Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2273

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf didas » 17. maj 2016, 20:31

Har kun haft slettet en af Facebook uden det har været almindelig oprydning. Han blev slettet, da han flere gange om dagen delte artikler, memes og billeder, alle om muslimhad, muslimerne ud af Danmark osv. osv.

Normalt er jeg rimelig large og folk må i og for sig gøre, hvad de vil, men hans opførsel gjorde mig så irriteret at han røg ud.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. maj 2016, 20:39

Purple Haze skrev:Hvad skal der til før DU sletter folk fra din FB venneliste?
Her tænker jeg ikke alm oprydning hvor man sletter folk man ikke ser/kender.

Alt lige fra objektive til subjektive ting. Der skal ikke så meget til, da jeg ikke rigtigt gider pis på den front. Det kan være:

- Hvis nogen på min venneliste bliver kollega. Fjæset er arbejdsplads-fri zone, hvor jeg ikke vil have kolleger, chefer eller folk, jeg kender professionelt. Det har jeg min LinkedIn til.
- Hvis folk dør irl.
- Hvis det er en kæreste, som bliver min ekskæreste. Ekskærester skærer jeg helt ud af mit liv generelt, når det er slut.
- Hvis et venskab glider ud i sandet - eller påtænkes at lade glide ud i sandet.

Hvis personen er typen der:

- Prædiker tolerance og åbenhed, og samtidigt ikke selv kan tolerere eller rumme Dansk Folkeparti eller nynazister. Det bliver for hyklerisk for mig.
- Poster indlæg af typen "Hvis vores venskab har betydet noget, så svarer du tilbage med ét ord som beskriver dit syn på mig".
- Poster indlæg af glansbillede-typen, og så en lang brødtekst om at "det kan godt være at jeg ikke er perfekt, men ... bla bla bla ... kærlighed og styrke... bla bla bla....".
- Poster billeder og indlæg om og af deres børn eller kæledyr - herunder typen der omtaler sig selv som "mor", "farmor" og "mormor" (Jeg ser sjovt nok aldrig mænd gøre det) til lille Rollo, som så viser sig at være en håndtaske-hund.
- Poster pøbelindlæg, der harcelerer over et eller andet som er sket i offentligheden, som de intellektuelt kun forstår absolut overfladisk. Uden at kere sig det mindste om kildekritik eller retskrivning, uden at kunne overskue at bevæge sig bare et enkelt trin op i Blooms taksonomi og som uden videre antager at det er folk, der er bedre stillede end dem selv, der er ansvarlige for den tilstand (som de har opfattet tingene i).
- Hvis de sender mig invitationer til det ene facebook-spil efter det andet.
- Hvis de spammer med kæde-indlæg eller med indlæg om deres mærkesager.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10275

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. maj 2016, 20:42

Advocatus-Diaboli skrev:
Purple Haze skrev:Hvad skal der til før DU sletter folk fra din FB venneliste?
Her tænker jeg ikke alm oprydning hvor man sletter folk man ikke ser/kender.

Alt lige fra objektive til subjektive ting. Der skal ikke så meget til, da jeg ikke rigtigt gider pis på den front. Det kan være:

- Hvis nogen på min venneliste bliver kollega. Fjæset er arbejdsplads-fri zone, hvor jeg ikke vil have kolleger, chefer eller folk, jeg kender professionelt. Det har jeg min LinkedIn til.
- Hvis folk dør irl.
- Hvis det er en kæreste, som bliver min ekskæreste. Ekskærester skærer jeg helt ud af mit liv generelt, når det er slut.
- Hvis et venskab glider ud i sandet - eller påtænkes at lade glide ud i sandet.

Hvis personen er typen der:

- Prædiker tolerance og åbenhed, og samtidigt ikke selv kan tolerere eller rumme Dansk Folkeparti eller nynazister. Det bliver for hyklerisk for mig.
- Poster indlæg af typen "Hvis vores venskab har betydet noget, så svarer du tilbage med ét ord som beskriver dit syn på mig".
- Poster indlæg af glansbillede-typen, og så en lang brødtekst om at "det kan godt være at jeg ikke er perfekt, men ... bla bla bla ... kærlighed og styrke... bla bla bla....".
- Poster billeder og indlæg om og af deres børn eller kæledyr - herunder typen der omtaler sig selv som "mor", "farmor" og "mormor" (Jeg ser sjovt nok aldrig mænd gøre det) til lille Rollo, som så viser sig at være en håndtaske-hund.
- Poster pøbelindlæg, der harcelerer over et eller andet som er sket i offentligheden, som de intellektuelt kun forstår absolut overfladisk. Uden at kere sig det mindste om kildekritik eller retskrivning, uden at kunne overskue at bevæge sig bare et enkelt trin op i Blooms taksonomi og som uden videre antager at det er folk, der er bedre stillede end dem selv, der er ansvarlige for den tilstand (som de har opfattet tingene i).
- Hvis de sender mig invitationer til det ene facebook-spil efter det andet.
- Hvis de spammer med kæde-indlæg eller med indlæg om deres mærkesager.

:lol:
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Sol_sikken
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Indlægaf Sol_sikken » 18. maj 2016, 09:42

Ado skrev:
Sjg skrev:
Ado skrev:Hvis de er nogle svin. Ellers ikke. Og jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig forstår dem, der sletter nogen, hvis de poster for mange billeder af deres børn/dyr/kaffekopper.

Det gør jeg heller ikke. Tværtimod synes jeg, at ligegyldige hverdagsbilleder er noget af det hyggeligste ved Facebook. :genert: Faktisk er de måske endda den primære årsag til, at jeg stadig gider scrolle igennem mit feed og ikke helt har kasseret Facebook-app'en til fordel for Messenger.

Præcis sådan jeg også har det. Elsker hverdagslivet og de små søde hyggelige ting. Det vil jeg langt hellere kigge på, end links til alverdens artikler.
Dem vil jeg også gerne læse. Men jeg vil nu gerne have, at Facebook primært er et hyggested. En slags dagligstue.

Det er da noget at det bedste ved Facebook. At følge folks helt almindelige liv. Hverdags billeder. Hverdags tekst om små søde eller sjove hændelser. Mad billeder, børn og dyr, sjove selfies osv. Bare post løs :pompom:
4
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 18. maj 2016, 17:29

Paris Love skrev:Har du nogen på din venneliste? :P

Ork ja. Sædvanligvis ligger det og bobler i intervallet 50-80 mennesker. For mig er der ikke prestige i at have så mange på vennelisten som muligt. Jeg går op i at have de rigtige på vennelisten. Jeg ser som regel folk an i et par år irl, før jeg tilføjer dem min venneliste.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Indlægaf Precaseptica » 19. maj 2016, 07:53

Jeg laver en årlig purge ind imellem. Dem der jeg hverken ses med eller skriver med ryger ud. Også familiemedlemmer. Jeg gider ikke det der pokemon pjat.

Men hvad skal der til før folk ryger på ignorer og fjernes fra mit feed? Virkeligt ikke særligt meget. Baby billeder betyder øjeblikkelig fyring. Face rapes. Opslag uden indhold. Jeg bruger mit feed til at få nyheder om verden ikke om mine bekendtes daglige op- og nedture.

Men jeg må nok også stå ved, at hvis jeg havde nogen alternativ mulighed til hurtigt og nemt at kunne få fat på folk via et keyboard (fordi fuck lange beskeder på en touch screen) så var jeg slet ikke på facebook.
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1231

Indlægaf godtnavn » 19. maj 2016, 08:43

Der er endnu ikke nogen der via facebook-opdateringer har fået mig til at slette dem. Men mennesker jeg af den ene eller anden grund aldrig ser jeg kan være venner med ryger. Faktisk har jeg så sent som for et par dage siden slettet en på facebook, en veninde gennem 5 år, men hun har gjort noget så upassende (ude i virkeligheden) at jeg ikke en gang har planer om så meget som at prøve at tilgive hende.
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2275

Indlægaf Zombie » 19. maj 2016, 09:58

Jeg har revl og krat på min Facebook, så jeg tænker også altid over hvad jeg poster. Jeg har også lige lavet et ordentligt indhug i de personlige oplysninger, der er tilgængelige på min profil.
Jeg gider heller ikke slette folk, bare fordi jeg ikke snakker jævnligt med dem. Jeg synes det er hyggeligt, at følge med i f.eks. vennerne fra seminariets liv og børn, selvom vi ikke chatter eller ses.

Jeg har ikke opstillet regler for, hvornår jeg sletter folk - det tager jeg på gefühlen. Synes jeg, at folk poster irriterende ting, så går jeg ind og stopper med at følge dem, således at jeg ikke ser deres opslag eller aktiviteter i mit Newsfeed. Så kan jeg altid gå ind og kigge, når jeg gider eller det er relevant for mig.

Sidste gang jeg slettede en FB-ven, var årsagen at vi rent politisk ligger langt fra hinanden. Det var ikke et problem i sig selv, men hver gang jeg postede noget politisk, skulle han ind og brokke sig over min politiske orientering, og fremhæve sin egen som ukritisk meget bedre.
Han var altid så negativ og ureflekteret, så jeg blev bare alt for træt af det til sidst. Derfor forklarede jeg ham, at jeg slettede ham og hvorfor - det blev han lidt tøsesur over, men whatever.

Jeg har andre venner på FB, som deler hans politiske orientering og ikke min. Vi diskuterer nogle gange de forskellige strømninger og vinkler, men det foregår bare på et mindre fundamentalistisk og mere nuanceret niveau. Det handlede med min slettede ven altså ikke om, at jeg ikke kan acceptere andres måske forskellige politiske orienteringer, men MÅDEN det bliver præsenteret og diskuteret, betyder enormt meget. Jeg synes ikke, det kan være rigtigt, at man skal føle sig fuldstændig drænet for positiv energi, bare fordi man har en rask lille politisk FB-debat .. og det var den effekt, han havde på mig.
1
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 292
Likede indlæg: 2219

Indlægaf Mulan » 19. maj 2016, 11:07

Hvis deres venskab på FB tager mental energi fra mig, så bliver de slettet. Ellers ikke.
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1302

Indlægaf hotlips » 27. maj 2016, 21:24

Jeg slettede en jeg i forvejen ikke rigtig gad, vi har engang været gode venner men hun var en rigtig intrigant sæk, og jeg tænkte egentlig lidt man da kunne håbe det var blevet bedre med alderen.
Et par dage efter skrev hun på sin side "hurra, nu har jeg 500 venner på Facebook ".

Så slettede jeg hende, sådan noget pis gider jeg ikke.
0

Tilbage til "Forhold og sex"