Hamborg i start-juli

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Hamborg i start-juli

Indlægaf Torn » 17. maj 2016, 08:56

Kære rejseentusiaster! :-D

Jeg skal til Hamborg med min kæreste og et andet kærestepar i starten af juli. Jeg søger råd, hjælp og inspiration til omtrent alt. Ingen af os har før besøgt byen - dog kørt forbi mange gange...

Vi har 3 overnatninger (fredag - mandag) og tænker et budget på cirka 200 kr. pr. person. pr. nat. I alt 2400. Vi undersøger AirBnb og Hostels, men har endnu ikke fundet noget godt. Vi kunne godt tænke os 2 x dobbeltseng, helst i hvert vores værelse (el. værelse og stue). Måske vi er tvunget op i pris.

Og ja, hvad skal vi se? Vi interesserer os for mangt og meget - kultur (fx historie, kunst, musik, mad) og natur (fx vandreture, cykelture, parker, zoo's, hav, strand) og industri (tog, havn, maskineri).

Er det nemt at parkere gratis? Vi er villige til at gå et stykke fra bilen til overnatning - vi skal ikke køre, mens vi er i byen.

Skal vi se noget på vejen ned/hjem?
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Re: Hamborg i start-juli

Indlægaf Code71 » 17. maj 2016, 09:09

Hehe hold da op. 3 dage er slet ikke nok til at se det vigtigste i Hamborg :D

Men umiddelbart ville jeg anbefale

- Münkebergsstrasse/Rådhuset. Der er en masse små markeder med alt lige fra mad til nips og the osv
- Fischmarkt. Verdensberømt fiskemarked på Landungsbrücken hver morgen kl 5. Virkelig must-se efter min mening
- Reeperbahn by night. Den europæiske pendent til Time square med alle deres lys og bling-bling
- Stadtpark/Fernsehturm
- Miniaturewunderland. Verdens største modeljernbane
- En tur i cykelbåd på binnen-Alster/aussen-Alster

Ja og en millionting mere
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 17. maj 2016, 09:39

Jeg kan varmt anbefale Generator Hostel, som ligger lige ved siden af Hauptbahnhof. Jeg ved ikke med parkering, men det er virkelig godt, rent og med en masse aktiviteter om aftenen, hvis man har lyst til det.

Jeg vender tilbage ang. sightseeing.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 18. maj 2016, 14:14

Code71 skrev:Hehe hold da op. 3 dage er slet ikke nok til at se det vigtigste i Hamborg :D

- Münkebergsstrasse/Rådhuset. Der er en masse små markeder med alt lige fra mad til nips og the osv
- Fischmarkt. Verdensberømt fiskemarked på Landungsbrücken hver morgen kl 5. Virkelig must-se efter min mening
- Reeperbahn by night. Den europæiske pendent til Time square med alle deres lys og bling-bling
- Stadtpark/Fernsehturm

Tusind tak. Det er klart, at vi overhovedet ikke får set alt i byen - ikke tilnærmelsesvis, men hvor gør man også det på fire dage... :gruble: Heldigvis kan man jo nemt komme tilbage. Ved du noget om parkering i byen? Er det fx gratis på diverse gader eller koster det?

Gode forslag. Umiddelbart kommer de på listen alle sammen.
0
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 18. maj 2016, 14:15

Rapfisk skrev:Jeg kan varmt anbefale Generator Hostel, som ligger lige ved siden af Hauptbahnhof. Jeg ved ikke med parkering, men det er virkelig godt, rent og med en masse aktiviteter om aftenen, hvis man har lyst til det.

Jeg vender tilbage ang. sightseeing.

Tak! Jeg venter spændt. :-D

Jeg tror, vi har fundet udmærket airbnb. Hvis jeg tør stole på dem ...
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 18. maj 2016, 15:23

Torn skrev:
Code71 skrev:Hehe hold da op. 3 dage er slet ikke nok til at se det vigtigste i Hamborg :D

- Stadtpark/Fernsehturm

Tusind tak. Det er klart, at vi overhovedet ikke får set alt i byen - ikke tilnærmelsesvis, men hvor gør man også det på fire dage... :gruble: Heldigvis kan man jo nemt komme tilbage. Ved du noget om parkering i byen? Er det fx gratis på diverse gader eller koster det?

Gode forslag. Umiddelbart kommer de på listen alle sammen.

Umiddelbart er der gratis parkering over det hele. Men det er bare RØVsvært at finde en parkeringsplads i det hele taget :lol:

Mit klare råd er at parkere lidt uden for centrup og så ellers benytte U-Bahn & S-Bahn som er helt geniale i Hamborg
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 18. maj 2016, 15:24

Code71 skrev:
Umiddelbart er der gratis parkering over det hele. Men det er bare RØVsvært at finde en parkeringsplads i det hele taget :lol:

Mit klare råd er at parkere lidt uden for centrup og så ellers benytte U-Bahn & S-Bahn som er helt geniale i Hamborg

Tak. Sådan gjorde vi også i Prag for nogle år siden og ja, det virkede fint. Vi er ellers vant til det med parkering her hvor vi bor - men lige på ferie gider jeg ikke stresse over det.
Senest rettet af Torn 18. maj 2016, 15:25, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 18. maj 2016, 15:25

Torn skrev:
Code71 skrev:

Tak. Sådan gjorde vi også i Prag for nogle år siden og ja, det virkede fint. Vi er ellers vant til det med (svær) parkering her hvor vi bor - men lige på ferie gider jeg ikke stresse over det.
0
MTMM
Kort karma: 0

Indlægaf MTMM » 11. jun 2016, 08:17

Jeg håber, at der er ok, at jeg låner tråden. Jeg skal også snart en weekend til Hamborg, så jeg kunne godt bruge anbefalinger af restauranter.
0

Tilbage til "Rejser"