500 (kortspillet) spørgsmål!

Åbent forum hvor alle kan deltage, også dig der ikke har oprettet en bruger.
Brugeravatar
Julie
Kort karma: 29
Likede indlæg: 332

500 (kortspillet) spørgsmål!

Indlægaf Julie » 16. maj 2016, 22:09

Hej!
Jeg håber der er andre end mig, som er glad for at spille kort! Specielt 500! For jeg har et par afklaringsspørgsmål omkring spillet :)

Vi spiller med 52kort og tre jokere. Når spillet er ved at være slut, og alle kort efterhånden er lagt. Hvad gør man så med de/ den joker som til sidst ikke kan lægges til nogen steder? For man kan jo ikke lukke med en joker?

Tillægsspørgsmål, kan jokeren lægges til alt, eller kun til de kort man selv har lagt?

Håber sgu der er nogen som kan hjælpe, der er stor uenighed i familien :LOL:
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 312
Likede indlæg: 5774

Re: 500 (kortspillet) spørgsmål!

Indlægaf Animi » 16. maj 2016, 22:21

I min familie gør vi sådan, at hvis alle kort er lagt og jokeren dermed ikke kan lægges til noget, så må man godt lukke med den.

Hos os, må vi lægge jokeren til alt, og ikke kun ens egne kort.

Om det er de korrekte officielle regler ved jeg ikke, men sådan gør vi :P
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf Hurrze » 17. maj 2016, 02:38

Animi skrev:I min familie gør vi sådan, at hvis alle kort er lagt og jokeren dermed ikke kan lægges til noget, så må man godt lukke med den.

Hos os, må vi lægge jokeren til alt, og ikke kun ens egne kort.

Om det er de korrekte officielle regler ved jeg ikke, men sådan gør vi :P

Sådan gør jeg/vi også når jeg/vi spiller :) altså jokeren må ligges for alt der selfølgelig paseer til noget på bordet, og man må lukke med jokeren, da jokeren jo ikke passer til noget mere :)
2
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
derived242
Kort karma: 2
Likede indlæg: 24

Indlægaf derived242 » 18. maj 2016, 15:29

Jeg har aldrig oplevet at en runde skulle gå så langt uden at der blev lukket først.
Hvis man går på wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/500_rum afhænger det tilsyneladende af hvilken variant man spiller
0
Brugeravatar
Julie
Kort karma: 29

Indlægaf Julie » 18. maj 2016, 18:48

derived242 skrev:Jeg har aldrig oplevet at en runde skulle gå så langt uden at der blev lukket først.
Hvis man går på wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/500_rum afhænger det tilsyneladende af hvilken variant man spiller

Vi oplevede det et par gange sidst vi spillede.. Ved ikke om det var fordi, vi var fire spillere..
0

Tilbage til "Åbent forum"