Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1669

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 22. aug 2016, 08:29

PostDanmarks brug af "sur røv, det kan vi ikke gøre noget ved"-agtige attitude når man ikke får det, man har betalt for, ville ødelægge forretningen hvis andre forsøgte sig med den.

Jeg gad godt se folkereaktionen hvis man i Netto oplevede, at minimælken forsvandt et sted mellem kassen og enden af varebåndet, og kassemedarbejderens svar var, at man jo kunne vente og se om den dukkede op, og ellers var det bare synd, selvom man kunne bevise, at man sådan set lige havde betalt for den.
13
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5030

Indlægaf Fyrst Eberhard » 22. aug 2016, 14:54

Den længste, mest kaotiske kø i spansk lufthavn blev lige kortvarigt rowdy, da dansk mand blev sprunget over af italiensk kvinde.

Nu er der ro igen.
1
Peace!
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 22. aug 2016, 20:56

Man skal passe på med at tilbyde at sy en babyvikle til materialepris for en bekendt på facebook. Vedkommendes venner finder det tilsyneladende helt ok at skrive til een privat og bede om samme tilbud.
0

Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564

Indlægaf ManicNinja » 23. aug 2016, 01:27

Allmost_Famous skrev:Man skal passe på med at tilbyde at sy en babyvikle til materialepris for en bekendt på facebook. Vedkommendes venner finder det tilsyneladende helt ok at skrive til een privat og bede om samme tilbud.

Hvad svarede du?
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 23. aug 2016, 05:41

ManicNinja skrev:
Allmost_Famous skrev:Man skal passe på med at tilbyde at sy en babyvikle til materialepris for en bekendt på facebook. Vedkommendes venner finder det tilsyneladende helt ok at skrive til een privat og bede om samme tilbud.

Hvad svarede du?

Jeg skrev, at vennen kun skulle have haft betalt materialeprisen (hun endte så med at det nok ville blive for dyrt :stoned: ). Det lagde ret kraftigt op til, at jeg altså ikke havde tænkt mig at arbejde helt gratis for komplet fremmede, og jeg har da heller ikke hørt mere siden da.
3

Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 810

Indlægaf Maoam » 23. aug 2016, 08:11

DSB opgiver delvist IC4. Det måtte jo komme.

http://www.dr.dk/nyheder/penge/ud-med-i ... okomotiver
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2284

Indlægaf Studsgaard » 23. aug 2016, 08:48

Allmost_Famous skrev:
ManicNinja skrev:

Hvad svarede du?

Jeg skrev, at vennen kun skulle have haft betalt materialeprisen (hun endte så med at det nok ville blive for dyrt :stoned: ). Det lagde ret kraftigt op til, at jeg altså ikke havde tænkt mig at arbejde helt gratis for komplet fremmede, og jeg har da heller ikke hørt mere siden da.

Materialeprisen kan godt overraske, jeg har erfaret i minkorte sy karriere at folk tror hjemmesyet er næsten gratis.
En veninde spurgte om jeg ville sy en kjole til hendes datter, i noget stof jeg også havde syet en kjole i til min egen datter, men da jeg skrev hvad det ville koste hende syntes hun også det var alt for dyrt. For pokker det var populært stofprint til 140kr meteren, så koster kjolerne jo også derefter. Og da jeg var ret ny i det havde jeg ikke beregnet noget andet end materialer.
2
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 23. aug 2016, 09:12

Studsgaard skrev:
Allmost_Famous skrev:
ManicNinja skrev:

Hvad svarede du?

Materialeprisen kan godt overraske, jeg har erfaret i minkorte sy karriere at folk tror hjemmesyet er næsten gratis.
En veninde spurgte om jeg ville sy en kjole til hendes datter, i noget stof jeg også havde syet en kjole i til min egen datter, men da jeg skrev hvad det ville koste hende syntes hun også det var alt for dyrt. For pokker det var populært stofprint til 140kr meteren, så koster kjolerne jo også derefter. Og da jeg var ret ny i det havde jeg ikke beregnet noget andet end materialer.

Ja, hvis det skal være med print osv, er det ofte dyrt. Men på udsalg kan man for tiden få seks meter egnet bomuldsstof til en hund. Og så en rulle tråd til 15 kroner. Bevares, så ville det blive ensfarvet stof, og ikke nødvendigvis ens yndlingsfarve osv, men funktionaliteten må da være det vigtigste - især hvis man er så økonomisk presset, at 115 kroner er dyrt.
5

Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2284

Indlægaf Studsgaard » 23. aug 2016, 13:14

Allmost_Famous skrev:
Studsgaard skrev:
Allmost_Famous skrev:
ManicNinja skrev:

Hvad svarede du?

Ja, hvis det skal være med print osv, er det ofte dyrt. Men på udsalg kan man for tiden få seks meter egnet bomuldsstof til en hund. Og så en rulle tråd til 15 kroner. Bevares, så ville det blive ensfarvet stof, og ikke nødvendigvis ens yndlingsfarve osv, men funktionaliteten må da være det vigtigste - især hvis man er så økonomisk presset, at 115 kroner er dyrt.

Det er bestemt en billig vikle, jeg kan godt huske hvad jeg har givet for mine vikler og mei tai. :nerve:
1
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266

Indlægaf Fyrst Eberhard » 23. aug 2016, 15:11

Tidligere i dag landede jeg med et charterfly, hvor passagererne ikke klappede umiddelbart efter! Noget jeg ellers havde opgivet at skulle opleve nogensinde igen.
2
Peace!
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 115
Likede indlæg: 2130

Indlægaf sigge » 26. aug 2016, 06:55

1) "Hold til højre"-kampagnen har absolut ingen effekt haft.

2) P4 Østjylland om morgenen har en forkærlighed for vintage Take That. I like!

3) I denne kvælende varme er det rent påklædningsmæssigt en fordel at være kvinde. Vi har lidt flere muligheder for luftigt og samtidig præsentabelt tøj. F.eks. skal vi i dag holde en reception på min arbejdsplads; som kvinde kan jeg sagtens møde op i knælang, kortærmet kjole og bare ben, mens de fleste af mine mandlige kolleger føler sig nødsaget til at bære lange bukser for ikke at være for casual.
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11678

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. aug 2016, 07:07

"Fyrna" er åbenbart det nye ord man bruger blandt unge smarte musikere (Det betyder "Fyre den af")
0
The more I eat the butter I feel
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 26. aug 2016, 08:17

Min nabo ringer til min genbo, de står begge udenfor og taler. Jeg kan følge hele samtalen. Der er 20 meter henover vejen.
7
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5920

Indlægaf LadyFox » 26. aug 2016, 15:21

Voksne mænd der benytter løbehjul som transportmiddel er usexede.
2
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1510

Indlægaf Velvet-Goldmine » 26. aug 2016, 17:09

En af mine naboer skal have mad fra grillen til aften.
Ret brændt mad fra grillen lader det til.
3

Tilbage til "Generelt"