Hvor ofte hårvask?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3015

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf vibbsen » 21. jun 2016, 16:19

Jeg skyller mit hår hver gang jeg er i bad. Men bruger for så vidt muligt aldrig hverken shampoo eller balsam.

Mit hår er virkelig fint og nærmest umuligt at arbejde med. Enten stod det som en kruset sky omkring hovedet på mig. Eller også var det klasket og så øv og trælst ud. Hvad jeg har brugt af penge på shampoo og styling til Frizzy hair er altså ikke småting....Og lige elendigt så det ud....

Ved et tilfælde læste jeg en artikel om en som simpelthen var holdt op med at vaske hår. Og havde fået et hår som var langt flottere, mere regerligt og stærkere og længere. Fordi det ikke knækkede så nemt....Tænkte at det da lød interessant. Og googlede lidt. Googlede lidt mere. Og kunne se at der faktisk var ret gode resultater med det.
Om folk med "Vasker ikke hår" mener at de heller ikke kommer vand i, det ved jeg ikke. Men det gør jeg. Men jeg kommer ikke sæbe i. Og det virker. De første 2 uger så det virkelig træls ud...Som I "uvasket øv klammo"...Men så var det som om det kom videre. Og det var faktisk blevet rigtig pænt...Da katastrofen indtraf havde jeg ikke vasket hår med sæbe/balsan/whatever i 6 uger.......Så malede jeg. Med malerspray...Og glemte min hætte....Det kostede en tur med shampoo... :afro: :afro: :shock: :shock: :whine: :whine: Og så kunne jeg starte forfra...Nu er der gået 2 uger. Hvor det har set "Uvasket øv klammo" ud...Men nu er det så ved at vende igen.

Til gengæld har jeg været hos frisøren idag. Hun havde tydeligvis ikke hørt om metoden. Og blev faktisk lidt småsur da jeg sagde at hun gerne måtte gøre mit hår vådt. Men hun måtte ikke vaske det med shampoo eller balsam. "Så kan jeg altså ikke garanterer resultatet af at jeg styler det bagefter"....(Hun skulle klippe spidser og pandehår)...
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2387

Indlægaf Juki » 21. jun 2016, 19:48

Er der nogen af jer der vasker hår med/i lersæbe? Eller har erfaring med det?
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9702

Indlægaf kidkomb » 21. jun 2016, 19:54

Hvis jeg ikke vasker hår hver anden dag, så kradser jeg mig til blods.
(Alt er afprøvet. Oftere, sjældnere, medikamenter, føntørring, lufttørring, hovedbundsolier og lignende, vitaminer, avokado hver dag, osv osv)
Min far, som i sin tid var sælger for Natusan, siger at man kan være mildt overfølsom for sit eget hudfedt og at det nok er derfor)
Anywho, jeg har måtte sande at shampoo med silikone og balsam helt ned i hovedbunden, er det tætteste jeg kommer på tåleligt.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Jasmin
Kort karma: 17
Likede indlæg: 252

Indlægaf Jasmin » 10. jul 2016, 10:48

Helst hver dag hvis jeg har mulighed for det.
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789

Tilbage til "Skønhed"