Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2242
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 21582

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 14. jun 2018, 06:08

Jeg er ret sikker på at Norwegian bruger frasen "Så skyder vi vores store udsalg i gang!" mindst 7 gange om året.
Jeg er i øvrigt usikker på om de reelt sætter nogen som helst priser ned.
4
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1931

Indlægaf Nicolait » 14. jun 2018, 07:28

Dirtylittledevil skrev:I den lille by hvor jeg bor er der blevet fundet en tom æske rullepapir + nogle cigaretskodder liggende på et bord og bænkesæt.
Fotos fra dette fund blev postet i byens facebookgruppe og nu er en større flok gået helt i selvsving, sagen er blevet meldt til politiet, mulighederne for videoovervågning undersøges pt., og de rystede borgere er inde på emner som ungdomskriminalitet, pushere, og "Næste gang er det jo kanyler vi finder!" :panik: anført af en bestemt mand, der sjovt nok sælger overvågningskameraer.

Er det ikke der, hvor du, som byens maskerede selvtægtskvinde, skal tilbyde din hjælp i form af natlige overvågninger iført en gult latex med tilhørende rød kappe og sorte kinasko.
Det kan jo være det signal, du har ventet på, efter vi i sin tid aftalte, at du satte en seddel op i det lokale supermarked, hvor du efterlyste byens skurk? :-D
5
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Sof
Kort karma: 31
Likede indlæg: 914

Indlægaf Sof » 14. jun 2018, 07:53

Mig lægehus spiller et ballade-album med Mariah Carey på repeat i venteværelset. Hver dag. Bedre end muzak-ventemusik måske, men man kan også godt blive liiidt træt af can’t liiiiiiiiiiiiiiive, når lægerne er bagud på tiden.
1
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1491

Indlægaf TinaW » 14. jun 2018, 08:08

Svaler er smukke, charmerende fugle og vi sætter stor pris på at de spiser en masse insekter.
Knap så stor pris sætter vi pt. på det eksemplar, der synes vores åbne soveværelsesvindue er det helt perfekte sted, at fyre sin morgen serenade af, et sted mellem kvart over 4 og halv 5, HVER morgen....
Der er ufatteligt meget lyd i sådan en lille krop.
4
1234
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1834

Indlægaf 1234 » 14. jun 2018, 09:39

kidkomb skrev:Jeg er ret sikker på at Norwegian bruger frasen "Så skyder vi vores store udsalg i gang!" mindst 7 gange om året.
Jeg er i øvrigt usikker på om de reelt sætter nogen som helst priser ned.

De sætter en smule ned. Jeg sparer 100-200 k pr. vej på billetter til London og København, men det er ikke meget i forhold til hvad de reklamerer for.
1
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 210
Likede indlæg: 3817

Indlægaf Confucius » 14. jun 2018, 11:42

Sof skrev:Mig lægehus spiller et ballade-album med Mariah Carey på repeat i venteværelset. Hver dag. Bedre end muzak-ventemusik måske, men man kan også godt blive liiidt træt af can’t liiiiiiiiiiiiiiive, når lægerne er bagud på tiden.

Min ørelæge har et gigantisk fladskærms-tv i ventelokalet, hvor der kører en akvarie-dvd på repeat. Mægtig flot og utrolig farverig - og derfor sidder patienterne - som i forvejen er hørehæmmet - i deres egen lille verden og falder i staver til det show, og der går jævnligt ged i nummer-systemet.
4
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 802
Likede indlæg: 11442

Indlægaf dgd2007 » 14. jun 2018, 12:56

Confucius skrev:Gad vide hvad korrelationen er mellem ordblindhed og tendens til at tro på konspirationsteorier er på verdensplan?

Ja, man kunne godt mistænke en vis sammenhæng. :gruble: :lol:
0
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 135
Likede indlæg: 3975

Indlægaf Tibbler » 14. jun 2018, 13:54

Dirtylittledevil skrev:I den lille by hvor jeg bor er der blevet fundet en tom æske rullepapir + nogle cigaretskodder liggende på et bord og bænkesæt.
Fotos fra dette fund blev postet i byens facebookgruppe og nu er en større flok gået helt i selvsving, sagen er blevet meldt til politiet, mulighederne for videoovervågning undersøges pt., og de rystede borgere er inde på emner som ungdomskriminalitet, pushere, og "Næste gang er det jo kanyler vi finder!" :panik: anført af en bestemt mand, der sjovt nok sælger overvågningskameraer.

Du må se Drs dokumentarprogrammer "Lys i mørke" - Der er der virkelig også nogle, der passer godt ind i det mindset.
især ægteparret, der har sat et askebæger op ved stationen, og så dagligt går over og tømmer det - og holder øje med perronen gennem kikkert fra stuen.
:D
5
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14756

Indlægaf Juki » 14. jun 2018, 15:26

Tibbler skrev:

Du må se Drs dokumentarprogrammer "Lys i mørke" - Der er der virkelig også nogle, der passer godt ind i det mindset.
især ægteparret, der har sat et askebæger op ved stationen, og så dagligt går over og tømmer det - og holder øje med perronen gennem kikkert fra stuen.

TV 2 Østjylland sendte for noget tid siden et indslag med en eller flere sure, ældre borgere i Mørke(er jeg ret sikker på) Måske det er det der har inspireret DR.

Der var i hvert fald en kvinde der var vældig forarget over nogle store krukker med blomster, der var blevet placeret i byen og hvad det dog skulle gøre godt for..

Forandringer må være nogle pensionisters værste frygt.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 23941

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. jun 2018, 15:40

Jeg har faktisk allerede spurgt min kæreste om "Lys i Mørke" skal være et af de nye indslag når vi holder kæreste-serieaftener :-D
4
Overdrivelse er en million gange værre end underdrivelse.
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 229
Likede indlæg: 6009

Indlægaf Santa » 14. jun 2018, 20:42

Tibbler skrev:

Jeg blev godt nok også overrasket, da hun stod med kikkerten, og de talte om, at de en dag "måtte hjælpe en neger med at købe billet!" Man kunne høre at det var et højdepunkt.
Og den samtale de har om hvor mange skodder hun har fundet på stationen den dag.....der bliver redegjort for alle detaljer, oget i retning af:
"To skodder det sted, og et mere det sted og så en kapsel!"

Shit, det er altså pænt emsigt!!
3
Brugeravatar
Tibbler

Indlægaf Tibbler » 14. jun 2018, 21:09

Santa skrev:
Tibbler skrev:

Jeg blev godt nok også overrasket, da hun stod med kikkerten, og de talte om, at de en dag "måtte hjælpe en neger med at købe billet!" Man kunne høre at det var et højdepunkt.
Og den samtale de har om hvor mange skodder hun har fundet på stationen den dag.....der bliver redegjort for alle detaljer, oget i retning af:
"To skodder det sted, og et mere det sted og så en kapsel!"

Shit, det er altså pænt emsigt!!

Jeg var mest overrasket over, at man uden at blinke er villig til at stille op i tv, og vise de sider af sig selv - Kan de ikke selv se, at det er pinligt, at stå og glo på folk med en kikkert, eller gå så meget op i ligegyldige ting?
1
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 246
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4528

Indlægaf Mistermor » 14. jun 2018, 21:19

Tibbler skrev:Jeg var mest overrasket over, at man uden at blinke er villig til at stille op i tv, og vise de sider af sig selv - Kan de ikke selv se, at det er pinligt, at stå og glo på folk med en kikkert, eller gå så meget op i ligegyldige ting?

Spørgsmålet er nok, om de har vidst, at deres personer kom til at fylde så meget i serien, eller at det ville blive vinklet sådan.
I afsnit to ser vi, at ægteparret har mange traditioner og vaner, og det virker, som om de lever sådan, at de forsikrer hinanden om, at de alene vide.

De havde en tøjforretning i byen, da jeg var barn. Jeg kan huske, at de også var meget snakkesalige dengang. (Det er ca. 50 år siden!) (Jeg er ikke fra Mørke)

Det er sjovt, at nogen bekymrer sig for byens deroute. Da jeg var ung, var Mørke byen, hvorfra bøllerne kom; "selv pigerne kom op at slås :shock: " når vi gik til bal på hotellet i Rønde.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14756

Indlægaf Juki » 14. jun 2018, 22:40

Juki skrev:
Tibbler skrev:

TV 2 Østjylland sendte for noget tid siden et indslag med en eller flere sure, ældre borgere i Mørke(er jeg ret sikker på) Måske det er det der har inspireret DR.

Der var i hvert fald en kvinde der var vældig forarget over nogle store krukker med blomster, der var blevet placeret i byen og hvad det dog skulle gøre godt for..

Forandringer må være nogle pensionisters værste frygt.

Jeg håber linket virker, men ellers er det fra d. 27. marts i år. Det er det klip jeg nævnte. Jeg har ikke haft mulighed for at se programmet fra DR endnu, men er hende her med i det eller er der flere af hendes slags i byen?

https://www.tv2ostjylland.dk/nyheder/27 ... autoplay=1
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tibbler

Indlægaf Tibbler » 15. jun 2018, 05:39

Juki skrev:Jeg håber linket virker, men ellers er det fra d. 27. marts i år. Det er det klip jeg nævnte. Jeg har ikke haft mulighed for at se programmet fra DR endnu, men er hende her med i det eller er der flere af hendes slags i byen?

https://www.tv2ostjylland.dk/nyheder/27 ... autoplay=1

Det er konen med kikkerten :D
1

Tilbage til "Generelt"