når to bliver til tre og så til to igen

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 28. sep 2015, 11:19

Jeg vil lige komme med en af de gode nyheder: Købsaftalen på min lejlighed i DK er sat igang, og overtagelsen sker d. 15/10-15. Der er intet underskrevet endnu, men min lejer virker bare så glad for at købe, hendes bank har sagt god for beløbet osv. Så det ser ud til at den bliver solgt på en smertefri facon, og at jeg endda får nogle penge ud af det, til at købe nogle lidt bedre møbler end IKEA's billigste :banan:

Kryds lige for at det hele klapper, ikke?
13
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 28. sep 2015, 11:36

Hørte lige den her sang, og kom til at tænke på min søn. Selvom hans start på livet har betydet meget smerte for mig, så vokser kærligheden hele tiden.

En dag, håber jeg at kunne høre den sang igen, og tænke på en mand som igen fik mit hjerte til at blomstre.
4
All Adventurous women do
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Indlægaf JessicaD » 28. sep 2015, 20:03

canoodle skrev:
JessicaD skrev:Jeg har selv samlet min 160 cm brede IKEA seng. Det kan sagtens lade sig gøre. :) IKEA i DK leverer til døren og man kan også få bragt det helt op i lejligheden. Mon ikke de har det samme i Tyskland? Jeg har boet alene i flere år og har fået både seng, sofa m.m. på den måde.

Ja, måske skal jeg bare bestille online? Det ville gøre det hele ti gange lettere :)

Tak for tippet!

Det er SÅ smart! Med mindre man kan lide at slide og slæbe sig selv halvt ihjel, så er det da kun en bonus, at tingene bliver bragt og båret helt op i soveværelset, uden at man skal røre en finger! :D :love: Så kan du jo altid få din kollega til at hjælpe med at samle den bagefter. :)
1
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 29. sep 2015, 12:33

JessicaD skrev:
canoodle skrev:
JessicaD skrev:Jeg har selv samlet min 160 cm brede IKEA seng. Det kan sagtens lade sig gøre. :) IKEA i DK leverer til døren og man kan også få bragt det helt op i lejligheden. Mon ikke de har det samme i Tyskland? Jeg har boet alene i flere år og har fået både seng, sofa m.m. på den måde.

Ja, måske skal jeg bare bestille online? Det ville gøre det hele ti gange lettere :)

Tak for tippet!

Det er SÅ smart! Med mindre man kan lide at slide og slæbe sig selv halvt ihjel, så er det da kun en bonus, at tingene bliver bragt og båret helt op i soveværelset, uden at man skal røre en finger! :D :love: Så kan du jo altid få din kollega til at hjælpe med at samle den bagefter. :)

Årh jeg gad så godt slippe for den IKEA-tur, men skide lorte IKEA i Tyskland har 4-6 ugers leveringstid. Jeg skal jo have møbler på fredag. Men næste gang!
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 16. okt 2015, 09:44

Jeg har haft rigeligt at se til, som i nok kan regne ud, men her er en opdatering.

Flytningen gik rimeligt nemt, men stressede mig så meget, at jeg lå i forsterstilling ugen op til flytningen. Mini sover stadig dårligt som natten, så vi føler os alle ret pressede. Han trives dog OK i vuggestuen og er glad når vi ankommer, men træt og overstimuleret, når vi henter ham. Fordi vi arbejder fuldtid (flex) begge to er han der i seks timer. Det er ret stressende, sådan generelt at skulle stå for at hente, bringe, miste søvn, være dygtig til sit job og i øvrigt arbejde, så snart barnet er puttet. Så som i nok kan gætte, er min fødselsdepression brudt op igen, og jeg er blevet sygemeldt. Først i en uge- da jeg har en arbejdsevent i udlandet jeg ikke kan aflyse, og derefter måske på ubestemt tid :( Der er ventetid på 3-6 måneder på at få psykologisk hjælp, men det må jeg jo bare acceptere.

Da jeg ikke har andre end min (også søvndeprivererede og fuldtidsarbejdende) ex til at aflaste mig, har jeg en fornemmelse af at det aldrig bliver bedre. Ja, og så er det hårdt at indse, at en lønforhøjelse og forfremmelse nok har lange udsigter, fordi jeg er blevet syg igen. Det er bare et job, men det er også sikkerhed og alt muligt andet. Der er flere der tilbyder mig aflastning med den lille, men de kan reelt ikke hjælpe, da de jo er fuldtidsarbejdende, ligesom min ex. Hvad dælen skal jeg gøre? Er der please ikke nogen der kan fortælle mig, at det hele nok skal blive bedre?
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 16. okt 2015, 09:58

canoodle skrev:Jeg har haft rigeligt at se til, som i nok kan regne ud, men her er en opdatering.

Flytningen gik rimeligt nemt, men stressede mig så meget, at jeg lå i forsterstilling ugen op til flytningen. Mini sover stadig dårligt som natten, så vi føler os alle ret pressede. Han trives dog OK i vuggestuen og er glad når vi ankommer, men træt og overstimuleret, når vi henter ham. Fordi vi arbejder fuldtid (flex) begge to er han der i seks timer. Det er ret stressende, sådan generelt at skulle stå for at hente, bringe, miste søvn, være dygtig til sit job og i øvrigt arbejde, så snart barnet er puttet. Så som i nok kan gætte, er min fødselsdepression brudt op igen, og jeg er blevet sygemeldt. Først i en uge- da jeg har en arbejdsevent i udlandet jeg ikke kan aflyse, og derefter måske på ubestemt tid :( Der er ventetid på 3-6 måneder på at få psykologisk hjælp, men det må jeg jo bare acceptere.

Da jeg ikke har andre end min (også søvndeprivererede og fuldtidsarbejdende) ex til at aflaste mig, har jeg en fornemmelse af at det aldrig bliver bedre. Ja, og så er det hårdt at indse, at en lønforhøjelse og forfremmelse nok har lange udsigter, fordi jeg er blevet syg igen. Det er bare et job, men det er også sikkerhed og alt muligt andet. Der er flere der tilbyder mig aflastning med den lille, men de kan reelt ikke hjælpe, da de jo er fuldtidsarbejdende, ligesom min ex. Hvad dælen skal jeg gøre? Er der please ikke nogen der kan fortælle mig, at det hele nok skal blive bedre?

NU kan jeg ikke lige huske dine familieforhold i DK, men er det ikke værd at overveje at søge støtte der? Jeg er klar over du ikke vil flytte fra Berlin, men hvis du går sygemeldt må du så tage til DK og komme dig, lade familie passe knægten lidt og på den måde føle du har lov til at have mig tid?

Jeg tænker også det må være hårdt at være der, sådan ret alene, men i sådan en hård tid som du er i, er det nødvendigt at sætte alle sejl ind :kram:
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 16. okt 2015, 10:03

Iøvrigt, så boede du side og side med ex'en ik, og så tænker jeg at han jo lyder som en rigtig dødbider der ikke tager hans tørn, hvad med at sige til ham, hey, makker, vi deler knægten 7/7 for så er han jo tvunget til at oppe sig og du kan få noget alene tid og komme dig??

Dette bør ikke straffe barnet, for det er hans far, men far skal øjensynligt have det bøjet i neon for at forstå sit ansvar!
0
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 16. okt 2015, 11:03

Panton skrev:Iøvrigt, så boede du side og side med ex'en ik, og så tænker jeg at han jo lyder som en rigtig dødbider der ikke tager hans tørn, hvad med at sige til ham, hey, makker, vi deler knægten 7/7 for så er han jo tvunget til at oppe sig og du kan få noget alene tid og komme dig??

Dette bør ikke straffe barnet, for det er hans far, men far skal øjensynligt have det bøjet i neon for at forstå sit ansvar!

Han er ikke en dødbider i det her, men han er selv ret skidt, desværre. Skilsmissen er jo heller ikke let for ham, han sover også dårligt pga. mini og stress, og han kommer til at miste sit job omkring årsskiftet pga. nedskæringer. Så det nytter ikke noget at presse ham der.

Ift. Danmark, så er mine forældre begge to fuldtidsarbejdende, min far er syg oven i det hele (så meget sygemeldt fra sit job) og min søster har en autistisk søn der volder problemer, samt en baby på vej om seks uger. Der er intet at hente der, selvom intentionerne ville være gode nok. Desværre.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 16. okt 2015, 13:53

Kan I ikke ved at skiftes til at have barnet, få sammenhængende søvn når barnet er hos den anden? Jeg havde selv en søvn terrorist, så ved godt hvordan det er.

Jeg kan godt se dine danske forhold ikke står til måls med at være en hjælpende hånd i denne svære tid, det er rigtig ærgeligt. Den eneste måde at I begge kan få luft og du kan få styr på din fødselsdep. er at dele barnet mere op.
0
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 16. okt 2015, 14:07

Panton skrev:Kan I ikke ved at skiftes til at have barnet, få sammenhængende søvn når barnet er hos den anden? Jeg havde selv en søvn terrorist, så ved godt hvordan det er.

Jeg kan godt se dine danske forhold ikke står til måls med at være en hjælpende hånd i denne svære tid, det er rigtig ærgeligt. Den eneste måde at I begge kan få luft og du kan få styr på din fødselsdep. er at dele barnet mere op.

Vi deler ham allerede 7/7 :)

Vi er begge to bare så stressede, at selv der, har vi ikke kunnet sove ordentligt. Lige nu fokuserer jeg bare på at mini en dag vænner sig til at være i vuggestue, og at jeg i det mindste ikke skal stresse over deadlines den næste uge, hvor mini er hos sin far.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 16. okt 2015, 14:17

Det kan jeg godt se så Canoodle, det er svært at finde noget der kan hjælpe dig.. Hvad tænker du selv? har x'en noget familie i nærheden som Jeres søn er knyttet til?
1
Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3108

Indlægaf Rakel » 16. okt 2015, 14:25

canoodle skrev:Der flere der tilbyder mig aflastning med den lille, men de kan reelt ikke hjælpe, da de jo er fuldtidsarbejdende, ligesom min ex. Hvad dælen skal jeg gøre? Er der please ikke nogen der kan fortælle mig, at det hele nok skal blive bedre?

Find en god barnepige. Det er guld værd, når man er presset helbredsmæssigt og tidsmæssigt.

Dem, der tilbyder hjælp? Kan de tage fx 5 timer en lørdag/søndag, hvor du fx kan sove/hvile dig/ordne meget nødvendige ting?

Det plejer at blive bedre, jo, men set kan du næppe bruge til så meget lige nu.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10266

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. okt 2015, 14:28

Er der nogen former for aflastning, du er berettiget til, fordi du (inden længe) er sygemeldt?

Og hvis nej, findes der så frivillige initiativer, hvor man kan få hjælp fra? Måske den danske kirke i Berlin kunne kende til den slags. Jeg ved, at de danske kirker i udlandet ofte også spiller en pragmatisk rolle i forhold til at hjælpe landsmænd, også selvom man ellers ikke kommer i kirken.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10266

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. okt 2015, 14:31

Ja, en fast barnepige er en rigtig god ide, så din søn kan få en ekstra gennemgående voksen.
0
Je suis un tableau noir.
Peanutbutt
Kort karma: 10
Likede indlæg: 141

Indlægaf Peanutbutt » 16. okt 2015, 14:33

Edit: Jeg var lidt langsom med at skrive, kan jeg se.
Har I råd og/eller mulighed for at få en (eller flere) faste passere? Det kunne f.eks. være en studerende eller hvis der er en reservebedsteordning?

Jeg har et vennepar, der ikke har familie eller lign., som er oplagte børnepassere, så de har allieret sig med flere forskellige ordninger - både betalte børnepassere og to reservebedster, som ikke bliver betalt (mere?). Det giver de voksne en meget større frihed og mindre hverdagsjag og giver samtidig børnene et større netværk af voksne og sjove oplevelser med overskudsmennesker - og så er det noget der fungerer for dem.

Jeg er dog udemærket klar over, at det kan være svært at overskue sådan en relation, når man ikke har så meget overskud, og at det for mange er svært og grænseoverskridende at få 'fremmede' til at passe børn. Måske fordi man tænker, at det burde man selv kunne gøre? Men det har jo historisk altid taget en village og alt det der.

Har du fået tjekket om du har normale værdier i blodet af d-vitamin osv.?
Jeg håber, at du snart får ro, overskud og at situationen bliver lidt nemmere.
Senest rettet af Peanutbutt 16. okt 2015, 14:35, rettet i alt 2 gange.
1

Tilbage til "Livets forhold"