Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3558

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lemonella » 1. aug 2016, 05:15

Jeg kender godt de der "voksenobservationer" fra mig selv.

Nogen gange når vi feks har haft håndværkere i lejligheden og jeg har sagt til dem, at de kan finde mig inde ved computeren, hvis de vil mig noget, har jeg tit opdaget, at de står meget stille uden for døren og kigger på, jeg spiller World of Warcraft.
Nogen gange tror jeg faktisk, at de står og undrer sig over, hvorfor i al verden, den søde ældre dame, sidder og spiller sådan et "spil for den yngre generation" og ikke lægger kabale eller spiller sudoku. :lol:

Det samme gør sig gældende nu, hvor jeg går rundt og fanger Pokémons. Jeg forventer lidt, at nogen kommer efter mig med en rollator og et par fornuftige brune snøresko. :P

Jeg har et utroligt veludviklet indre legebarn og jeg oplever tit, at andre voksne undrer sig over mig. :D
17
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3488

Indlægaf Ballademager » 1. aug 2016, 06:02

Novella skrev:Kroatiens største pålægsmærke hedder Pik. De sælger bla hele spegepølser. *Indsæt umodent fnis*

Mexicos største brødproducent hedder Bimbo. Det er et fint syn, når eventpigerne iklæder sig t-shirts med logo til de store sportsbegivenheder :D
6
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6012

Indlægaf LadyFox » 1. aug 2016, 07:03

Dirtylittledevil skrev:Sorte handsker bortgives i samme gruppe. De er muligvis identiske med morderhandskerne fra OJ Simpson-sagen.

ojs.jpg

Og muligvis brugt til at give et håndjob med :shock:
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5894

Indlægaf Smiling_Goat » 1. aug 2016, 08:28

Smiling_Goat skrev:Min kæreste og jeg laver rigtig mange ting med andre par. Jeg føler mig hver gang som et barn, der leger teselskab.

Jeg er på ingen måde gammel nok til at have rødvinsmiddag over samtaler om huskøb. Hvor pokker kom det fra? Og så er der det, med de børn nogen i vennekreds har VALGT at få.. Det var ikke engang fordi præventionen glippede. De valgte selv at droppe den. Så nu render der også børn rundt, som jeg skal forsøge at huske, at folk ikke har lånt og som ser mine venner som de klogeste mennesker i verden. Mine venner! Folk der har været så fulde, at de bl.a. har siddet midt i en fest og kastet op i et plastikkrus!

Hvornår skete det her?!

Og nu har jeg fået besked om fra min bank, at min gamle klassekammerats lillebror på 6 år er min nye bankrådgiver :ticks:

Han fulgte efter os hele tiden og var så genert, at han knapt kunne sige to ord sammenhængende, men nu er han så åbenbart bedre til matematik end mig.. Jeg tør også vædde med, han er højere :sur:
8
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 1. aug 2016, 10:11

Efter at have haft en glassplint i foden og fået den gravet ud på skadestuen, kan jeg konstatere, at den slags stadig gøres med nåle og stadig gør lidt ondt.

Hvad der derimod har ændret sig, er, at man ikke længere mener, at sæbespånevand gør nogen særlig gavn. Er stadig lidt i chok over dette.
4

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5055

Indlægaf Fyrst Eberhard » 1. aug 2016, 10:31

"Nä men FY FAEN hvor den är söt!"

Svenskere shopper kjoler.
7
Peace!
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 1. aug 2016, 10:33

"Og så knepper du dem der"

Norsk stewardesse i gang med at demonstrere en redningsvest til børn.

Kommer til at fnise lidt hver gang :genert:
12

Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1712

Indlægaf Guilded_Lily » 1. aug 2016, 11:40

Smiling_Goat skrev:Min kæreste og jeg laver rigtig mange ting med andre par. Jeg føler mig hver gang som et barn, der leger teselskab.

Jeg er på ingen måde gammel nok til at have rødvinsmiddag over samtaler om huskøb. Hvor pokker kom det fra? Og så er der det, med de børn nogen i vennekreds har VALGT at få.. Det var ikke engang fordi præventionen glippede. De valgte selv at droppe den. Så nu render der også børn rundt, som jeg skal forsøge at huske, at folk ikke har lånt og som ser mine venner som de klogeste mennesker i verden. Mine venner! Folk der har været så fulde, at de bl.a. har siddet midt i en fest og kastet op i et plastikkrus!

Hvornår skete det her?!

Jeg har lige været til min ni år yngre lillebrors bryllup. Det var et meget understatet arrangement med hendes familie i form af forældre og søster, min søster og min lille familie (mand og to børn på 8 og 4) og så tre af deres vennepar, der har døtre på under 1 år, ligesom min bror og svigerindes søn. De fire par sad sammen og jeg kunne bare se, at min bror nu er ældre end mig. De er i 20'erne.

Vores forældre var sådan i 30'erne. Jeg er sidst i 30'erne og følte mig som en teenager i det selskab. Fuldstændig malplaceret.
2
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5894

Indlægaf Smiling_Goat » 1. aug 2016, 13:58

Guilded_Lily skrev:

Hvornår skete det her?!

Jeg har lige været til min ni år yngre lillebrors bryllup. Det var et meget understatet arrangement med hendes familie i form af forældre og søster, min søster og min lille familie (mand og to børn på 8 og 4) og så tre af deres vennepar, der har døtre på under 1 år, ligesom min bror og svigerindes søn. De fire par sad sammen og jeg kunne bare se, at min bror nu er ældre end mig. De er i 20'erne.

Vores forældre var sådan i 30'erne. Jeg er sidst i 30'erne og følte mig som en teenager i det selskab. Fuldstændig malplaceret.

Nemlig! Malplaceret. Det er ordet.

Jeg kan også nogle gange stoppe op, lige før sådan en aftale løber af stablen og tænke: "Men det er jo bare noget vi leger." Nogle gange slår det mig, at min nuværende situation - at bo i en lejlighed med en partner - er en ret voksen ting, som virkeligt voksne mennesker (mine forældre fx) også gjorde, og jeg kan slet ikke forstå, at jeg skulle være voksen, som de var dengang. Jeg er slet ikke tjekket nok eller har nok styr på tingene til at være én af dem.

Jeg er bare sådan et fjols, der laller rundt og nogle gange har svært ved at åbne en dør. Jeg kan da ikke være én af dem!
4
Brugeravatar
Anlewi
Kort karma: 28
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 389

Indlægaf Anlewi » 1. aug 2016, 15:49

Novella skrev:Kroatiens største pålægsmærke hedder Pik. De sælger bla hele spegepølser. *Indsæt umodent fnis*

Vi påstod i starten af ferien da vi var i Kroatien at det
Skulle udtales Piiiiiiiiiiiiiikpølse :rock: men ungerne var ikke enige med os
3
:love: lige børn leger godt - skæve børn har det sjovere :love:
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 309
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2232

Indlægaf Puffi » 2. aug 2016, 12:29

Ca. 55-årig dame kører rundt på havetraktor og slår græs ved en kæmpe villa med en mops-agtig hund på skødet.

Det så faktisk rigtig hyggeligt ud :lol:
13
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 2. aug 2016, 18:50

Svensker set på færgen mod Helsingborg kl 9.30.
Medbringende trækvogn med 3 rammer grøn Tuborg og 2 bundter roser fra torvet. Lidt til ham og lidt til fruen, formoder jeg :D
6
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3434

Indlægaf HappyPaww » 2. aug 2016, 19:00

Det er en dårlig ide at skære chili uden handsker på, når man bruger kontaktlinser :whine:
4
Brugeravatar
Mooserinde
Kort karma: 7
Likede indlæg: 100

Indlægaf Mooserinde » 2. aug 2016, 19:05

Vores udlejer har kontor under vores lejlighed. Han går til kor. Det ved vi fordi vi blev inviteret og mødte op til koncert i den lokale kirke. I aften er der så åbenbart kor træning på hans kontor :lol: Så der kommer bibelske toner direkte op alt imens min kæreste blaster klamme dyr i Fallout 4 :D

Det er egentlig ret hyggeligt med det kor synes jeg :)
6
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9225

Indlægaf Fru Sunshine » 2. aug 2016, 19:09

Vi har to-års bryllupsdag i dag.
8
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."