Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ado » 10. sep 2016, 08:35

Jeg blev uvenner med min cykel i går. Sådan for alvor. I dag kan jeg grine af det, men i går var det indædt oprigtigt.
Det hele startede, da jeg havde handlet i Meny og puttede en kæmpe taske med varer på bagagebæreren, som så valgte at tage flugten ned på jorden, så der lå varer ud over det hele. Incl. en crosissant med hønsesalat.
Støttebenet på min cykel er blevet bøjet lidt, så cyklen kan ikke stå selv længere. Jeg brød ud i et inferno af eder, da jeg stod der med varer spredt ud over det hele og en cykel, der nægtede at stå selv. Oven i det hele var det klamt varmt, hvilket ikke gjorde det bedre.

Der stod mennesker på parkeringspladsen og gloede, men den eneste der kom mig til undsætning - mens jeg skældte min cykel ud - var en mand, der havde erstattet blodet i sin krop med øl. Han kom gående hen til mig med en cykelanhænger fylt med tomme flasker og sagde roligt: "Nu holder jeg din cykel, så kan du få samlet dine varer op. Og put nu nogle af dem op i din cykelkurv. Der er vist ikke noget der er gået hul på".

Jeg fik samlet varerne og takket den søde mand mange gange, og gik hjemad. Indædt rasende på min cykel, for selvfølgelig var det dens skyld, at bagagebæreren ikke kunne holde en kæmpe taske med varer.
Hjemme i baggården, gik det galt igen. Da jeg ville tage varerne af cyklen, begyndte forhjulet at dreje ubeslutsomt fra den ene side til den anden, hvorefter det valgte at dreje helt til venstre med det resultat, at møgcyklen væltede, mens jeg var ved at afmontere tasken med varerne, hvor jeg havde trukket taskens håndtag ned over sadlen for bedre stabilitet.

Og her gik det så virkelig galt. Jeg skældte ud på cyklen, som var den et menneske. "Din lortecykel, gider du tage dig sammen": (Intet svar fra cyklen - kun en prokoverende bevægelse, som gjorde alt endnu værre). "Du er fandeme åndssvag. Gud, hvor er du åndssvag. Så stå dog stille". (Cyklen var tavs, men blev ved med at rotere i dækkene). "I guder, hvor er du klam. For fanden, hvor du irriterer mig!".

Og så maste jeg dens forhjul ind mellem to havekrukker, låste den og gik svedig derfra. Mens jeg låste døren op, tiltede tasken med varerne ned fra det øverste trin. Nu var det tasken, jeg rettede min vrede mod. Så da jeg fik samlet det hele sammen igen og kom ind i entréen og stillede tasken fra mig, og den valgte at tilte ned på siden, kiggede jeg ned i den og sikrede mig, at der ikke lå skrøbelige varer i den side - hvorefter jeg gav tasken et lille passivt-aggresivt spark.

Da jeg en halv time senere satte mig ud på terrandaen med et glas vand med isterninger og svedig pande, fik jeg øje på cyklen ude i gården under halvtaget og fik ondt af den. Lige pludselig følte jeg dens smerte og dens følelse af at være blevet uretfærdigt behandlet. Den havde jo bare gjort det bedste den kunne med det handicap den har tilraget sig. :(
26
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 10. sep 2016, 11:11

De er hardcore i togets stillezone.

Mand bliver vækket af irriteret kvinde fra den anden ende af toget med et: "du snorker."

Jeg elsker det (og stakkels mand, der må have tilbragt resten af turen i indædt kamp mod søvnen.)
6
Brugeravatar
sortkaffe
Kort karma: 41
Likede indlæg: 338

Indlægaf sortkaffe » 10. sep 2016, 11:40

To damer, nok omkring sidst i 30erne var ude og handle.
Vejret er pænt varmt, og stedet er Fakta i bondeby på landet
De to damer havde begge sorte højhælede sko på og sorte kjoler.
Den enes kjole var lang, men med slids helt op til trussekanten. Den anden kjole var meget kort, og man kunne se
hendes tatoveringer på begge baglår - lige under røven. To kranier.
3
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11758

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. sep 2016, 11:44

Jeg har lige passeret en vandreklub for ældre kvinder. Jeg ville helt seriøst have svært ved at skelne medlemmerne fra hinanden, for alle havde kort gråt hår, og var iført klubbens neongule t-shirts, og forskellige variationer af sandfarvede shorts (knælange).
Og så havde de allesammen de der skistave med. Og det lød som om flere af damerne hed Helga.
1
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3452

Indlægaf dgd2007 » 10. sep 2016, 11:58

Dirtylittledevil skrev:Jeg har lige passeret en vandreklub for ældre kvinder. Jeg ville helt seriøst have svært ved at skelne medlemmerne fra hinanden, for alle havde kort gråt hår, og var iført klubbens neongule t-shirts, og forskellige variationer af sandfarvede shorts (knælange).
Og så havde de allesammen de der skistave med. Og det lød som om flere af damerne hed Helga.

Parallelsamfund! ;)
1
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2334

Indlægaf Studsgaard » 10. sep 2016, 13:36

Naboen kommer ud i haven hvor deres hund går. Pludselig kalder hun meget surt hunden hen til sig og siger: "fyyy ha - fyyy ha, hvad er det, fy ha, hvad er det?"
Dette gentages i ret lang tid - vi overvejer om hun regner med at hunden til sidst vil svare?
5
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Pityt » 10. sep 2016, 13:48

Christiania en solrig lørdag eftermiddag.
Gaden ser anderledes ud,- mere åben og uden unge mænd med elefanthuer og truende attitude. Som altid masser af turister.
...og pushere, der står alle steder og spørger forbipasserende om de vil købe hash.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 10. sep 2016, 13:49

Studsgaard skrev:Naboen kommer ud i haven hvor deres hund går. Pludselig kalder hun meget surt hunden hen til sig og siger: "fyyy ha - fyyy ha, hvad er det, fy ha, hvad er det?"
Dette gentages i ret lang tid - vi overvejer om hun regner med at hunden til sidst vil svare?

Jeg tror jeg havde følt trang til at gå over og spørge hvad det så var :D
4
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Indlægaf Ado » 10. sep 2016, 14:26

Der kredser konstant en helikopter over Silkeborg i dag. Folk kan købe sig en tur, så de kan se motorvejen fra oven.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Chatsy
Kort karma: 45
Likede indlæg: 670

Indlægaf Chatsy » 10. sep 2016, 14:45

Til træning i dag bemærkede jeg en kvinde, der ankom og gik direkte hen mod vægten for at veje sig.
Så trænede hun for en stund.
Og vejede sig.
Så trænede hun lidt mere.
Og vejede sig.
Og gik.

Øhm..
4
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5119

Indlægaf Fyrst Eberhard » 12. sep 2016, 08:09

Under en overfart med Helsingør/Helsingborg-færgen i går, kom en forpustet og forvirret Scandlines-ansat løbende med en skrattende walkie-talkie i hånden, for at spørge min kæreste og mig om det er os der hedder Birgitte og Pernille. Det var det ikke.

Vi var dog efterfølgende enige om, at vi begge to føler os mest som en Pernille.
10
Peace!
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1541

Indlægaf Velvet-Goldmine » 12. sep 2016, 09:13

Min veninde er indlagt på sygehus og hendes kone er der selvfølgelig det meste af tiden. Baggrundsinfo: De er jævnaldrene og begge slut 30'ere
Ung sygeplejerske bliver den 3. person der kommer ind og spørger min veninde om "hende og hendes mor vil... blabla"
Min veninde bliver efterhånden en smule stødt og siger at det altså er hendes kone og ikke hendes mor.
"Nåååre..." siger den unge sygeplejerske "... nå så giver det mere mening at der i journalen stod at du var her med din hustru.... det gav jo slet ingen mening for mig i starten, tihi".

Der er visse ting Vestjylland ikke er helt gearet til endnu.
13
Brugeravatar
sortkaffe
Kort karma: 41
Likede indlæg: 338

Indlægaf sortkaffe » 12. sep 2016, 12:57

Når man er hund og får et nyt gnaveben...så smager dette altså bedst
i min seng :rulle:
1
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1449

Indlægaf Badesandalen » 12. sep 2016, 15:54

Åbenbaringer, gode idéer og kreativitet har for det meste rimelig dårlig timing.
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1671

Indlægaf Allmost_Famous » 12. sep 2016, 16:22

Midten af september, og jeg har netop set den første facebookopdatering omhandlende julegaveindkøb.
1
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479

Tilbage til "Generelt"