Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 578
Likede indlæg: 5108

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 10:34

Muddi skrev:
ManicNinja skrev:
Oddinary skrev:
ManicNinja skrev:Ny barista på en af stamcaféerne imponerer mig ikke synderligt ...:

Jeg: "Kan du ikke give mig en dobbelt espresso med lidt varmt vand ved siden af?"
Hun: "Jo. Er det til at drikke her eller til at tage med?"
Jeg med et smil (kunne altså ikke nære mig) : "Ja, jeg er ikke skidesej til at balancere med det dér varme vand on the side ude på gaden. Men måske skal jeg bare øve mig ...".
Hun smilede pænt, svarede "nå nej, det kan jeg godt se" og tænkte sikkert: "Møgfisse!"

:D

To kopper, to hænder? Kan ikke se, hvorfor det berettiger en dumsmart bemærkning.
I den slags job er det også helt naturligt at komme til at køre på autopilot, og sige ting, der i nogen kundeinteraktioner ikke er så velovervejede. Selvom man er intelligent.

Autopilot - yes, indeed. :) Overvejede jeg selvfølgelig også. Og det er nu også derfor, jeg skriver, at hun sikkert blev mopset. Selv om det egentlig ikke virkede sådan.

Jeg ville nu ha' skullet bruge tre hænder. Eftersom jeg også fik kage. Men det kan jeg da godt se, I ikke kunne vide ud fra dette. :P

Måske er det mig der er dum og fatsvag... Men hvad skulle du bruge det varme vand ved siden af til? :genert:

:) I stedet for at hælde mælk i vælger jeg somme tider at komme lidt varmt vand i. Køber aldrig en americano - den er alt, alt for tynd til mig. Men lidt varmt vand ved siden af, så jeg selv kan dosere, er fint.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 18. okt 2016, 16:29

Billeder fra en skoleudflugt, hurtigt planlagt i går for at perspektivere historietimerne. (Håbets Ø, hvor Hans Egede gik i land)

Min skoletid lader lidt tilbage at ønske på oplevelsesfronten.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
20
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5165

Indlægaf Fyrst Eberhard » 20. okt 2016, 13:13

Man skal ikke tage sin fadøl med ind i Netto.

I store træk, løb jeg pludselig tør for smøger til en 40 års i lørdags. Jeg udså mig en Netto på den anden side af gaden, og medbragte så, af frygt for at tørste undervejs, min fadøl (det virkede som en god idé i øjeblikket).

Jeg nåede dog ikke en gang igennem frugt og grønt, før jeg blev konfronteret af en frodig ung kvinde, i fleece-jakke fyldt med palle-savsmuld og nøgler til hele butikken om halsen. Det endte med en bortvisning og en moralprædiken på vej ud - for som de sagde: "Vi gider det simpelthen ikke".

Det er hermed viderebragt.
13
Peace!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10293

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. okt 2016, 13:45

Fyrst Eberhard skrev:Man skal ikke tage sin fadøl med ind i Netto.

I store træk, løb jeg pludselig tør for smøger til en 40 års i lørdags. Jeg udså mig en Netto på den anden side af gaden, og medbragte så, af frygt for at tørste undervejs, min fadøl (det virkede som en god idé i øjeblikket).

Jeg nåede dog ikke en gang igennem frugt og grønt, før jeg blev konfronteret af en frodig ung kvinde, i fleece-jakke fyldt med palle-savsmuld og nøgler til hele butikken om halsen. Det endte med en bortvisning og en moralprædiken på vej ud - for som de sagde: "Vi gider det simpelthen ikke".

Det er hermed viderebragt.

Det er faktisk et ok argument i lige den situation.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Novella » 21. okt 2016, 06:57

Østerbro i København, et af de mere herskabelige kvarterer. Fredag morgen i silende regn. Distingveret herre med frakke og nydeligt friseret skilning samt pyjamasbukser og gummistøvler står inde på en lille anlæg på en plads og samler våde hundelorte op, mens tre shih tzuer hopper rundt om ham på græsset.
15
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 21. okt 2016, 10:20

Lilla og/eller pink Nike Free Run, er unge kvindelige sygeplejeskers favorit indenfor arbejdsfodtøj. Helst uden strømper.

De ældre foretrækker stadigvæk trassere eller Crocs.
0
Peace!
Brugeravatar
MaybeBaby
Kort karma: 118
Likede indlæg: 1226

Indlægaf MaybeBaby » 21. okt 2016, 12:50

I forretning. Dryppede lidt fra mit sugerør (så det ikke) smed det ud og gik.

Sur dame: Nu skal jeg tørre op for dig.

Mig: Det havde jeg ikke set. Tænkte fandme nej og vendte mig, smilede helt op til ørerne og takkede :deer:.

Ingen respons. Tror hun var provokeret i forvejen. Jeg blev bare irriteret fordi hun straks antager jeg ikke gad at tørre op og ikke tænkte det kunne være jeg ikke havde set det.

(Kalder hende sur pga hendes knejs med nakken og sure mine da jeg takkede og smilede).
0
14-12-16 :lun:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 872
Likede indlæg: 11820

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. okt 2016, 16:43

I dag foran computerskærmen bliver jeg chikaneret af Youtube.

wtfyo.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. okt 2016, 23:08

Hvis hele huset sover, og man lydløst lige vil sætte to kaffekopper i opvaskemaskinen inden man lister i seng, kan man godt forvente at den ene kop simpelthen eksploderer i ens hånd med et højt brag, og den anden kop får på mystisk vis aktiveret røgalarmen.
20
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 22. okt 2016, 19:12

I dag havde jeg lejlighed til at gå en lille tørstslukkertur på Vesterbro/Frederiksberg. Jeg fik med snedig list viklet mig ud af et omfattende butikskiggeri med familien i city, med indlagt cafébesøg.

Istedet stod jeg af på Enghave Station og blev umiddelbart efter indhentet af jukeboxens fangearme og forført ind på Hytten. Et sted jeg sjældent besøger, og det er en kæmpe fejl. Herlig lille sval oase. Jeg blev indledningsvis slået i gulvet af røgmuren, der dovent ventede på mig i døren, og som en dørmand vurderede den min parathed til Hytten. Nådigt blev jeg godkendt og krøb langs panelerne op i baren og fik tiltusket mig en barstol. Her blev jeg modtaget af det persongalleri, der udgør marven af ægte værtshus; søde, rare og snakkesalige mennesker der interesserer sig for og tager hånd om en - og bartenderen kunne være vores allesammens onkel, han opførte sig i hvert fald sådan og gav da også en Hof på husets regning til alle. Jukeboxen i hjørnet spiller de samme seks sange, og man kan lige så godt droppe at prøve at lave om på dét, for "Det er sgu Peter der står for musikken" som jeg pænt blev oplyst om.

Alt, alt for tidligt blev jeg beordret ind i en hyredasker af de lykkelige shoppere, som mente at jeg skulle lette røven og drikke kaffe med dem.
Men det var en dejlig tur og et herligt klientel. Dem havde jeg ikke mødt på Fisketorvet.

Varme anbefalinger herfra.
5
Peace!
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6120

Indlægaf LadyFox » 22. okt 2016, 19:22

Fyrst Eberhard skrev:I dag havde jeg lejlighed til at gå en lille tørstslukkertur på Vesterbro/Frederiksberg. Jeg fik med snedig list viklet mig ud af et omfattende butikskiggeri med familien i city, med indlagt cafébesøg.

Istedet stod jeg af på Enghave Station og blev umiddelbart efter indhentet af jukeboxens fangearme og forført ind på Hytten. Et sted jeg sjældent besøger, og det er en kæmpe fejl. Herlig lille sval oase. Jeg blev indledningsvis slået i gulvet af røgmuren, der dovent ventede på mig i døren, og som en dørmand vurderede den min parathed til Hytten. Nådigt blev jeg godkendt og krøb langs panelerne op i baren og fik tiltusket mig en barstol. Her blev jeg modtaget af det persongalleri, der udgør marven af ægte værtshus; søde, rare og snakkesalige mennesker der interesserer sig for og tager hånd om en - og bartenderen kunne være vores allesammens onkel, han opførte sig i hvert fald sådan og gav da også en Hof på husets regning til alle. Jukeboxen i hjørnet spiller de samme seks sange, og man kan lige så godt droppe at prøve at lave om på dét, for "Det er sgu Peter der står for musikken" som jeg pænt blev oplyst om.

Alt, alt for tidligt blev jeg beordret ind i en hyredasker af de lykkelige shoppere, som mente at jeg skulle lette røven og drikke kaffe med dem.
Men det var en dejlig tur og et herligt klientel. Dem havde jeg ikke mødt på Fisketorvet.

Hytten er en gave :lun: :lun: :lun:
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 22. okt 2016, 19:29

Hvis man ikke lod sig skræmme af kaffekopulykken fra dagen før, og lige vil flytte en stor potteplante imens alle de andre sover, så vil man alt for sent opdage at urtepotteskjuleren på særeste vis er smurt ind i noget fedtet stads (måske spildolie??) så man mister grebet om kanten og skjuleren smadres i tusinder larmende stykker, og starter en ubønhørlig lavine af hundegøen, babyskrål, tordenvejr, og muligvis et vuvuzela-orkester.
15
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10293

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. okt 2016, 20:44

Serie med "14 beautiful pictures of animals with Down Syndrom" - så bliver det sgu for politisk korrekt, selv for mig.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 97
Likede indlæg: 2410

Indlægaf paint » 22. okt 2016, 21:36

Fyrst Eberhard skrev:I dag havde jeg lejlighed til at gå en lille tørstslukkertur på Vesterbro/Frederiksberg. Jeg fik med snedig list viklet mig ud af et omfattende butikskiggeri med familien i city, med indlagt cafébesøg.

Hvis du er til 'brune værtshuse', eller som i dette tilfælde 'lysebrune', kan Baren i Kronborggade (2200 N), godt anbefales. Med 'lysebrune' mener jeg, at det ikke er stedet, hvor Gerda, Grethe og lille Einar sidder og synger med på 'Kære lille mormor', men interiøret er nogenlunde det samme. Deres rygepolitik er "Tilladt, men ikke påkrævet". Stemningsfuldt sted (hvis man kan klare røgen)

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 23. okt 2016, 08:59

paint skrev:

Hvis du er til 'brune værtshuse', eller som i dette tilfælde 'lysebrune', kan Baren i Kronborggade (2200 N), godt anbefales. Med 'lysebrune' mener jeg, at det ikke er stedet, hvor Gerda, Grethe og lille Einar sidder og synger med på 'Kære lille mormor', men interiøret er nogenlunde det samme. Deres rygepolitik er "Tilladt, men ikke påkrævet". Stemningsfuldt sted (hvis man kan klare røgen)

Billede

Tak, paint! Det vil jeg skrive mig bag øret. Men, når du skriver "lysebrun" bliver jeg lidt nervøs for, at stedet vil virke tiltrækkende for irriterende typer, og jeg vil så nødig tvinges til at sige min mening enormt højt i en Long Island-syvhestes.
0
Peace!

Tilbage til "Generelt"