Hvad ville du gøre?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1386

Re: Hvad ville du gøre?

Indlægaf D.itsen » 16. maj 2016, 19:44

avdotja skrev:At opfordre andre til prostitution er altså ikke en seksuel præference. At tænde på at betale for sex, er - men at opfordre en til at prostituere sig, er snarere på linje med at tilbyde stoffer til andre. Fint nok, hvis vedkommende spørger eller på anden måde gør det klart at det er noget de gør sig i normalt, men bestemt ikke noget man kan/skal/bør tilbyde tilfældige mennesker.

Wow... Jeg kunne dårligt være mere uenig
3
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10315

Indlægaf icelady » 16. maj 2016, 19:50

Jeg ville være så inderligt ligeglad. Hvis han tænder på at lege "kunde hos luder", så ville jeg ikke løfte et bryn.

Eftersom jeg kun har venindens udlægning af det, så ville jeg nok træde vande lidt og evt afvente hans reaktion. Med mindre veninden stod stejlt på, at jeg pinedød ikke skulle have noget med ham at gøre, fordi hun føler hendes grænser er overskredet.

(Jeg er ikke selv på Tinder, men ved da fra ældste-knægten, at der ofte ryger sex-tilbud afsted meget hurtigt.)
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2280

Indlægaf Zombie » 16. maj 2016, 19:51

d henvisning til, at købesex beviseligt har skadelige psykiske og emotionelle bivirkninger for alle implicerede parter, ville jeg på en respektfuld, åben og anerkendende måde forsøge at formulere min bekymring for ham. Mange tror, det kun eller primært påvirker den prostituerede part, men det er der ikke umiddelbart noget, der tyder på. Det kan påvirke ens evne til at knytte sig romantisk til andre.
Jeg ville ønske for min ven, at han traf sine valg på et oplyst grundlag.
1
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 16. maj 2016, 19:59

Paris Love skrev:Har du følelser i klemme?
Hvis ja ved han så det?

Følelser i klemme hvordan?
Altså kærlige følelser? Nej, langt fra. Jeg har en fast kæreste og har aldrig opfattet min bekendte som andet end venskabelig.
0
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 87
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 561

Indlægaf malou_43 » 16. maj 2016, 20:09

avdotja skrev:
malou_43 skrev:
avdotja skrev:Selvom man ikke er modstander af prostitution, kan man så sandelig godt synes det er over grænsen at opsøge tilfældige mennesker og spørge om de ikke er interesseret i at sælge lidt sex. Hvis ens udgangspunkt er at alle kvinder man møder da selvfølgelig er til salg, har man fortjent et liv i ensomhed.

Jeg husker stadig da jeg som ung teenager blev stoppet af en ældre mand på gaden og spurgt hvor meget jeg kostede :puke: Hvis man er til den slags, må man jo opsøge en af de utallige kvinder der (forhåbentlig frivilligt, omend jeg ikke ved hvor sandsynligt det er) sælger deres ydelser; de plejer ikke at gemme sig væk, så de burde være til at finde.

Jeg synes dælme, at det er at tegne et dystert billed af den her mand. Det er jo ikke tilfældet her. TS nævner intet om, at han har tilbudt hende noget. Hun tegner et billed af en ellers velfungerende og rar person.

Hvis det var min ven, ville jeg i stedet for at afvise ham og give ham et stempel som afviger, henvise ham til diverse sider, der kan opfylde hans behov. For mig lyder det virkelig som en fetish for ham.

Jeg synes det er en utrolig trist tendens, at man skal stemples som afviger og risiko for at blive erimit, hvis man forsøger at afprøve sine egne grænser og måske kommer til at støde andre i forsøget..
Vi ved vitterligt intet om denne mand - måske er det første gang, han nogensinde har gjort det, måske er det nummer 10 gang. Måske vil han fremover benytte en anden taktik.

Er godt klar over at han ikke har forsøgt at få TS til at sælge sex. Selvfølgelig har han ikke tilbudt samtlige kvinder han mødt i sit voksenliv penge for sex (selv hvis han reelt tændte på alle, kunne det ikke lade sig gøre, han ville være røget ud af samtlige uddannelsessteder, arbejdspladser, lægepraksisser, fritidsklubber, lejligheder, venskaber og familier for den sags skyld), men hvis man matcher med en og ens første tanke (og handling) er at tilbyde dem penge for sex, så har man altså et lettere forskruet syn på sine medmennesker.

Jeg har ikke noget imod fetisher. Hvis tråden havde handlet om hvorvidt jeg ville synes det var i orden at en mand fortalte en partner (i bred forstand) om en lyst til at betale for sex og hørte om hun kunne være interesseret i at deltage, så havde mit indlæg bestået af et ord: "Ja". Men hele det der "hov, hende vil jeg gerne knalde, jeg kender hende godt nok ikke, men antager da lige at hun er villig til at prostituere sig selv for at tilfredsstille mine lyster" er langt over grænsen for mit vedkommende.

Jeg er ikke nødvendigvis modstander af alle former for prostitution, men at opfordre andre - ud af det blå - til at begynde på noget som for de fleste resulterer i seriøse problemer senere hen, udelukkende for at tilfredsstille sin egen lyst,, finder jeg direkte frastødende.

Men han har ikke opfordret, han har spurgt. Hun havde et valg, hun traf det, han respekterede.
2
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 16. maj 2016, 20:59

Mine bekendtes sexliv og seksuelle præferencer vedkommer ikke mig - ganske enkelt. Jeg ville tænke, at dette aspekt ikke var en del af vores relation og ønske, at jeg aldrig havde fået kendskab til det. Og jeg ville bestemt ikke påtale det overfor ham.

Jeg bryder mig bestemt ikke om sugardating - men vedkommer det mig, om mine venner praktiserer det? Klart nej.
Senest rettet af Tanten 16. maj 2016, 21:00, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 16. maj 2016, 20:59

Nå, men altså, når nu spørgsmålet går på, hvordan man ville reagere, er mit svar nok, at jeg i det konkrete tilfælde ville være ret kold. Bevares, det lyder da bestemt ikke særligt charmerende at sende sådan et tilbud afsted uden lige at stikke en finger i jorden først, men jeg antager, den pågældende veninde selv fik sagt klart og tydeligt fra, og gjorde hun ikke, anser jeg det i øvrigt alligevel ikke som mit ansvar at gøre det. Var de en af mine nære venner der var begyndt at gå til ludere, var det måske en relation jeg gad investere energien i at forklare mig ud af, men en perifer online-bekendt der træder udenfor mit personlige moralkodeks, er på ingen måde noget jeg gider ofre hjerneceller på. At begyndte at moralisere og oplyse om potentielle konsekvenser af hans mulige valg, er i mine øjne langt over grænsen for, hvad man, som ikke-nær relation, blander sig i. Særligt, når man kun har en enkelt historie fra tredjeperson som søm at hænge sin hat på. Jeg synes faktisk, det er nævenyttig og halvnederen opførsel, og det er det også at approache tilfældige kvinder som han gjorde, ja, men det udligner altså ikke, synes jeg.

Hvis jeg umotiveret skulle moralisere og påtale det, hver eneste gang mine facebookvenner agerede i strid med mine egne, værdimæssige overbevisninger, så tror jeg ærligt talt, jeg fik så travlt at jeg måtte sige mit job op, men folk er forskellige, har forskellige grænser og forskellige værdier, det anerkender jeg, og prioriterer og bruger min energi på de kampe, jeg synes er vigtige nok. Det konkrere tilfælde her ville virkelig ikke være en af dem. Jeg ville fjerne ham som ven, hvis jeg ikke kunne holde ud at have ham på listen, men derudover ville jeg ikke beskæftige mig med den sag.
9
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Anilara

Indlægaf Anilara » 16. maj 2016, 22:37

Det er interessant at se hvor forskelligt vi ser det.

Jeg ser slet ikke at mit "problem" er hans seksuelle præferencer. De rager mig en høstblomst, selv hvis det var visser former for dyresex, eller andet der stikker ud fra normen.

Det jeg ikke kan lide, er synet på kvinden, som jeg føler han udviser allerede i besked nr. 1 og 2.

Jeg kan godt se at sex for penge kan være en præference, men det er mere det moralske i at spørge en fremmed, der langt fra udgiver sig for at være en prostitueret.
Han opfordrer jo også til det, på indirekte vis, ved at sige, at hun kunne være en sugardate. Det er, i min verden, det samme som at sige "Du kunne være en god prostitueret" eller noget så simpelt som "Du kunne se godt ud med pandehår" til en fremmed, hvilket jeg ville anskue som et forsøg på kompliment/opfordring.
Især da han i besked nr to jo direkte fortæller, at han ønsker det samme som mange prostituerede gør - sex for penge.

Så for mig handler det slet ikke om hvad han tænder på, men hvordan han føler det er i orden at behandle andre/ synet på kvinder/ en antagelse om, at en fremmed er til salg. Det er dét jeg ikke kan forlige mig med. Især måden det bliver gjort på. Og jeg kan jo ikke bare glemme min viden om ham nu, når det i min verden er en af de få ting jeg ikke kan acceptere.

I øvrigt er det ikke blot en historie fra en tredje person. Jeg fik set hele deres (korte) samtale, uden selv at have spurgt til det.
Jeg ville normalt ikke blande mig, og det regner jeg heller ikke med jeg gør, udover at tale med min veninde. Igen, så ser jeg det ikke som mit job at moralisere overfor en, der ikke er mig nærmere.
7
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 16. maj 2016, 22:45

Sat lidt på den anden side.
Hvis han nu er til sugardating, kan han jo kun finde ud af kvinden er til det ved at spørge.
Og hvis det er det han er til, kan jeg da godt forstå at han spørger med det samme, foran gider da ikke at sweettalke først.
Så kunne han nøjes med almindelig dating. (Ja ja, lidt groft sagt)

Hvis en bekendt gjorde sig til dommer over mit liv, kunne de da bare skride..
2
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Anilara

Indlægaf Anilara » 16. maj 2016, 22:47

Har vi ikke alle ting, som er over grænsen for, hvad vi kan acceptere i en bekendt/ven?
Jeg er ret tolerant og ser mig selv som et rummeligt menneske, der kan acceptere og respektere meget. Her var bare en grænse, og det er helt forståeligt, at ikke alle har den samme.
Jeg synes, selvfølgelig, personligt ikke det gør mig til en "værre person" end ham, men absolut heller ikke til en bedre person.
1
Brugeravatar
Anilara

Indlægaf Anilara » 16. maj 2016, 22:57

Elvispop skrev:Sat lidt på den anden side.
Hvis han nu er til sugardating, kan han jo kun finde ud af kvinden er til det ved at spørge.
Og hvis det er det han er til, kan jeg da godt forstå at han spørger med det samme, foran gider da ikke at sweettalke først.
Så kunne han nøjes med almindelig dating. (Ja ja, lidt groft sagt)

Hvis en bekendt gjorde sig til dommer over mit liv, kunne de da bare skride..

Jeg vil ikke gøre mig til dommer.
Jeg vil egentlig bare have lov til at fravælge folk, der overskrider, for mig, kraftige grænser. Det ser det også ud til de fleste er ok med :)

Jeg synes personligt man bør opsøge sider til den slags, da jeg tror man så kunne undgå mange chokerede og vrede beskeder. Hans hensigt har helt sikkert ikke været at fornærme min veninde, men hun blev temmelig krænket af, at han syntes hun kunne være en god luder (hvilket hun med sine egne ord følte han sagde). Det var ret ubehageligt for hende, fordi hun, som jeg, ser det som en krænkelse, selvom det måske var ment som et kompliment.
Der er jo også gode årsager til, at debatten om prostitution bør gøres ulovligt, vender tilbage gang på gang. De færreste bruger argumentet om, at det er den seksuelle præference som er problemet. Det er mere kompliceret end som så, og ingen har nok det rigtige svar.
4
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 16. maj 2016, 23:06

Du fordømmer det han gør.
Hvis han ved det, ser han det jo nok ikke som det store tab, at du dropper kontakten.
(Bare et gæt. Kender jo kun historien fra den ene side.)

Havde du stadig været forarget eller påvirket af det, hvis en veninde kom og fortalte dig at hun sugardatede (efter eget valg) og du så fik at vide at det var før omtalte bekendte, der var hendes sugardaddy?

Eller er det kun at han spurgte en, for at finde ud af om hun var til det?
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Anilara

Indlægaf Anilara » 16. maj 2016, 23:21

Elvispop skrev:Du fordømmer det han gør.
Hvis han ved det, ser han det jo nok ikke som det store tab, at du dropper kontakten.
(Bare et gæt. Kender jo kun historien fra den ene side.)

Havde du stadig været forarget eller påvirket af det, hvis en veninde kom og fortalte dig at hun sugardatede (efter eget valg) og du så fik at vide at det var før omtalte bekendte, der var hendes sugardaddy?

Eller er det kun at han spurgte en, for at finde ud af om hun var til det?

Ja, jeg ville blive stødt af det, og samtidig også ked af det. Hvis det var min bedste veninde ville jeg samtidig føle et ansvar for at begrunde mine tanker, og rådgive bedst muligt for at hun passer på sig selv. Jeg ville også revurdere om det var noget jeg ville kunne klare at vide fandt sted så tæt på. Og ja, så ville mange måske kalde mig en dårlig eller svag veninde, men det er, som tidligere nævnt, noget jeg føler overskrider mine grænser ret meget. Jeg kan ikke stå inde for alt, selvom vedkommende betyder meget for mig. Til gengæld er personen ikke stemplet resten af livet af mlg, og jeg vil heller ikke tale ondt om vedkommende.

Jeg bliver jo egentlig også trist fordi min bekendte "er sådan", i mangel på bedre ord. Jeg har jo et helt andet syn på det, så selvom jeg forstår rationalet, gør det mig trist. Jeg fordømmer hans handling, men han er jo ikke pludselig blevet et uhyre pga min nye viden. Han har blot overtrådt en stor grænse for hvordan jeg føler man bør behandler mennesker. (Og så er diskussionen jo nærliggende, om folk ikke frivilligt må bestemme over egen krop, men den må være til en anden debat).

Jeg føler ikke jeg er dommer over hans liv, men dommer overfor hvad jeg selv kan stå inde for. Jeg kan ikke stå inde for at være i venskabelig kontakt med en, som har et menneskesyn jeg ikke finder godt. Hvis man ikke vil være venner med en narkoman, en nazist, en kommunist, en der kun vil gå i lilla, behøver det jo heller ikke betyde man vil være dommer, men at man måske bare ikke kan forlige sig med det værdisæt (blandt mange andre).
Jeg synes jo som sagt ikke han er et dårligt menneske.
3
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5919

Indlægaf Dikus » 16. maj 2016, 23:58

Jeg er direkte chokeret over, der er flere, der mener det er en ligegyldighed at spørge en ukendt kvinde, om hun vil prostituere sig, fordi hun ligner en, der vil være god til det.
7
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3026

Indlægaf vibbsen » 17. maj 2016, 00:07

Jeg ville ikke gøre noget. Du er faktisk ikke en faktor i den her sag. Eftersom din bekendte ikke har spurgt dig om du vil deltage i sugardating.....Han har spurgt din veninde......

Min veninde er på tinder. Og får et "indecent proposal"......Det er sgu den chance man tager når man netdater....Når man er gammel nok til at date på nettet, så er man også gammel nok til at skille skidt fra snot....Og så må man sgu komme over sig selv og trække på skuldrene og siger :Nå, det var ikke noget for mig"

Hvad min bekendte foretager sig på nettet rager ikke mig. Jeg kan blive forarget over en masse ting - for jeg er en sur kost - men bekendtes adfærd på nettet er ikke en af dem...Og hvad mine Bedste veninder får af tilbud på nettet fra mine bekendte, det rager ikke mig.
6
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO

Tilbage til "Forhold og sex"