Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2408

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Joe » 17. maj 2016, 14:18

Jeg sletter cirka aldrig. Jeg overvejer det ofte, men vælger i stedet bare at stoppe med at følge dem.
Der sker så heller ikke pt noget på min facebookvæg, som jeg ikke ville sige offentligt. Så jeg er pænt ligeglad med hvem af mine venner der kan se det, selvom jeg dog har en lukket profil og ikke siger ja til alle og enhver - men når de så først er inde i varmen, smider jeg dem selv ud.
Husker tydeligst tre sletninger: To af mine veninders ekskærester, og så en massesletning af 50 svenskere, jeg havde været på konference med, hvor de allesammen tilføjede mig, på trods af at det var de færreste, jeg havde snakket med.
De røg efter et stykke tid.
0
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 809
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8294
Kontakt:

Indlægaf Ado » 17. maj 2016, 14:26

Hvis de er nogle svin. Ellers ikke. Og jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig forstår dem, der sletter nogen, hvis de poster for mange billeder af deres børn/dyr/kaffekopper.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2357

Indlægaf Juki » 17. maj 2016, 14:35

Jeg tror ikke jeg har været ven med nogen på FB, der har skrevet noget så dumt eller grænseoverskridende, der gjorde at jeg ville slette dem :gruble:

Jeg godkender dog heller ikke bare alle og enhver med rundhånd, medmindre det er IRL venner, familie eller andre jeg gerne vil følge eller lære bedre at kende.
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8449

Indlægaf 2SHY » 17. maj 2016, 15:13

Jeg stopper som regel bare med at følge folk så jeg ikke får deres opdateringer mm at se. Eller det forsøger jeg men af og til synes Facebook at jeg skal se noget fra et par stykker alligevel :rulle: Det er typisk dem der mere eller mindre dagligt poster mere eller mindre filosofiske updates med diverse billeder af solnedgange osv. Det er fint med et enkelt her og der, men jeg går kold i det når det er flere af dem om dagen. Det kommer til at virke "kunstigt" og lidt tomhjernet for mig. Jeg står også helt af overfor dem der ikke poster andet end diverse spilopdateringer og navnetests. Det er SÅ dumt og irriterende! Og så går jeg også kold i dem der kommer med alle de der hjernedøde "kopier (ikke dele) og post bla bla bla".

Der skal en del til at jeg sletter og når det sker er det f.eks. fordi jeg har løbet vennelisten igennem og set at der er nogen jeg ikke har haft kontakt med i evigheder, har været på ignorer i evigheder, en der har gået bag min ryg og røvrendt mig eller hvor jeg bare bliver tilpas dødtræt af whine eller politisk ævl uanset hvilken fløj det kommer fra. Jeg gider bare ikke politik på min Facebook uanset overbevisningen
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 17. maj 2016, 15:14

Jeg har i øvrigt blokeret et par tidligere patienter, min far, en politiker plus det løse og har indstillet min profil til at man skal være ven med mig for at se alt på min side
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1514

Indlægaf Bad Samaritan » 17. maj 2016, 15:16

En hel del (edit: troede jeg, indtil jeg læste mit eget opslag! :lol: )! Til gengæld betyder facebook-venskaber heller ikke det store for mig. Der er nogen, man skriver meget med. Nogen man skriver perifært med - og så er der nogen man ikke aner, hvem fuck er. Fælles for dem alle er, at de kan være væk i morgen - så jeg lærer mig selv ikke at lægge alt for meget i det. Derfor er det også legende let for mig raskt væk både at adde og slette folk. Hvis nogen vil mig noget, som jeg gerne vil have vil mig noget, så har de mit nummer/email/whatever og kan bruge det...

I forhold til opdateringer og den slags, så fjerner jeg bare notifikationer fra de dér "OMG-SE-MIG-LIGE-SPISE-DEN-HER-JORDBÆRIS-PÅ-HOVEDET-REBEL-SOM-JEG-ER!"-typer. De mere irriterende af dem og de decideret nævenyttige - kryptofascister, fartfælde-whiners og folk som partout skal bringe hjemløse op, når snakken går på flygtninge - fjerner jeg pænt meget med det samme for mit eget blodtryks skyld.
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 17. maj 2016, 15:20

Åh ja og dem der der ikke kan gå i fitnesscenter uden at skulle tjekke ind. Det bliver eddermame irriterende når vedkommende træner 2 steder hver dag! Hun kom så mig i forløbet og slettede mig. Der gjorde hun mig en tjeneste :gogo:
1

Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1514

Indlægaf Bad Samaritan » 17. maj 2016, 15:26

2SHY skrev:Åh ja og dem der der ikke kan gå i fitnesscenter uden at skulle tjekke ind. Det bliver eddermame irriterende når vedkommende træner 2 steder hver dag! Hun kom så mig i forløbet og slettede mig. Der gjorde hun mig en tjeneste :gogo:

En af mine FB-venners endomondo tracker-tingest viste, at han havde løbet svimlende 800 meter. Lige ned til Harry's Place ved Nørrebro Station... Knold! :lol:
3
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 17. maj 2016, 15:30

Bad Samaritan skrev:
2SHY skrev:Åh ja og dem der der ikke kan gå i fitnesscenter uden at skulle tjekke ind. Det bliver eddermame irriterende når vedkommende træner 2 steder hver dag! Hun kom så mig i forløbet og slettede mig. Der gjorde hun mig en tjeneste :gogo:

En af mine FB-venners endomondo tracker-tingest viste, at han havde løbet svimlende 800 meter. Lige ned til Harry's Place ved Nørrebro Station... Knold! :lol:

Nok skal alle starte et sted... Men for 800 meter ville jeg nok ikke lige starte en tracker og poste det på fb :lol:
0

Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10257

Indlægaf icelady » 17. maj 2016, 15:35

Ado skrev:Hvis de er nogle svin. Ellers ikke. Og jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig forstår dem, der sletter nogen, hvis de poster for mange billeder af deres børn/dyr/kaffekopper.

Jeg forstår heller ikke den der med at slette folk, udelukkende fordi de poster div billeder. :gruble:

Jeg har en på min venneliste, som poster...jaeh, løst gæt minimum 3 div "Del dette"-opslag hver dag. Hendes opslag er på ignorer og så indimellem tjekker jeg hendes profil, for at se om hun har postet noget spændende.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Sjg
Kort karma: 11
Likede indlæg: 227

Indlægaf Sjg » 17. maj 2016, 16:58

Ado skrev:Hvis de er nogle svin. Ellers ikke. Og jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig forstår dem, der sletter nogen, hvis de poster for mange billeder af deres børn/dyr/kaffekopper.

Det gør jeg heller ikke. Tværtimod synes jeg, at ligegyldige hverdagsbilleder er noget af det hyggeligste ved Facebook. :genert: Faktisk er de måske endda den primære årsag til, at jeg stadig gider scrolle igennem mit feed og ikke helt har kasseret Facebook-app'en til fordel for Messenger.
5
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 809
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8294
Kontakt:

Indlægaf Ado » 17. maj 2016, 17:25

Sjg skrev:

Det gør jeg heller ikke. Tværtimod synes jeg, at ligegyldige hverdagsbilleder er noget af det hyggeligste ved Facebook. :genert: Faktisk er de måske endda den primære årsag til, at jeg stadig gider scrolle igennem mit feed og ikke helt har kasseret Facebook-app'en til fordel for Messenger.

Præcis sådan jeg også har det. Elsker hverdagslivet og de små søde hyggelige ting. Det vil jeg langt hellere kigge på, end links til alverdens artikler.
Dem vil jeg også gerne læse. Men jeg vil nu gerne have, at Facebook primært er et hyggested. En slags dagligstue.
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 749

Indlægaf BlueBunny » 17. maj 2016, 19:05

Jeg sletter ikke rigtig nogen.
Er kun venner med folk jeg kender.
Har stoppet med at følge et par stykker, som i en håndfuld. Men tror ikke jeg har slettet nogen? :gruble:
0
getitright
Kort karma: 17
Likede indlæg: 181

Indlægaf getitright » 17. maj 2016, 19:07

Jeg sletter folk, hvis de skriver, liker eller deler synspunkter, som jeg kommer op i det røde felt af. For mig er Facebook et rart, hyggelig sted, hvor jeg følger med i venners liv, og derfor har jeg ikke lyst til at blive konfronteret med racisme, homofobi osv. Jeg elsker hverdagshistorierne med tilhørende billeder og positivitet. Jeg er selvfølgelig også så dobbeltmoralsk, at jeg er meget loose på like-knappen med alle de budskaber, jeg selv synes om - men det er selvfølgelig de rigtige. :fløjt:
Nogle gange sletter jeg også folk, hvis det er meget længe siden, vi har talt sammen, og jeg ikke rigtig husker dem for noget ud over, at vi mødtes en enkelt gang til en fest i 2012. Jeg har sjældent særligt meget lyst til at vide, hvad de laver, så derfor skal de heller ikke kigge på min væg, også selvom der ikke sker det helt store.

I forhold til dem, der deler "livet er kort, nyd det" citater på et billede af solnedgang"-billeder, vælger jeg bare at skjule deres opslag. Hvis jeg ikke har noget imod personen, og jeg har bare minimal kontakt med dem, går der ingen skår af mig af at have dem på min venneliste.
0
I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10153

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. maj 2016, 20:20

Da jeg i sin tid oprettede mig på Fb, befandt jeg mig i et miljø, hvor netværk betød tæt på alt. Mine venner er derfor primært folk, jeg engang har været en blanding af venner/bekendte og kolleger med, og selvom jeg under alle omstændigheder ikke tiltror dem holdninger, jeg ville finde helt forrykte, kan jeg godt mærke, at vi simpelthen bruger Fb på en anden måde end dem, der er fuldstændig private derinde. Dette betyder, at jeg aldrig rigtig har haft behov for eller lyst til at slette nogen. Det med lysten handler primært om, at det til stadighed ER et meget fint netværk, jeg har, og sådan noget kan man aldrig vide, hvornår man får brug for.

Min tætte vennekreds er meget lille (under 10 personer), og vi klarer os fint med privatbeskeder til det, der ikke rager et stort publikum, så jeg har heller ikke rigtig behov for at tynde ud i min venneliste for at kunne være mere privat på Fb.
0
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Forhold og sex"