ansvar for, at det ikke falder i god jord? :) Det synes jeg er almindelig opdragelse, at man prøver på :gammel: . Om end det ikke altid kan lade sig gøre

Han har gjort det på en app (dating/sex)OK, jeg kender kun Tinder her fra debatten - han er ærlig fra start og fremfører sin hensigt. Det har imo intet med sociale kompetencer at gøre i den henseende Det synes jeg stadig. Efter noget snak kunne han vel spørge om hendes syn på sugardating, og så tage den derfra. Vi kan sagtens blive enige om, at andre datingsider måske er mere passende. Der findes heldigvis sikkert et datingsite til fetish'er.

Mon ikke han spørger alle kvinder derinde, han matcher med. Det kan sagtens være Han har måske ikke udset sig hende. Hun behøver vel ikke tage det som et personligt angreb. Det har vel ikke så meget med hende at gøre. Det er måske bare mig, jeg ville ikke tage det så tungt, jeg ville slet ikke gøre en sag ud af det. Bare takke nej og slette mit match.

Jeg tænker måske også at relationen har noget at sige her, i forhold til TS og manden. Er det en kommende kæreste, ville jeg klart tage det mere i betragtning. Men når det er en overfladisk relation som i dette tilfælde ville jeg lade det fare.
Og så er elementet om synet på sugardating vel også relevant. Jeg ser det som en fetish, hvilket klart påvirker min holdning :) Og jeg ser det som prostitution. Men det fordømmer jeg nu heller ikke fra den arbejdendes side.

Det kan sagtens være en fetish fra hans side, men f.eks er et af mine kinks udendørs sex. Det betyder ikke, at jeg knalder alle steder uden hensyntagen til, hvem der måtte komme forbi og blive ufrivilligt vidne. Man må godt lige lodde stemningen, før man pådutter andre sin seksualitet.
Som du selv er inde på. Der er sikkert fora, hvor hans fremfærd ikke kan overraske modtager.
1
Registreret Gammel Gris :genert:
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 16. maj 2016, 18:30

Selvom man ikke er modstander af prostitution, kan man så sandelig godt synes det er over grænsen at opsøge tilfældige mennesker og spørge om de ikke er interesseret i at sælge lidt sex. Hvis ens udgangspunkt er at alle kvinder man møder da selvfølgelig er til salg, har man fortjent et liv i ensomhed.

Jeg husker stadig da jeg som ung teenager blev stoppet af en ældre mand på gaden og spurgt hvor meget jeg kostede :puke: Hvis man er til den slags, må man jo opsøge en af de utallige kvinder der (forhåbentlig frivilligt, omend jeg ikke ved hvor sandsynligt det er) sælger deres ydelser; de plejer ikke at gemme sig væk, så de burde være til at finde.
5
avdotja

Indlægaf avdotja » 16. maj 2016, 18:33

og ja, tinder er en dating-app. Har aldrig oplevet det som en sexapp, men selv om det er hvad den er i andres øjne, så er sex altså ikke lig med prostitution.
2
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 87
Geografisk sted: Jylland

Indlægaf malou_43 » 16. maj 2016, 18:40

avdotja skrev:Selvom man ikke er modstander af prostitution, kan man så sandelig godt synes det er over grænsen at opsøge tilfældige mennesker og spørge om de ikke er interesseret i at sælge lidt sex. Hvis ens udgangspunkt er at alle kvinder man møder da selvfølgelig er til salg, har man fortjent et liv i ensomhed.

Jeg husker stadig da jeg som ung teenager blev stoppet af en ældre mand på gaden og spurgt hvor meget jeg kostede :puke: Hvis man er til den slags, må man jo opsøge en af de utallige kvinder der (forhåbentlig frivilligt, omend jeg ikke ved hvor sandsynligt det er) sælger deres ydelser; de plejer ikke at gemme sig væk, så de burde være til at finde.

Jeg synes dælme, at det er at tegne et dystert billed af den her mand. Det er jo ikke tilfældet her. TS nævner intet om, at han har tilbudt hende noget. Hun tegner et billed af en ellers velfungerende og rar person.

Hvis det var min ven, ville jeg i stedet for at afvise ham og give ham et stempel som afviger, henvise ham til diverse sider, der kan opfylde hans behov. For mig lyder det virkelig som en fetish for ham.

Jeg synes det er en utrolig trist tendens, at man skal stemples som afviger og risiko for at blive erimit, hvis man forsøger at afprøve sine egne grænser og måske kommer til at støde andre i forsøget..
Vi ved vitterligt intet om denne mand - måske er det første gang, han nogensinde har gjort det, måske er det nummer 10 gang. Måske vil han fremover benytte en anden taktik.
6
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 35

Indlægaf Q-beben » 16. maj 2016, 18:43

Jeg kunne aldrig drømme om at dømme eller forarges over mine venners eller bekendtes sexuelle præferencer, sålænge de holder sig inden for lovens rammer (pånær dyresex).

Det er deres sex-liv - og det er jeg ikke en del af.

Jeg synes, det er værre at slette et venskab pga forargelse over en vens seksuelle præferencer end at tilbyde sig som sugar daddy.

Og nej, jeg går ikke ind for prostitution, men jeg går ind for rummelighed, tolerance... og en tro på, at din veninde er en voksen kvinde, der godt kan sige nej tak selv. Hun bliver jo ikke traumatiseret af at få det tilbud :)
11
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1819

Indlægaf Sangius » 16. maj 2016, 18:46

Q-beben skrev:Jeg kunne aldrig drømme om at dømme eller forarges over mine venners eller bekendtes sexuelle præferencer, sålænge de holder sig inden for lovens rammer (pånær dyresex).

Jeg synes, det er værre at slette et venskab pga forargelse over en vens seksuelle præferencer end at tilbyde sig som sugar daddy.

Og nej, jeg går ikke ind for prostitution, men jeg går ind for rummelighed, tolerance... og en tro på, at din veninde er en voksen kvinde, der godt kan sige nej tak selv. Hun bliver jo ikke traumatiseret af at få det tilbud :)

Dyresex er vidst ulovligt nu.
0
Brugeravatar
Q-beben

Indlægaf Q-beben » 16. maj 2016, 18:54

Sangius skrev:
Q-beben skrev:Jeg kunne aldrig drømme om at dømme eller forarges over mine venners eller bekendtes sexuelle præferencer, sålænge de holder sig inden for lovens rammer (pånær dyresex).

Dyresex er vidst ulovligt nu.

Det var jeg ikke klar over... Tak for info :)
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5690

Indlægaf Animi » 16. maj 2016, 19:03

Men der er jo bare nogen ting man trækker grænsen ved og ikke kan tolerere - nu er det jo ulovligt, men da det var lovligt for ikke så længe siden, lyder det som om at du fx ikke kunne tolerere dyresex :)
Jeg trækker selv grænsen ved racister, homofobien og folk der benytter sig af prostitution - fordi det er ting jeg synes siger en del om folks personlighed
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
avdotja

Indlægaf avdotja » 16. maj 2016, 19:08

malou_43 skrev:
avdotja skrev:Selvom man ikke er modstander af prostitution, kan man så sandelig godt synes det er over grænsen at opsøge tilfældige mennesker og spørge om de ikke er interesseret i at sælge lidt sex. Hvis ens udgangspunkt er at alle kvinder man møder da selvfølgelig er til salg, har man fortjent et liv i ensomhed.

Jeg synes dælme, at det er at tegne et dystert billed af den her mand. Det er jo ikke tilfældet her. TS nævner intet om, at han har tilbudt hende noget. Hun tegner et billed af en ellers velfungerende og rar person.

Hvis det var min ven, ville jeg i stedet for at afvise ham og give ham et stempel som afviger, henvise ham til diverse sider, der kan opfylde hans behov. For mig lyder det virkelig som en fetish for ham.

Jeg synes det er en utrolig trist tendens, at man skal stemples som afviger og risiko for at blive erimit, hvis man forsøger at afprøve sine egne grænser og måske kommer til at støde andre i forsøget..
Vi ved vitterligt intet om denne mand - måske er det første gang, han nogensinde har gjort det, måske er det nummer 10 gang. Måske vil han fremover benytte en anden taktik.

Er godt klar over at han ikke har forsøgt at få TS til at sælge sex. Selvfølgelig har han ikke tilbudt samtlige kvinder han mødt i sit voksenliv penge for sex (selv hvis han reelt tændte på alle, kunne det ikke lade sig gøre, han ville være røget ud af samtlige uddannelsessteder, arbejdspladser, lægepraksisser, fritidsklubber, lejligheder, venskaber og familier for den sags skyld), men hvis man matcher med en og ens første tanke (og handling) er at tilbyde dem penge for sex, så har man altså et lettere forskruet syn på sine medmennesker.

Jeg har ikke noget imod fetisher. Hvis tråden havde handlet om hvorvidt jeg ville synes det var i orden at en mand fortalte en partner (i bred forstand) om en lyst til at betale for sex og hørte om hun kunne være interesseret i at deltage, så havde mit indlæg bestået af et ord: "Ja". Men hele det der "hov, hende vil jeg gerne knalde, jeg kender hende godt nok ikke, men antager da lige at hun er villig til at prostituere sig selv for at tilfredsstille mine lyster" er langt over grænsen for mit vedkommende.

Jeg er ikke nødvendigvis modstander af alle former for prostitution, men at opfordre andre - ud af det blå - til at begynde på noget som for de fleste resulterer i seriøse problemer senere hen, udelukkende for at tilfredsstille sin egen lyst,, finder jeg direkte frastødende.
7
avdotja

Indlægaf avdotja » 16. maj 2016, 19:16

At opfordre andre til prostitution er altså ikke en seksuel præference. At tænde på at betale for sex, er - men at opfordre en til at prostituere sig, er snarere på linje med at tilbyde stoffer til andre. Fint nok, hvis vedkommende spørger eller på anden måde gør det klart at det er noget de gør sig i normalt, men bestemt ikke noget man kan/skal/bør tilbyde tilfældige mennesker.
Senest rettet af avdotja 16. maj 2016, 19:22, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5941

Indlægaf LadyFox » 16. maj 2016, 19:21

Paris Love skrev:Har du følelser i klemme?
Hvis ja ved han så det?

Hvad for dig til at tænke at TS skulle have følelser i klemme?
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Q-beben

Indlægaf Q-beben » 16. maj 2016, 19:40

avdotja skrev:At opfordre andre til prostitution er altså ikke en seksuel præference. At tænde på at betale for sex, er - men at opfordre en til at prostituere sig, er snarere på linje med at tilbyde stoffer til andre. Fint nok, hvis vedkommende spørger eller på anden måde gør det klart at det er noget de gør sig i normalt, men bestemt ikke noget man kan/skal/bør tilbyde tilfældige mennesker.

Måske udtrykte jeg mig ikke klart nok. Men jeg mener ikke, at det at opfordre andre til prostitution er en seksuel præference... Men at tænde på at være sammen med en langt yngre kvinde/betale for sex/være sugardaddy er en seksuel præference.

I min verden opfordrer han hende ikke, - han spørger hende blot - som fra en voksen til en anden voksen.
5

Tilbage til "Forhold og sex"