Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2377

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 6. jun 2016, 15:43

Fyrst Eberhard skrev:Hvis folk måtte, ville de sætte sig helt op på bagagebåndet, for at få deres kuffert.

Alle ved jo, at hvis man stiller sig helt tæt på bagagebåndet, læner sig ind over det, stikker hovedet frem og kigger i retning af hvor bagagen kommer fra, så kommer kufferten meget hurtigere. :stoned:
9
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 6. jun 2016, 17:54

dykkersild skrev:
Dirtylittledevil skrev:Bedstemødre elsker at plante random hilsner til venner og familie rundt omkring i totalt urelaterede opslag om fundne cykler eller i kommentarfeltet på feriebillederne fra Cypern i 2009. Og de underskriver sig altid "Venlig hilsen Bedste" lige for en sikkerheds skyld.

Og min far - men jeg skal ikke lære ham noget, "for han har faktisk været på internettet i over 11 år".!

Min mor har også heeeelt styr på det :fløjt: Og det er jo ikke hendes skyld, at Facebook vil have hun skal være venner med alle mulige :tie:
5
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5102

Indlægaf Fyrst Eberhard » 6. jun 2016, 18:16

paint skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Hvis folk måtte, ville de sætte sig helt op på bagagebåndet, for at få deres kuffert.

Alle ved jo, at hvis man stiller sig helt tæt på bagagebåndet, læner sig ind over det, stikker hovedet frem og kigger i retning af hvor bagagen kommer fra, så kommer kufferten meget hurtigere. :stoned:

Ja, ligesom det er en kæmpe fordel hvis alle passagerer boarder flyet på samme tid, med skubben, masen, vrissen og forargede blikke til følge, da det jo kan medvirke til, at flyet afgår før tid.

Desuden kan man med fordel, efter landing, rejse sig fra sit sæde så snart 'Fasten Seat Belt'-lampen slukker, skabe en kø, og igen skubbe, mase og vrisse mens man desperat famler efter sin håndbagage. På den måde kan man forlade flyet meget hurtigere, end var alle blevet siddende til det var tid til at forlade flyet.

Folk mister tilsyneladende evnen til at tænke rationelt, i det tidsrum en rejse med fly strækker sig over.
7
Peace!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11753

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. jun 2016, 18:24

Fyrst Eberhard skrev:Folk mister tilsyneladende evnen til at tænke rationelt, i det tidsrum en rejse med fly strækker sig over.

Jeg håber de i det mindste husker traditionen med at klappe af pilotens landing!
3
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 6. jun 2016, 18:49

Dirtylittledevil skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Folk mister tilsyneladende evnen til at tænke rationelt, i det tidsrum en rejse med fly strækker sig over.

Jeg håber de i det mindste husker traditionen med at klappe af pilotens landing!

Det dér klapperi må være fra 60'erne, hvor det var så nyt for det arbejdende folk at flyve i en flyvemaskine.
Angsten har ramt dem da de sad i kabinen i luften og fik et ordentligt skvæt rom og en bunke lufthuller og formentlig har troet at piloten var stiv. Derefter var de lykkelige over at komme helskindet til jorden, og så er det vel blevet en overtro; Husk at klappe, ellers styrter den næste maskine ned.

Det er vel også et symptom på, at man har mistet evnen til at tænke rationelt.
2
Peace!
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 575
Likede indlæg: 5105

Indlægaf ManicNinja » 6. jun 2016, 18:50

Fyrst Eberhard skrev:
paint skrev:

Ja, ligesom det er en kæmpe fordel hvis alle passagerer boarder flyet på samme tid, med skubben, masen, vrissen og forargede blikke til følge, da det jo kan medvirke til, at flyet afgår før tid.

Desuden kan man med fordel, efter landing, rejse sig fra sit sæde så snart 'Fasten Seat Belt'-lampen slukker, skabe en kø, og igen skubbe, mase og vrisse mens man desperat famler efter sin håndbagage. På den måde kan man forlade flyet meget hurtigere, end var alle blevet siddende til det var tid til at forlade flyet.

Folk mister tilsyneladende evnen til at tænke rationelt, i det tidsrum en rejse med fly strækker sig over.

Jeg er ked af at skuffe flyfolket. Men de dér tricks blev altså opfundet af os, der tager S-toget hver dag ... Dog klapper vi ikke ad lokofører, når han lader os ankomme nogenlunde helskindede i Farum. Eller i hvert fald ikke hver gang.
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 74
Likede indlæg: 801

Indlægaf Mangoness » 7. jun 2016, 16:59

Nogle teenagere bagerst i bussen i dag synes, at bygningen for SOSU studerende ser klam ud (vi snakker om en stor, hvid firkantet bygning)
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:
Brugeravatar
Mangoness

Indlægaf Mangoness » 7. jun 2016, 17:00

De samme teenagere kan ikke have en bolche i munden uden at slubre.
2

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:
Brugeravatar
Mangoness

Indlægaf Mangoness » 7. jun 2016, 17:05

I dag kørte bussen forbi en ung teenagedreng, som lavede "call me"-tegnet til en pige, som stod mindre end en halv meter fra ham. Det så virkelig kikset ud.
1

Billede

Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4275

Indlægaf Flora » 8. jun 2016, 08:02

Jeg gik forleden forbi en bil hvor der var sat kæmpe øjenvipper over forlygterne. Det så virkelig sært ud :mellow:
3
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 8. jun 2016, 08:04

ManicNinja skrev:
Dirtylittledevil skrev:Bedstemødre elsker at plante random hilsner til venner og familie rundt omkring i totalt urelaterede opslag om fundne cykler eller i kommentarfeltet på feriebillederne fra Cypern i 2009. Og de underskriver sig altid "Venlig hilsen Bedste" lige for en sikkerheds skyld.

Det er meget lig mine forældre, som i hvert fald førhen godt kunne finde på at signere en besked på mine telefonsvarer: "Ring når du får tid - Mor". Eller min far classic: Når han næsten har lagt på "hov, ja - og det var så Far".

Kæft, hvor er jeg blevet lettet mange gange dér, fordi jeg troede, beskeden, jeg netop havde aflyttet, var fra min bankrådgiver ... :stoned:

:P

Åh gud, det minder om en tidligere medstuderende som altid lagde sådan nogle sygt lange beskeder på min telefonsvarer og som stort set aldrig fik gjort dem færdige inden de dér to minutter var gået. Så han blev altid cuttet af inden han kom til sagen.

Han startede alle beskeder, uanset hvad formålet med opkaldet var, på samme måde:

"Jaaa goddag, det er Ole. Jaa altså.... Ole Hansen. Fra Frederikssund. Ja, øhm, det er... Onsdag... Og klokken er 12.31. Nej hov, vent, den er 12.32. Ja... Nå, menøøøhmm, jeg prøver at få fat i dig. Men duu.... Tager ikke telefonen. Du har nok travlt jo. Såååååå...."

:shock: :cuss: :whine: :nej:
10
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3766

Indlægaf Novella » 8. jun 2016, 08:18

Uanset hvor mange planer man har, kommer der en chef og vælter dem (og brokker sig efterfølgende over, at man ikke har nået de opgaver, man havde planlagt)
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 426
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6046

Indlægaf LadyFox » 8. jun 2016, 08:19

Kattefjæs skrev:
ManicNinja skrev:

Det er meget lig mine forældre, som i hvert fald førhen godt kunne finde på at signere en besked på mine telefonsvarer: "Ring når du får tid - Mor". Eller min far classic: Når han næsten har lagt på "hov, ja - og det var så Far".

Kæft, hvor er jeg blevet lettet mange gange dér, fordi jeg troede, beskeden, jeg netop havde aflyttet, var fra min bankrådgiver ... :stoned:

:P

Åh gud, det minder om en tidligere medstuderende som altid lagde sådan nogle sygt lange beskeder på min telefonsvarer og som stort set aldrig fik gjort dem færdige inden de dér to minutter var gået. Så han blev altid cuttet af inden han kom til sagen.

Han startede alle beskeder, uanset hvad formålet med opkaldet var, på samme måde:

"Jaaa goddag, det er Ole. Jaa altså.... Ole Hansen. Fra Frederikssund. Ja, øhm, det er... Onsdag... Og klokken er 12.31. Nej hov, vent, den er 12.32. Ja... Nå, menøøøhmm, jeg prøver at få fat i dig. Men duu.... Tager ikke telefonen. Du har nok travlt jo. Såååååå...."

:shock: :cuss: :whine: :nej:

Det der det er mig! Jeg får virkelig slem præsentationsangst når jeg snakker til en telefonsvarer, det er så akavet. Det er stensikkert at jeg får præsenteret mig selv i hvert fald to-tre gange på en kort besked :wacko:
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 8. jun 2016, 08:56

Kokken man har hyret til at grille personalets frokost i dag, er ved at gøre klar, og de selvudnævnte grill-entusiaster blandt mine kolleger har svært ved at rumme det. De er allerede stimlet sammen om vidunderet, og står nu med sokker i sandalerne og nikker anerkendende, mens de, i munden på hinanden, giver kokken gode råd. Kokken virker generet, men han tager det pænt.

Sætningen: "Det er kun fantasien der sætter grænser" er indtil videre sagt 8 gange på 20 min.
13
Peace!
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 8. jun 2016, 09:02

Synes du ikke du får opmærksomhed og likes nok på facebook? Hop i en bikini og skriv om hvor hååååårdt det er for dig, men nu vil du dele din ikke-så-perfekte bikinikrop som en inspiration til folket!
3

Tilbage til "Generelt"