Anbefalinger til gravide

Kolibrien
Kort karma: 15
Likede indlæg: 77

Re: Anbefalinger til gravide

Indlægaf Kolibrien » 28. jun 2016, 13:59

Ballademager skrev:Det går jo begge veje, det med anbefalingerne. Altså grundlæggende er det folks egen sag. Men det er af og til lidt svært, ikke at blive påvirket af generelle holdninger. Det er nok også det, der kommer til udtryk her i tråden.

Min kollega mener ikke, at man må træne de første tre måneder af en graviditet - overhovedet. Det fremfører hun som universel sandhed, når samtalen falder på graviditet.

Jeg har talt med min læge omkring træning, og hun ser intet problem i det, så længe, at jeg lytter til min krop og ikke begynder på noget, jeg ikke har været vant til før graviditet.

Min kollegas holdning generer mig faktisk lidt, selvom hun uden tvivl siger det i den bedste mening, og selvom jeg slet ikke er gravid endnu. Hun får det til at lyde som om, at jeg gør noget helt forkert ved ikke straks at sætte al træning på stand-by ved to streger.

Måske din kollega har været i fertilitetsbehandling, for der er anbefalingerne anerledes end ved "normalt" gravide. Jeg er selv blevet gravid efter ivf, og er blevet anbefalet fuldstændig motionsstop indtil uge 18.
0
Sorenspige
Kort karma: 314
Likede indlæg: 1559

Indlægaf Sorenspige » 28. jun 2016, 18:05

Jeg har også været i fertilitetsbehandling, og jeg har heller aldrig fået at vide, at jeg ikke måtte dyrke motion ind til 18. uge.

Jeg har fået at vide, at det kan være en god ide at tage den med ro fra ægudtagning/oplægning og indtil evt. positiv test, men det er vist lige så meget psykisk begrundet.

At jeg så ikke har dyrket ret meget motion under nogen af mine graviditeter er en anden sag :genert:.
0
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 27
Likede indlæg: 94

Indlægaf Mittemis » 2. jul 2016, 07:03

Min veninde som er i fertilitetsbehandling, har også fået at vide at hun skal stoppe med zumba når/hvis hun bliver gravid. Så det er nok forskelligt fra læge til læge hvad de anbefaler.
0

Tilbage til "Graviditet"