Hvad ville du gøre?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 135
Likede indlæg: 1546

Re: Hvad ville du gøre?

Indlægaf Bad Samaritan » 17. maj 2016, 03:32

Jeg kan ikke se, hvordan jeg skulle gøre noget, selv om det nok ville påvirke mit eget syn på manden, hvis nu jeg skulle rende ind I ham igen og han feks ville have en eller anden forventning om, at han skulle være en del af min omgangskreds. Jeg synes, at man i en eller anden udstrækning står lidt inde for de bekendtskaber, man prakker hinanden på - og hvis manden ligefrem synes, at en god ping-pong berettiger ham til pludselig at sadle om og gå Pretty Woman på hendes ass, er det nok ikke lige noget jeg ville associeres med. Var han en god ven eller bekendt ville jeg nok påtale, at hans måde at gøre tingene på er temmelig nederen og objektiviserer kvinder, som måske var så naïve at lære ham at kende/dele noget med ham i den tro, at de var mere for ham end bare et dumt stykke kød med et prisskilt på...

Men ligefrem at tage tilløb til diverse tiltag, som skal gøre det klart overfor ham, at nu er hans lille, beskidte hemmelighed ude i det åbne? Nej, der kan jeg nok ikke lige følge med - og ærlig talt er manden tilsyneladende ikke nogen James Bond til det dér, så mon ikke det er bedre at lade de socioevolutionære spilleregler udøve deres bydende magt, og lade ham lære på den hårde made?
3
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 17. maj 2016, 04:13

Man reagerer tydeligvis bare forskelligt.
Jeg ville, ligesom min veninde, også have kontaktet hende, hvis en hun kendte havde spurgt mig, om jeg ville prostituere mig.
Jeg synes jeg er en faktor, på den måde, at hun har kontaktet mig og talt med mig om det her - og udelukkende fordi jeg kender manden, så kan jeg ikke bare være 100% ligeglad. Det er der åbenbart mange andre der kunne, men når jég også synes det er grænseoverskridende opførsel, så er det jo ikke en mulighed, at gøre som intet er hændt.
Igen; nej, jeg har ikke tænkt mig at være moralens vogter.
Jeg har fjernet ham som ven nu, uden drama og uden at blande mig (udover selvfølgelig at støtte min veninde - Jeg ville aldrig sige "det må du selv ligge og rode med" til nogen, der står mig nær, som føler sig forurettet eller lign.).
4
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3952

Indlægaf Angelina » 17. maj 2016, 04:34

Anilara skrev:Et lille dilemma.

Jeg har en bekendt, som jeg oprindeligt kender fra nettet. Jeg har set ham nogle gange, da han boede i landet og sidenhen skrevet med ham overfladisk, sådan sniksnak på den venskabeligt måde. Jeg kender ham som flink, sympatisk, lidt genert måske og ret nørdet.

Min bedste veninde har i nat så tilsyneladende matchet (hedder det dét?) med ham på tinder. Han har lagt ud med at spørge om hun ikke kunne tænke sig at være med på noget sugardating. Da hun spurgte hvad det indebar, så var det frække møder på hotelværelser og kontanter til hende bagefter.
Hun fandt straks ud af hvem han var, da hun også var på den side på nettet i tidernes morgen, og da hun så jeg var en fælles ven.
Han slettede hende, da hun spurgte om han kendte xxxx.dk, nok fordi han blev nervøs.
Jeg tænker, at han kan regne ud, at hun har fortalt om ham til mig, men aner det ikke.

Jeg er rystet over ham. Jeg havde slet ikke set den komme. Jeg kender ham ikke særlig godt, men havde da alligevel ikke lige forestillet mig, at han ville betale for sex. Men ok, der er jo nok flere end man tror, der kunne finde på det...

Vi, min veninde og jeg, har drøftet forskellige måder at reagere, for mig. Enten ved bare at slette ham som ven, eller ved at give ham en kort begrundelse.
Jeg tror jeg bare sletter ham, uden moralsk opsang, for hvem er jeg at gøre det?
Men alligevel er det ret grænseoverskridende, at en jeg kender, har tilbudt min bedste veninde, at prostituere sig.

Hvad ville du gøre, hvis du ville gøre noget?

Jeg ville vitterligt intet gøre - jeg ser hverken moralsk eller etisk dilemma i sugardating / prostitution - at det så er lidt dumt at tilbyde det til mennesker der ikke umiddelbart har givet udtryk for at de ønsker betalingssex er hvad det er - så hvis jeg nævnte noget, ville jeg nævne det, at nogle kunne tage det ret ilde op, så man måske skulle træde lidt mere varsomt.
4
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 17. maj 2016, 04:44

Hvis en af mine veninder fortalte, hun havde fået et tilbud af den karakter fra en af mine bekendte, så ville jeg da klart lægge øre til, fortælle hende min holdning og på alle måder støtte hende i, han var en klammo type. Og havde jeg selv fået et umotiveret knep-for-penge-tilbud fra en af mine veninders bekendte, ville jeg sladre til hende med det samme. Det er sådan noget, mine veninder og jeg deler. Særligt hvis vi på tværs af relationer kender de implicerede.

Der er bare langt, virkeligt langt, fra at dele den slags med veninder med hvem man er fortrolig med, og til at begynde af handle aktivt på noget, synes jeg.

Hvis en af mine veninder datede en af mine tidligere kollegaer eller bekendte eller whatever, og hun fortalte at hun havde droppet ham, fordi han havde kørt spirituskørsel eller købt hælervarer eller brugt stereoider, så ville han da klart falde i min agtelse, men jeg kunne aldrig nogensinde drømme om at overveje at begynde at kontakte ham for at levere en moralsk opsang om potentielle konsekvenser af hans handlinger og hvor meget det stred imod mine personlige værdier. Jeg ville givetvis slette ham som facebookven, og så ville livet gå videre og der ville med statsgaranti stadig være mennesker derude der opførte sig tåbeligt uden jeg nødvendigvis følte behov for at påtale det.

Guderne skal da vide, at sexisme, kvindesyn, kønspositioner mm. er en personlig kæphest for mig, faktisk griber jeg nærmest enhver mulig chance for at kæfte op når det kommer til dét, men det skal altså tjene et formål og det formål skal handle om andet og mere, end trangen til at høre mig selv tale. En voksen mand der sender den slags tilbud til random kvinder på nettet og efterfølgende sletter sig hurtigere end lynet, når han erfarer, han er genkendt, kan jeg sgu ikke rykke noget ved, fordi jeg sender ham en klagemail, så absolut eneste resultat ville være, at jeg selv fik afløb for et eller andet. Dén energi er jeg fuldstændig overbevist om, er bedre brugt andetsteds.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Anilara

Indlægaf Anilara » 17. maj 2016, 04:54

Aima skrev:Hvis en af mine veninder fortalte, hun havde fået et tilbud af den karakter fra en af mine bekendte, så ville jeg da klart lægge øre til, fortælle hende min holdning og på alle måder støtte hende i, han var en klammo type. Og havde jeg selv fået et umotiveret knep-for-penge-tilbud fra en af mine veninders bekendte, ville jeg sladre til hende med det samme. Det er sådan noget, mine veninder og jeg deler. Særligt hvis vi på tværs af relationer kender de implicerede.

Der er bare langt, virkeligt langt, fra at dele den slags med veninder med hvem man er fortrolig med, og til at begynde af handle aktivt på noget, synes jeg.

Hvis en af mine veninder datede en af mine tidligere kollegaer eller bekendte eller whatever, og hun fortalte at hun havde droppet ham, fordi han havde kørt spirituskørsel eller købt hælervarer eller brugt stereoider, så ville han da klart falde i min agtelse, men jeg kunne aldrig nogensinde drømme om at overveje at begynde at kontakte ham for at levere en moralsk opsang om potentielle konsekvenser af hans handlinger og hvor meget det stred imod mine personlige værdier. Jeg ville givetvis slette ham som facebookven, og så ville livet gå videre og der ville med statsgaranti stadig være mennesker derude der opførte sig tåbeligt uden jeg nødvendigvis følte behov for at påtale det.

Guderne skal da vide, at sexisme, kvindesyn, kønspositioner mm. er en personlig kæphest for mig, faktisk griber jeg nærmest enhver mulig chance for at kæfte op når det kommer til dét, men det skal altså tjene et formål og det formål skal handle om andet og mere, end trangen til at høre mig selv tale. En voksen mand der sender den slags tilbud til random kvinder på nettet og efterfølgende sletter sig hurtigere end lynet, når han erfarer, han er genkendt, kan jeg sgu ikke rykke noget ved, fordi jeg sender ham en klagemail, så absolut eneste resultat ville være, at jeg selv fik afløb for et eller andet. Dén energi er jeg fuldstændig overbevist om, er bedre brugt andetsteds.

Og det er så netop også hvad jeg gjorde. Jeg tror vi er absolut enige :)
3
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 17. maj 2016, 05:26

Anilara skrev:
Aima skrev:Hvis en af mine veninder fortalte, hun havde fået et tilbud af den karakter fra en af mine bekendte, så ville jeg da klart lægge øre til, fortælle hende min holdning og på alle måder støtte hende i, han var en klammo type. Og havde jeg selv fået et umotiveret knep-for-penge-tilbud fra en af mine veninders bekendte, ville jeg sladre til hende med det samme. Det er sådan noget, mine veninder og jeg deler. Særligt hvis vi på tværs af relationer kender de implicerede.

Og det er så netop også hvad jeg gjorde. Jeg tror vi er absolut enige :)

Det er også mit indtryk, vi er enige. Jeg fangede også godt, du primært har oprettet tråden for at udveksle holdninger og synspunkter på er mere hypotetisk plan. (Hvilket er fedt, emnet er spændende :) )
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. maj 2016, 05:51

Jeg tror, at forskellen i reaktioner bl.a. også kan hænge sammen med, hvad det er for en type relation, man i det her tilfælde ser for sig.
Jeg har hele tiden opfattet det som en kontakt, hvor der med jævne mellemrum blev skrevet privat sammen, og det ville for mig gøre en stor forskel, da jeg af princip ikke ignorerer andre mennesker.

Hvis det derimod drejede sig om en person, som jeg engang i tidernes morgen havde mødt og efterfølgende udvekslet lidt small talk med på Facebook, men som jeg aktuelt kun kendte via diverse statusopdateringer, ville jeg ikke kunne drømme om pludselig at melde mig på banen med hverken en moralsk opsang eller begrundelse for sletning. Det virker på mg helt off at genoptage den personlige kontakt for blot at lukke den igen.
Her ville jeg bare slette.

Men var det mere i relationen, ikke mindst jævnlig kontakt, ville jeg helt klart skrive en kort hilsen, inden jeg slettede personen, dels for at undgå misforståelser, dels fordi jeg ikke mener, at den beskrevne opførsel kvalificerer den bekendte til pludselig at være persona non grata, som ikke fortjener bedre end at blive cuttet af uden en begrundelse.
Jeg kan godt se, at det værste - fuldblodsignoreringen - ville være at lade den elektroniske kontakt være, men aldrig igen svare tilbage på noget, den bekendte skrev, og den løsning ville jeg selv sagt aldrig vælge, men at slette en person, som jeg jævnligt har haft kontakt med, uden et ord (og et ord kan godt skrives uden at moralisere), ville for mig kommunikativt være nogenlunde lige så forkert som den opførsel, der har givet anledning til hele "sagen".
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Anilara

Indlægaf Anilara » 17. maj 2016, 06:07

DetSorteCirkus skrev:Jeg tror, at forskellen i reaktioner bl.a. også kan hænge sammen med, hvad det er for en type relation, man i det her tilfælde ser for sig.
Jeg har hele tiden opfattet det som en kontakt, hvor der med jævne mellemrum blev skrevet privat sammen, og det ville for mig gøre en stor forskel, da jeg af princip ikke ignorerer andre mennesker.

Hvis det derimod drejede sig om en person, som jeg engang i tidernes morgen havde mødt og efterfølgende udvekslet lidt small talk med på Facebook, men som jeg aktuelt kun kendte via diverse statusopdateringer, ville jeg ikke kunne drømme om pludselig at melde mig på banen med hverken en moralsk opsang eller begrundelse for sletning. Det virker på mg helt off at genoptage den personlige kontakt for blot at lukke den igen.
Her ville jeg bare slette.

Men var det mere i relationen, ikke mindst jævnlig kontakt, ville jeg helt klart skrive en kort hilsen, inden jeg slettede personen, dels for at undgå misforståelser, dels fordi jeg ikke mener, at den beskrevne opførsel kvalificerer den bekendte til pludselig at være persona non grata, som ikke fortjener bedre end at blive cuttet af uden en begrundelse.
Jeg kan godt se, at det værste - fuldblodsignoreringen - ville være at lade den elektroniske kontakt være, men aldrig igen svare tilbage på noget, den bekendte skrev, og den løsning ville jeg selv sagt aldrig vælge, men at slette en person, som jeg jævnligt har haft kontakt med, uden et ord (og et ord kan godt skrives uden at moralisere), ville for mig kommunikativt være nogenlunde lige så forkert som den opførsel, der har givet anledning til hele "sagen".

Det er en god pointe du har.
Jeg tror netop det var lidt samme tanker jeg i begyndelsen havde, at det var for uhøfligt blot at sløjfe en person uden ord.
Jeg synes der er ting der både taler for og imod det. Jeg føler det er en lidt voldsom ting at cutte en person ud af sit liv, og derfor kunne en begrundelse være forståelig. Særligt fordi vi jo fra tid til anden har kontakt.
På den anden side, så føler jeg også at jeg overfor ham ikke behøver at fortælle, hvad jeg mener om hans udmelding til min veninde. Jeg er sikker på, at han selv kan regne ud hvorfor - hun sagde tydeligt fra, han kunne se jeg var en fælles ven, og vi kender alle det samme websted.

Jeg vil helt sikkert komme med en begrundelse hvis han spørger. Måske er det lidt kujon-agtigt at undlade at begrunde før. Hvis han var en tættere ven, havde jeg gjort det, men da ingen af os mister noget som sådan vigtigt, undlader jeg.
2
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 19
Likede indlæg: 472

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 17. maj 2016, 06:22

Intet at det giver noget mening. Hvorfor er du "venner" med ham på FB hvis du kender ham så dårligt? Hvorfor kan din veninde ikke bare sige swipe væk og så er den historie ikke længere?
0
Brugeravatar
Anilara

Indlægaf Anilara » 17. maj 2016, 06:28

Vlad Kalashnikov skrev:Intet at det giver noget mening. Hvorfor er du "venner" med ham på FB hvis du kender ham så dårligt? Hvorfor kan din veninde ikke bare sige swipe væk og så er den historie ikke længere?

Jeg er venner med flere, som jeg skriver med af og til, og som jeg også ses med en gang eller to om året (han bor i udlandet). Det ser jeg intet underligt i, men man kan jo have det anderledes selv.

Det kunne hun ikke, fordi hun synes det var krænkende at blive spurgt om hun ville have penge for at have sex med ham. Og da jeg så kendte ham, og hun følte sig chokeret, og hun også kender min holdning til prostitution, delte hun det med mig. Hun vidste også hvem han er. Hvis det var en komplet fremmed, havde hun ikke delt det med mig, tror jeg.
2
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 17. maj 2016, 06:39

Dikus skrev:Jeg er direkte chokeret over, der er flere, der mener det er en ligegyldighed at spørge en ukendt kvinde, om hun vil prostituere sig, fordi hun ligner en, der vil være god til det.

Jeg synes bestemt ikke, det er en ligegyldighed. Jeg synes, det er totalt kikset og upassende. Og jeg ville blive temmelig vred, hvis nogen spurgte mig, om jeg ikke lige havde lyst til at knalde for penge, sådan ud af den blå luft.

Men det betyder ikke, at jeg synes, jeg har ret til at påtale det overfor ham. Det er en viden om ham, du aldrig skulle have haft, og det siger lidt om, hvor meget, man egentlig udstiller sig på de moderne datingmedier - der sidder altid en, der kender ens veninde.

Hvis jeg havde mistet noget for ham, så ville jeg bare trække mig stille og roligt - det lyder ikke til, der er tale om en tæt relation, hvor det på nogen måde er nødvendigt med forklaring.
1
Brugeravatar
Anilara

Indlægaf Anilara » 17. maj 2016, 06:42

Tanten skrev:
Dikus skrev:Jeg er direkte chokeret over, der er flere, der mener det er en ligegyldighed at spørge en ukendt kvinde, om hun vil prostituere sig, fordi hun ligner en, der vil være god til det.

Jeg synes bestemt ikke, det er en ligegyldighed. Jeg synes, det er totalt kikset og upassende. Og jeg ville blive temmelig vred, hvis nogen spurgte mig, om jeg ikke lige havde lyst til at knalde for penge, sådan ud af den blå luft.

Men det betyder ikke, at jeg synes, jeg har ret til at påtale det overfor ham. Det er en viden om ham, du aldrig skulle have haft, og det siger lidt om, hvor meget, man egentlig udstiller sig på de moderne datingmedier - der sidder altid en, der kender ens veninde.

Hvis jeg havde mistet noget for ham, så ville jeg bare trække mig stille og roligt - det lyder ikke til, der er tale om en tæt relation, hvor det på nogen måde er nødvendigt med forklaring.

Atter engang, så føler jeg heller ikke en ret til at påtale det overfor ham :)
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 426
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6055

Indlægaf LadyFox » 17. maj 2016, 07:02

Elvispop skrev:Sat lidt på den anden side.
Hvis han nu er til sugardating, kan han jo kun finde ud af kvinden er til det ved at spørge.
Og hvis det er det han er til, kan jeg da godt forstå at han spørger med det samme, foran gider da ikke at sweettalke først.
Så kunne han nøjes med almindelig dating. (Ja ja, lidt groft sagt)

Hvis en bekendt gjorde sig til dommer over mit liv, kunne de da bare skride..

Et godt råd til folk i den situation: Sugerdating.dk.

Altså sugardating er et rimelig kontroversielt emne, som mange forbinder med prostitution, som igen er ret kontroversielt, og ikke noget for de fleste. Faktisk vil rigtig mange kvinder se det som en direkte fornærmelse at blive tilbudt penge for sex.
At han ikke gider at "sweettalke" først synes jeg ikke er en undskyldning, han ha en præference som ikke blot er smal, den er også direkte stødende for mange, og imod manges moralekodeks. Hvis man har sådan er præference synes jeg at det ville være et super godt træk at have en rimelig formodning om at det er noget den anden har lyst til, eller i hvert fald ikke er imod menneskesynes af, ellers ender man jo bare i den situation hvor der er afslag på afslag, plus man såre folk på sin vej. Og jeg gætter på afslag og sårede følelser IKKE er motivationen.

Vi laver i 2016, der er fantastiske muligheder for at finde ligestillede der også tænder på ting uden for normen - der er ret gode mulogheder for at søge meget specifikt efter ting igennem målrettede hjemmesider, klubber, fællesskaber osv. Så der burde faktisk slet ikke være nogen grund til at skrive sådan noget til helt fremmede mennesker på tinder.
9
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 35
Likede indlæg: 561

Indlægaf Q-beben » 17. maj 2016, 08:09

LadyFox skrev: Vi laver i 2016, der er fantastiske muligheder for at finde ligestillede der også tænder på ting uden for normen - der er ret gode mulogheder for at søge meget specifikt efter ting igennem målrettede hjemmesider, klubber, fællesskaber osv. Så der burde faktisk slet ikke være nogen grund til at skrive sådan noget til helt fremmede mennesker på tinder.

Vi kan godt være enige om, at han kunne have gjort det på en mere elegant måde, - men for mig er det stadig ikke grund nok til, at jeg ville slette ham fra facebook. Men sådan er vi jo forskellige :)
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 426
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6055

Indlægaf LadyFox » 17. maj 2016, 08:15

Q-beben skrev:
LadyFox skrev: Vi laver i 2016, der er fantastiske muligheder for at finde ligestillede der også tænder på ting uden for normen - der er ret gode mulogheder for at søge meget specifikt efter ting igennem målrettede hjemmesider, klubber, fællesskaber osv. Så der burde faktisk slet ikke være nogen grund til at skrive sådan noget til helt fremmede mennesker på tinder.

Vi kan godt være enige om, at han kunne have gjort det på en mere elegant måde, - men for mig er det stadig ikke grund nok til, at jeg ville slette ham fra facebook. Men sådan er vi jo forskellige :)

Men skylder man folk at hvis de kommer ind på vennelisten at de så bliver der for evigt? Jeg synes slet ikke man behøver en grund for at slette folk på facebook.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.

Tilbage til "Forhold og sex"