Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1786

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 9. nov 2018, 14:58

Ladysparrow skrev:
TinaW skrev:Forbløffende mange her hvor jeg bor, synes at hunden rendende efter bilen, mens man triller af sted er en god måde at lufte den på....

Hold da op hvor er det usmageligt. :mellow:

Ja. Det er topmålet af dovenskab, pisse uansvarligt og dødirriterende når man kommer gående med sine hunde i snor.
1
Brugeravatar
SAGA
Kort karma: 10
Likede indlæg: 193

Indlægaf SAGA » 9. nov 2018, 19:49

Ghattner skrev:
Delfin skrev:
Ladysparrow skrev:
sigge skrev:
Ghattner skrev:Da jeg havde fødselsdag forleden fik jeg på Facebook en del fødselsdagshilsener fra perifære bekendte jeg har mødt få gange. Samtidig var der flere folk jeg betragter som tætte(re), og som endda var inviteret til min fest i weekenden efter, som jeg slet ikke hørte fra.

Jeg er faktisk nogle gange i tvivl om, hvorvidt det er "nødvendigt" at skrive en fødselsdagshilsen på Facebook til folk, jeg kommer til at se IRL i anledning af deres fødselsdag og dermed kan overbringe en mundtlig lykønskning. Jeg tror dog mest, jeg dropper Facebook, hvis jeg skal se folk på selve deres fødselsdag. Hvis jeg først ser dem ugen efter, kan jeg godt flotte mig med en både/og-løsning. :lol2:

Jeg synes det er gået over gevind. Jeg må nok erkende at jeg ikke gider skrive fødselsdagshilsner til alle på fjæsen, jeg havde fødseldags sidste uge og jo vist masser af hilsner med: Tillykke og det var det. Ærlig talt det siger mig ikke en skid, jeg bruger hellere tid på en mail, sms, eller opkald - eller går det vildt for sig et fysisk kort.

Jeg kan svinge mig op på en længere fødselsdags hilsne på fjæsen hvis det er mine nærmeste som jeg ikke kommer til at se på deres dag.

Jeg bliver altid i tvivl, om jeg skal takke hver enkelt, eller om det er nok med: "Tak for alle de dejlige hilsner. Jeg er blevet forkælet af Honningbjørn Tullepigen og lille Carl Viggo med dejlig morgenmad på sengen. I aften står har Honningbjørnen lavet mine livretter. Ummm jeg elsker den mand > 20 hjerter"

Jeg er begyndt at takke enkeltvis. Jeg er alligevel for privat til at jeg gider skrive en offentlig tak ud til alle mine "venner", især når det kun er under 1/5-del der har sagt tillykke.

Jeg bliver altid selv sådan lidt wtf når der kommer en status fra en perifær bekendt med "Tak for hilsenerne, jeg havde en god dag [indsæt glansbilleder]" som jeg havde glemt/overset havde fødselsdag. Hvorfor takker du mig?

Jeg sender en i stil med: Tak til jer der sendte mig en hilsen her på facebook. Havde en god dag.

Den er ikke henvendt til dem der ikke har ønske mig tillykke :P
3
AstaPasta
Kort karma: 20
Likede indlæg: 1018

Indlægaf AstaPasta » 9. nov 2018, 21:10

TinaW skrev:Forbløffende mange her hvor jeg bor, synes at hunden rendende efter bilen, mens man triller af sted er en god måde at lufte den på....

Jeg har ellers altid ment, at en hund er en sikker måde at få mere bevægelse ind i dagligdagen, men der er så åbenbart udveje for den slags :lol:
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2289
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22017

Indlægaf kidkomb » 9. nov 2018, 21:27

Det min kæreste havde fortalt mig om POWER viste sig at passe ret godt.
Der var flere vagter end ansatte. De ansatte svarede i enstavelsesord og den ene kiggede blankt på mig, da jeg spurgte om jeg kunne få lov at se hvordan skærmen så ud på et smartwatch. Jeg kunne lige så godt have bedt ham om at regne 7 x pi i anden ud i hovedet tror jeg.
De havde ikke det jeg skulle have og jeg gik ret hurtigt igen.
2
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 433
Likede indlæg: 13657

Indlægaf Fyrst Eberhard » 10. nov 2018, 20:57

*Pift, pift, pift, piiiiiiiift* “Simon, Siiiimon, Simoooon!”
2
Peace!
Lykke
Kort karma: 158
Likede indlæg: 3551

Indlægaf Lykke » 11. nov 2018, 13:33

Bilka søndag formiddag.
Der er Singles Day, og balloner med 1-taller overalt.
Hvorfor kun holde holde Black fridag- nej nu hedder det Black november i Bilka.
Ben & Jerry til 29kr, bland selv til 5 kr, nu med nyheden om at der er børnehandsker nu. Alt ligner Aleppo på en dårlig dag. I dag er der også 25% på al økologi, men alt er mere eller mindre udsolgt eller fjernet fra hylderne, og prisen minder mere om normalpris end tilbudspris.
Al bagværk koster en femmer, og køen er længere end til et roskildetoilet.
6
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2845
Likede indlæg: 18128

Indlægaf Wizzze » 12. nov 2018, 15:42

Når man får aflyst eftermiddagsmøde, og man i stedet bruger tiden på at hente frk kæreste fra arbejde i bilen, på en dag det står ned i stænger, så scorer man seriøse browniepoints :D

Nu er problemet så bare at jeg også bliver nødt til at køre hende på arbejde i morgen, for cyklen står stadig derinde.
Tal om at blive narret af min egen smarte plan :lol:
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 12. nov 2018, 16:13

En bekendt på facebook advokerer for det lokale roelygteoptog.
Eh, hvad?
0
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 47
Likede indlæg: 2264

Indlægaf Ghattner » 13. nov 2018, 06:52

Det er godt med massage og det er godt med et livligt kropssprog og fakter. Men det er ikke en god kombi når ens massør glemmer fokus på ens krop fordi hun, mens hun taler, laver fakter med armene (som jeg alligevel ikke kan se, fordi mit hoved er vendt ned af!)
5
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 13. nov 2018, 10:10

Dagen er endnu ung, men det er by far det dummeste jeg er stødt på i dag.

100gratis.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
20
Selma156
Kort karma: 108
Likede indlæg: 1398

Indlægaf Selma156 » 13. nov 2018, 10:37

Jeg synes virkelig, diverse medier og dagblade mister en del af deres troværdighed, jo flere emojis de bruger i deres nyhedsopslag og artikler. Jeg får ondt i øjnene af det! Vi forstår godt pointen, selv om den ikke er klistret til i fjollede smileys, figurer og hjerter.
3
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 139
Likede indlæg: 2404

Indlægaf Stitch » 13. nov 2018, 10:51

Selma156 skrev:Jeg synes virkelig, diverse medier og dagblade mister en del af deres troværdighed, jo flere emojis de bruger i deres nyhedsopslag og artikler. Jeg får ondt i øjnene af det! Vi forstår godt pointen, selv om den ikke er klistret til i fjollede smileys, figurer og hjerter.

Sådan har jeg det med stavefejl i artikler. Hvis de ikke engang gider tjekke stavning og grammatik. Gider de så facttjekke?
2
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 387
Likede indlæg: 4367

Indlægaf lillebjoern » 13. nov 2018, 13:03

Selma156 skrev:Jeg synes virkelig, diverse medier og dagblade mister en del af deres troværdighed, jo flere emojis de bruger i deres nyhedsopslag og artikler. Jeg får ondt i øjnene af det! Vi forstår godt pointen, selv om den ikke er klistret til i fjollede smileys, figurer og hjerter.

Jeg tænkte lige det samme i morges, og var meget tæt på at skrive det herinde. Det er så kikset, når relativt seriøse og lødige medier anvender smilies... Det legitimerer også brugen af smilies i jobansøgninger, studieopgaver, og jeg ved ikke hvad. Det er bare kikset.
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
zembra1986
Kort karma: 165
Likede indlæg: 2822

Indlægaf zembra1986 » 13. nov 2018, 17:02

lillebjoern skrev:

Jeg tænkte lige det samme i morges, og var meget tæt på at skrive det herinde. Det er så kikset, når relativt seriøse og lødige medier anvender smilies... Det legitimerer også brugen af smilies i jobansøgninger, studieopgaver, og jeg ved ikke hvad. Det er bare kikset.

Hørt. Plus, er det ikke meningen et nyhedsmedie skal forholde sig neutralt? :gruble: Hvis de bruger smiley's knytter de da netop selv holdninger til de nyheder de levere, og det står jeg helt af på.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 387
Likede indlæg: 4367

Indlægaf lillebjoern » 13. nov 2018, 17:12

zembra1986 skrev:
lillebjoern skrev:

Hørt. Plus, er det ikke meningen et nyhedsmedie skal forholde sig neutralt? :gruble: Hvis de bruger smiley's knytter de da netop selv holdninger til de nyheder de levere, og det står jeg helt af på.

Jo. Men efterhånden bliver der jo kun sendt nyheder om, "Gitta gav killing nyt liv selvom man skulle tro, den var død :love: " eller "To børn syede 82 nålepuder for at samle ind til kræft :dåne: ". I det mindste er vi ikke nået til, "Peter Madsen parterede kvindelig i u-båd :trist: :sur: ". Omend det ikke er utænkeligt...
4
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Generelt"