Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 10. aug 2016, 16:27

Dirtylittledevil skrev:Jeg var ude at gå og så bliver jeg stoppet af en lillebitte pige på en 3-hjuler (der var også en mor i nærheden)
Pigen til mig: Hvad hedder dine sko?
Og så går det op for mig at jeg aldrig har fået givet dem navne! :gisp:


Fuldstændig som den dag min overbos mindste skulle hilse på min hund og selvfølglig spurgte hvad den hedder....jeg fortalte hende det og så sagde ungen:
"Nå.....og hvad hedder den så til efternavn!?"

Der måtte overbo jeg lige bruge et øjeblik....og jeg måtte indrømme at det havde vi aldrig tænkt på.
Herefter undrede barnet sig over at jeg ikke vidste hvad min egen hund hed! :lol:
11
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 10. aug 2016, 16:33

Marichen12 skrev:
Dirtylittledevil skrev:Gule tænder? Mandelolie!
Tørt hår? Mandelolie?
Tør hud? Mandelolie!
Slidte negle? Mandelolie?
Pletter på tøjet? Mandelolie!
Ridset bil? Mandelolie!
Ukrudt mellem fliserne? Mandelolie!
Larmende naboer? Mandelolie!
Piskesmæld? Mandelolie!


Er jeg den eneste der tænker på en tråd om hårfjerning på den gamle debat? :lol: :slem:


Jeg glemmer ALDRIG forklaringen på HVORDAN mandelolie kunne fjerne hår på dåsen....
"Hæld olie på en dyb tallerken, sæt tallerkenen på et underlag der kan tåle olien, tag bukser og trusser af, læg dig henover tallerkenen, så hårene dyppes i olien. Vent til de falder af"....eller sådan cirka!!!
Åh, de billeder der giver!!!! :klap: :klap: :klap:
7
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Mooserinde
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. okt 2015, 12:13
Kort karma: 21
Likede indlæg: 239

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mooserinde » 10. aug 2016, 17:23

DetSorteCirkus skrev:Min lokale DøgnNetto sælger "Runde tomater". Jeg stod længe og kiggede fra prisskilt til tomater og tilbage igen, inden jeg opgav at finde ud af, hvad det var for en variant, der mentes.


Det minder mig om "skyrtopping" og "Honning - God til ost". Altså hvad faen? Hvorfor skal der stå på etiketten hvad man kan bruge det til? Kan folk ikke tænke selv? Jeg er godt klar over at skyr er mode-dille, så jeg blev egentlig mere overrasket over honningen :lol:
2
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 10. aug 2016, 18:46

Mooserinde skrev:
DetSorteCirkus skrev:Min lokale DøgnNetto sælger "Runde tomater". Jeg stod længe og kiggede fra prisskilt til tomater og tilbage igen, inden jeg opgav at finde ud af, hvad det var for en variant, der mentes.


Det minder mig om "skyrtopping" og "Honning - God til ost". Altså hvad faen? Hvorfor skal der stå på etiketten hvad man kan bruge det til? Kan folk ikke tænke selv? Jeg er godt klar over at skyr er mode-dille, så jeg blev egentlig mere overrasket over honningen :lol:



Hahaha - er lige kommet ind ad døren efter netop at have stået og stirret på de "runde tomater" i min DøgnNetto. :lol: Det næste bliver vel, at blommetomater kommer til at hedde 'rektangulære tomater' (i Irma dog naturligvis bedre kendt som Piet Hein-tomater ... )

Derudover ... 'grillkrydderi', 'pizzakrydderi' ... What the actual fuck? :stoned: Har overvejet det samme som dig: Kan folk ikke tænke selv? Det forventer fødevareproducenter i hvert fald åbenlyst ikke.

Derfor afventer jeg nu i spænding lancering af produkter som 'æggemadssalt' og 'rugbrødssmør'. Eftersom vi allerede har pastasauce, synes jeg i øvrigt godt, vi kunne bruge lidt orden i sagerne: Hvorfor er der ikke noget, der hedder 'kartoffelsauce'? :gruble: Og når vi nu har alle højtiderne repræsenteret i form af julekager, påskeøl osv - hvorfor er der så ingen 'sidst på måneden'-pålæg eller 'tirsdags-havarti' eller 'søndags-wcpapir'?

De må sgu se at oppe sig lidt! På den her måde aner folk jo heller ikke, HVORNÅR hvilke varer skal bruges ...
8
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf avdotja » 11. aug 2016, 11:38

ManicNinja skrev:..

Hahaha - er lige kommet ind ad døren efter netop at have stået og stirret på de "runde tomater" i min DøgnNetto. :lol: Det næste bliver vel, at blommetomater kommer til at hedde 'rektangulære tomater' (i Irma dog naturligvis bedre kendt som Piet Hein-tomater ... )

....

Ah mon dog :P
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Badesandalen » 11. aug 2016, 11:47

avdotja skrev:
ManicNinja skrev:..

Hahaha - er lige kommet ind ad døren efter netop at have stået og stirret på de "runde tomater" i min DøgnNetto. :lol: Det næste bliver vel, at blommetomater kommer til at hedde 'rektangulære tomater' (i Irma dog naturligvis bedre kendt som Piet Hein-tomater ... )

....

Ah mon dog :P



Altså...

Billede

:D
6
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 11. aug 2016, 12:51

Badesandalen skrev:
avdotja skrev:
ManicNinja skrev:..

Hahaha - er lige kommet ind ad døren efter netop at have stået og stirret på de "runde tomater" i min DøgnNetto. :lol: Det næste bliver vel, at blommetomater kommer til at hedde 'rektangulære tomater' (i Irma dog naturligvis bedre kendt som Piet Hein-tomater ... )

....

Ah mon dog :P



Altså...

Billede

:D


Hahaha! Det minder mig sgu om den gode gamle Anders And-historie om de firkantede æg :D
7
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Badesandalen » 11. aug 2016, 12:56

ManicNinja skrev:Hahaha! Det minder mig sgu om den gode gamle Anders And-historie om de firkantede æg :D


Kom de fra firkantede høns? :P
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. aug 2016, 13:15

Det er sjovt at se hvor mange ting de unge fyre er villige til at gennemgå for at være bedstevenner med de unge damer som de egentlig gerne vil være kærester med.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ado » 11. aug 2016, 13:49

Veninde på 50 har inviteret nabo-han på 28 med til familiemiddag i aften. Hun siger, han ikke er en hun kan falde for, men hun fniser, når hun gengiver deres samtaler. Jeg forventer hun går i flænsede ballekorte jeansshort og mavebluse, inden sommeren er slut.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 11. aug 2016, 13:50

DetSorteCirkus skrev:
DetSorteCirkus skrev:Min lokale DøgnNetto sælger "Runde tomater". Jeg stod længe og kiggede fra prisskilt til tomater og tilbage igen, inden jeg opgav at finde ud af, hvad det var for en variant, der mentes.


Sidste nyt: Der er spilme en type tomater, som af producenten er døbt "runde tomater" :ad!:
Det står på pakken.


Det næste bliver sikkert 'kold is' og 'våde sodavand' :gruble:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aesel82 » 11. aug 2016, 14:29

Badesandalen skrev:
ManicNinja skrev:Hahaha! Det minder mig sgu om den gode gamle Anders And-historie om de firkantede æg :D


Kom de fra firkantede høns? :P


Ja, det gjorde de :D

https://da.m.wikipedia.org/wiki/De_firk ... g_fra_Peru
3
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mani » 11. aug 2016, 15:44

Aesel82 skrev:
Badesandalen skrev:
ManicNinja skrev:Hahaha! Det minder mig sgu om den gode gamle Anders And-historie om de firkantede æg :D


Kom de fra firkantede høns? :P


Ja, det gjorde de :D

https://da.m.wikipedia.org/wiki/De_firk ... g_fra_Peru

Det er en klassiker :love:
4
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aesel82 » 11. aug 2016, 17:14

Mani skrev:
Aesel82 skrev:
Badesandalen skrev:
ManicNinja skrev:Hahaha! Det minder mig sgu om den gode gamle Anders And-historie om de firkantede æg :D


Kom de fra firkantede høns? :P


Ja, det gjorde de :D

https://da.m.wikipedia.org/wiki/De_firk ... g_fra_Peru

Det er en klassiker :love:


Ja, det er nemlig så :love:
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. aug 2016, 14:46

Jeg troede lige, på baggrund af stemmevolumen hos kommentatorerne, at der var sket en katastrofe ved OL, og så var det bare en løber, som havde sat en verdensrekord.
3

Tilbage til "Generelt"