Hvad ville du gøre?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 35
Likede indlæg: 561

Re: Hvad ville du gøre?

Indlægaf Q-beben » 17. maj 2016, 08:26

LadyFox skrev: Men skylder man folk at hvis de kommer ind på vennelisten at de så bliver der for evigt? Jeg synes slet ikke man behøver en grund for at slette folk på facebook.

Det kommer helt an på, hvordan du bruger facebook.

Hvis jeg sletter en ven fra min venneliste på facebook, så synes jeg, at jeg sender vedkommende et klart budskab om, at jeg ikke ønsker ham/hende i mit liv længere. Og der skal meget til, før det sker.

Og heldigvis har jeg indtil nu ikke mødt nogen, som har opført sig på en måde, at det har været nødvendigt. Hvis nogen irriterer mig, så bruger jeg den der funktion, hvor jeg ikke længere ser deres opslag eller deres notifikationer. En politisk diskussion vil jeg gerne deltage i. Jeg vil også gerne høre om DF's holdninger, selvom jeg ikke deler dem. Men jeg gider ikke høre personfjendtlige udtalelser som f.eks., at Lars Løkke er en idiot, - eller at flygtninge er på luksusferie i DK osv.
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6094

Indlægaf LadyFox » 17. maj 2016, 08:35

Q-beben skrev:
LadyFox skrev: Men skylder man folk at hvis de kommer ind på vennelisten at de så bliver der for evigt? Jeg synes slet ikke man behøver en grund for at slette folk på facebook.

Det kommer helt an på, hvordan du bruger facebook.

Hvis jeg sletter en ven fra min venneliste på facebook, så synes jeg, at jeg sender vedkommende et klart budskab om, at jeg ikke ønsker ham/hende i mit liv længere. Og der skal meget til, før det sker.

Og heldigvis har jeg indtil nu ikke mødt nogen, som har opført sig på en måde, at det har været nødvendigt. Hvis nogen irriterer mig (f.eks. udtaler sig personfjendtligt - det kunne være over for flygtninge eller politikere som f.eks. Lars Løkke), så bruger jeg den der funktion, hvor jeg ikke længere ser deres opslag eller deres notifikationer. En politisk diskussion vil jeg gerne deltage i. Jeg vil også gerne høre om DF's holdninger, selvom jeg ikke deler dem. Men jeg gider ikke høre, at Lars Løkke er en idiot, - eller at flygtninge er på luksusferie i DK osv.

Altså, jeg synes da også det sender et signal at slette folk fra facebook, altså hvis nogen sletter mig på facebook så antager jeg da at personen ikke anser os som særlig tætte. Men jeg synes bare ikke man behøver nogen særlig grund til ikke at ønske folk i sit liv, jeg synes ikke at nogen relationer er så forpligtende at man ikke kan tillade sig at stoppe relationen, uanset om personen viser sig at være seriemorder, eller om man bare synes man er vokset fra hinanden. Jeg synes som sagt ikke bekendskaber er forpligtende, facebook endnu mindre.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Flowergirl
Kort karma: 9
Likede indlæg: 149

Indlægaf Flowergirl » 17. maj 2016, 20:21

Jeg kan ikke rigtigt se problemet. Hvis det er det han tænder på og han udfører det med kvinder som er med på den, så kan jeg ikke se noget galt i det.
Han spurgte din veninde, om hun var interesseret, og hun takkede nej. Længere er den vel ikke.

Hvis du ikke vil være ven med ham, så synes jeg bare du skal slette ham uden at fortælle ham hvorfor. Der er vel ingen grund til at forklare dig, udover hvis han spørger.
6
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 163
Likede indlæg: 1840

Indlægaf Anilara » 17. maj 2016, 21:36

Paris Love skrev:
Anilara skrev:
Paris Love skrev:Har du følelser i klemme?
Hvis ja ved han så det?

Følelser i klemme hvordan?
Altså kærlige følelser? Nej, langt fra. Jeg har en fast kæreste og har aldrig opfattet min bekendte som andet end venskabelig.

Hvorfor føler du så at du bliver nødt til at blande dig?
Jeg prøver ikke at være uhøflig, jeg ved bare ikke hvordan jeg spørger pænt :genert:

Det føler jeg heller ikke jeg gør, pånær i den grad min veninde ønsker det. Det er jo hende som henvendte sig trist til mig, og fortalte det. Så har jeg selvfølgelig talt med hende om det, og til sidst blot slettet ham som ven, da jeg tænker at vores bekendtskab ikke er holdbart, når han har det menneskesyn.
1
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 163
Likede indlæg: 1840

Indlægaf Anilara » 17. maj 2016, 21:40

Flowergirl skrev:Jeg kan ikke rigtigt se problemet. Hvis det er det han tænder på og han udfører det med kvinder som er med på den, så kan jeg ikke se noget galt i det.
Han spurgte din veninde, om hun var interesseret, og hun takkede nej. Længere er den vel ikke.

Hvis du ikke vil være ven med ham, så synes jeg bare du skal slette ham uden at fortælle ham hvorfor. Der er vel ingen grund til at forklare dig, udover hvis han spørger.

Jeg synes jo så den er lidt længere end det, da jeg synes det er enormt grænseoverskridende at spørge en fremmed, om hun vil prostituere sig, sådan ud af det blå - særligt når vedkommende føler det krænkende og bliver ked af det. Jeg kan her i tråden fornemme, at nogen ikke synes det er en big deal, men sådan er man jo forskellig.

Men din sidste del er jeg jo enig i, og det er også hvad jeg gjorde :)
2
Flowergirl
Kort karma: 9
Likede indlæg: 149

Indlægaf Flowergirl » 18. maj 2016, 21:43

Anilara skrev:
Flowergirl skrev:Jeg kan ikke rigtigt se problemet. Hvis det er det han tænder på og han udfører det med kvinder som er med på den, så kan jeg ikke se noget galt i det.

Jeg synes jo så den er lidt længere end det, da jeg synes det er enormt grænseoverskridende at spørge en fremmed, om hun vil prostituere sig, sådan ud af det blå - særligt når vedkommende føler det krænkende og bliver ked af det. Jeg kan her i tråden fornemme, at nogen ikke synes det er en big deal, men sådan er man jo forskellig.

Men din sidste del er jeg jo enig i, og det er også hvad jeg gjorde :)

Der er heller intet forkert i at føle det krænkende hvis ens grænser er blevet overskredet, uanset om der er nogle (inkl. Mig selv) som ikke rigtigt kan se problemet. Man har bare forskellige grænser :) kan også godt se det fra din side af da det ikke var noget du havde forventet af ham samt at din veninde blev ked af det og det ønsker man jo ikke.
0

Tilbage til "Forhold og sex"