Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2141

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 18. jun 2016, 13:45

På norsk hedder alkoholsodavand "rusbrus" - det er da et fint ord. Dog ikke lige så godt som "hybelkaniner" :love: , men de kan nu noget med ord de nordmænd.
15
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 18. jun 2016, 17:32

Jylland har tilsyneladende skiftet lokation og befinder sig nu på banestien i Frederikssund.

Billede
14
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 572
Likede indlæg: 5092

Indlægaf ManicNinja » 18. jun 2016, 17:37

^^ Hvilket faktisk ville kunne forklare, hvorfor så mange jyder er lidt af nogle brokkerøve og helst ikke skilter med optimisme. Jeg mener ... Frederikssund.
Senest rettet af ManicNinja 18. jun 2016, 17:42, rettet i alt 1 gang.
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 18. jun 2016, 17:40

De dér kvinder, der lægger makeup i bussen ... Jeg sidder altid og følger processen med en blanding af spænding og ængstelse: HvorNÅR får de den blyant i øjet ...?

Forleden føjedes så yderligere et perspektiv til emnet: Et polsk-eller-noget-andet-østeuropæisk par morgenskændtes ret indædt og snerrende, mens hun færdiggjorde sit morgentoilette dér i 6A. Jeg sværger - de øjenbryn har helt sikkert set rasende ud resten af dagen.
4
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 18. jun 2016, 18:05

ManicNinja skrev:^^ Hvilket faktisk ville kunne forklare, hvorfor så mange jyder er lidt af nogle brokkerøve og helst ikke skilter med optimisme. Jeg mener ... Frederikssund.

Hov hov :naughty:
3
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1016
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9210

Indlægaf Fru Sunshine » 18. jun 2016, 19:37

sigge skrev:På norsk hedder alkoholsodavand "rusbrus" - det er da et fint ord. Dog ikke lige så godt som "hybelkaniner" :love: , men de kan nu noget med ord de nordmænd.

Især med bandeord! I hvert fald er det nogle RET spøjse gloser, der vælter ud af munden på min nordmand lige nu.
Han er ved at tilslutte en ny router. Jøsses altså :lol:
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9658

Indlægaf kidkomb » 18. jun 2016, 21:25

sigge skrev:På norsk hedder alkoholsodavand "rusbrus" - det er da et fint ord. Dog ikke lige så godt som "hybelkaniner" :love: , men de kan nu noget med ord de nordmænd.

Rasp hedder strøbrød :love:
6
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3727

Indlægaf Novella » 18. jun 2016, 21:45

Den rigtige måde at få gelejdet alt for mange journalister og politikere igennem Rønne Lufthavn er at tage dem, der skal med flyveren først, først. Det gør man bedst ved at stille alle op i en lang kø gennem security og undervejs, når folk er fanget i den snoede kø mellem banerne, skille dem, der først skal med om en halv time, fra de øvrige. De bliver stillet til side med de store plasticbakker indeholdende deres tasker og computere og bælter osv lige uden for den der metalport, de skal gå igennem.
Der er masser af plads i hallen før den snoede kø-bane.
Der er masser af plads ved gaten på den anden side af securityindgangen
Men de skal stille sig dér og holde plasticbakkerne hvor køen drejer og de står mest i vejen. Alle har arbejdet tre døgn i træk og er trætte og fatsvage.
Imens maser de, der skal nå flyet om 8 minutter, sig svedende igennem den snoede købane. Nogen glemmer at tage bæltet af og sætter alarmen i gang i metalporten. Befippet indser manden, at han ikke har boardingkort, som pt kører igennem gennemlysningen. Den kvindelige sikkerhedsvagt er ved at nægte ham adgang. Resten af køen prøver at være tålmodig og give plads.
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11705

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. jun 2016, 11:32

Stort område i Bilka er omdannet til "Grill Festival" holdt i festlige pang-orange farver. 1 stk grill-entusiast har nu i lang lang tid gået rundt i denne afdeling som den eneste. Ingen tvivl om at han tager grill meget seriøst.
7
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5040

Indlægaf Fyrst Eberhard » 24. jun 2016, 20:23

Efter en uge på All Inclusive-resort i Grækenland kan jeg konstatere, at alt er som det plejer at være sådanne steder:

Pulled pork-segmentet skaber, på daglig basis, lang kø i Happy Hour-baren. Aften-underholdning i form af dansetrup, der prøver at få én til at klappe i takt til Cotton Eye Joe. Linedance for begyndere, som altid er hyggeligt, mest fordi der altid er én der vender forkert. Køkkenchefen får som altid opfyldt sit ønske om, at overstege alting. Og hotellets husband; Nikos & The Golden Shadows' version af 'Lady In Red' fuldender turen, især fordi bassisten ikke var plugget ind.

Blå armbånd FTW!
8
Peace!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11705

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. jun 2016, 20:28

En dame sad ude i solen med sin kat i dag, og fortalte at hun nu var gået helt over til kun at kæle for katten med en fluesmækker. Det var kattens ide, den var bare ikke så meget for hænder.
10
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3727

Indlægaf Novella » 24. jun 2016, 20:50

Færgen til Samsø: Rap, gul veteransportsvogn venter i bane 6 på Kalundborg havn. Pæn kvinde omkring 60, ganske fiks og med kort bedstemorhår står ved bilen og ser, at de skal køre. Stikker to fingre i munden og pifter skingrende efter manden.
8
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9658

Indlægaf kidkomb » 24. jun 2016, 21:00

Dirtylittledevil skrev:En dame sad ude i solen med sin kat i dag, og fortalte at hun nu var gået helt over til kun at kæle for katten med en fluesmækker. Det var kattens ide, den var bare ikke så meget for hænder.

Jeg er tom for ord.
Egentlig også for tanker.
Jeg er gået helt i stå nu.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 24. jun 2016, 21:03

Fyrst Eberhard skrev:Efter en uge på All Inclusive-resort i Grækenland kan jeg konstatere, at alt er som det plejer at være sådanne steder:

Pulled pork-segmentet skaber, på daglig basis, lang kø i Happy Hour-baren. Aften-underholdning i form af dansetrup, der prøver at få én til at klappe i takt til Cotton Eye Joe. Linedance for begyndere, som altid er hyggeligt, mest fordi der altid er én der vender forkert. Køkkenchefen får som altid opfyldt sit ønske om, at overstege alting. Og hotellets husband; Nikos & The Golden Shadows' version af 'Lady In Red' fuldender turen, især fordi bassisten ikke var plugget ind.

Blå armbånd FTW!

Hahaha! Du har gjort det igen, Fyrst - pulled pork-segmentet. Hvorfor filan er der ingen, der har kaldt det dét før? Er det i øvrigt "opgraderingen" af dem, der i 1985 ville have været dampede ærter og gulerodstern-segmentet? :gruble:
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 24. jun 2016, 21:08

kidkomb skrev:
Dirtylittledevil skrev:En dame sad ude i solen med sin kat i dag, og fortalte at hun nu var gået helt over til kun at kæle for katten med en fluesmækker. Det var kattens ide, den var bare ikke så meget for hænder.

Jeg er tom for ord.
Egentlig også for tanker.
Jeg er gået helt i stå nu.

Rart at vide. For jeg blev ramt på nøjagtigt samme måde. Kunne ikke engang give grønt. For hvad fanden i panden skriver man lige, når noget er så absurd morsomt, at man bliver helt stille? :gruble:
1

Tilbage til "Generelt"