Er rejseforsikring et must i Spanien?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3890

Re: Er rejseforsikring et must i Spanien?

Indlægaf Delfin » 19. maj 2016, 18:54

Stars skrev:
Delfin skrev:
Stars skrev:Jeg husker ikke den præcise pris ... Det er efterhånden nogle år siden, men det var over 1.000 kr :tie:

Kun sygeforsikring og kun dækning i Europa? Det var godt nok dyrt. :nerve:

Den dækkede vist også en masse, jeg IKKE havde brug for. Som sagt er det nogle år siden ,så måske man kun kunne vælge hele verden og ikke kun Europa.

Det er ikke usandsynligt. Inden de skar ned på dækningen på det gule sygesikringskort, var forsikring ikke strengt nødvendig i Europa, og hvis forsikringen fx også indeholder bagageforsikring, er det ret så pebret. Bagageforsikring gider jeg ikke betale for. Sandsynligheden for, at kufferten forsvinder helt, er trods alt ikke så stor, og jeg overlever nok at købe lidt tøj, hvis uheldet skulle være ude.
0
14 11 14 :banan:
OberstNasig
Kort karma: 43
Likede indlæg: 398

Indlægaf OberstNasig » 21. maj 2016, 08:47

Vi har købt en årsforsikring ved Gouda, så det ser ud til at være omtrent alt, vi er dækket ind på.
2
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9730

Indlægaf kidkomb » 21. maj 2016, 09:29

Vi har mastercard gold og alt i forbindelser med rejser bliver købt på det.
Forsikringen dækker i øvrigt hele selskabet, så det er billigere end normal rejseforsikring at have mastercard.
Selv da vi var på bilferie dækkede det som om det var en pakkerejse. Der er nogle betingelser man skal opfylde, men så dækker de hele rejsens beløb, hvis der sker noget.
Jeg er vild med det kort :love:
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.

Tilbage til "Rejser"