Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
PerXX
Kort karma: 2
Likede indlæg: 87

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf PerXX » 27. sep 2016, 13:28

Dirtylittledevil skrev:Bedsteforældre og oldeforældre har altid mindst én dåse Quality Street stående på en hylde et sted i deres hjem. Måske er den tømt for længe siden, men det er sådan en pæn dåse så den skal ikke smides væk.

I USA er det åbenbart Danske smørkager som ALLE bedstemødre har.. Og der er åbenbart ALTID sytøj i dem.
Billede

Opdatering: Det er ikke kun USA - det er et globalt fænomen!
https://www.buzzfeed.com/creatrixt/this ... ubwlbEPGwg
7
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5702

Indlægaf Animi » 28. sep 2016, 09:15

Jeg var på arbejde i går. En kollega har åbenbart fået skubbet til en kontorstol, så den står foran døren til toilettet. Vildt gæt, men jeg tror ikke det var for at genere nogen.
En anden kollega var så ude på toilettet, og skulle skubbe lidt ekstra til døren, så stolen rullede væk.
Bevares, det er da lidt irriterende, men så er det da heller ikke værre. Det var jo ikke ligefrem fordi vi havde boltet døren for at spærre hende inde.
Men hendes reaktion var lige præcis som om det var dét vi havde gjort. I stedet for at trække på skulderen over det, eller komme med en bemærkning om lige at se hvor man ruller stolen hen, krydsforhøre hun de nærmeste kollegaer for at finde ud af hvem det var.
Jeg så ikke hvem det var der gjorde det - men jeg forstår godt at personen ikke lige orkede at indrømme at detcar ham/hende der havde gjort det.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 51
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 28. sep 2016, 09:49

Man er skidt kørende, når tanken om, at ens chef er retur fra ferie i morgen, giver en kvalme.....
1
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 21
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 361

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 28. sep 2016, 10:25

NejJegErIkkeAsiat skrev:Sigøjnertype i Ørstedsparken der stod og hoppede under et træ. Derefter samlede han en gren op og begyndte at slå på træet.
Først efter noget tid med hopperi og slag, gik han i gang med at samle ting op fra jorden. Det viste sig så at være et nøddetræ :P

Hvor hyggeligt - nøddeplukkeren er tilbage. Jeg tror det er sådan en daglig ting, at han lige smutter forbi og ryster træet lidt :lol:
3
POCKETKITTEN
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2599

Indlægaf POCKETKITTEN » 28. sep 2016, 19:30

I eftermiddag var alle kasser i Aldi lukket, fordi en kunde skulle have rådgivning til sit vinkøb af kassemedarbejderen. Frisk - og ikke for sød.

Og det var Aldi.
6
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2519

Indlægaf Mi55y » 29. sep 2016, 06:22

En kollega spørger, hvor høj en bar ca. skal være. Jeg rejser mig op og siger ca. hertil - han måler, og det er 110 cm. Han finder så senere en tabel over designstandarder, som siger... 110-115 cm.

Jeg har brugt alt for meget tid på barer og værtshuse...
19
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 521
Likede indlæg: 2418

Indlægaf Bøtte » 29. sep 2016, 10:13

Pitabrød bliver hurtigere varme og klar til at spise, hvis man lægger dem ind i oven og ikke ved siden af oven.
10
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3407

Indlægaf dgd2007 » 29. sep 2016, 10:30

Mi55y skrev:En kollega spørger, hvor høj en bar ca. skal være. Jeg rejser mig op og siger ca. hertil - han måler, og det er 110 cm. Han finder så senere en tabel over designstandarder, som siger... 110-115 cm.

Jeg har brugt alt for meget tid på barer og værtshuse...

Især hvis du har hængt ind over bardisken, så har du jo en ret god fornemmelse for det :D
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5960

Indlægaf LadyFox » 29. sep 2016, 10:53

Den der har aller mest travlt med højlydt at blande sig i andre folks sager er også dem der bliver aller mest fortørnede når nogen tillader sig at blande sig i deres eget shit.
2
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 571
Likede indlæg: 5086

Indlægaf ManicNinja » 30. sep 2016, 04:05

Hvis der allerede før kl 06 er en hel del mennesker med bus og tog, og næsten ingen af dem er håndværkere, véd man, at det er fredag - 9-17folket møder gerne 06:30, hvis de så kan gå til weekend kl. 13. Det er jo lige før, man har foræret sig selv en halv, gratis fridag så ... eller ...
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 571
Likede indlæg: 5086

Indlægaf ManicNinja » 30. sep 2016, 04:15

Animi skrev:Jeg var på arbejde i går. En kollega har åbenbart fået skubbet til en kontorstol, så den står foran døren til toilettet. Vildt gæt, men jeg tror ikke det var for at genere nogen.
En anden kollega var så ude på toilettet, og skulle skubbe lidt ekstra til døren, så stolen rullede væk.
Bevares, det er da lidt irriterende, men så er det da heller ikke værre. Det var jo ikke ligefrem fordi vi havde boltet døren for at spærre hende inde.
Men hendes reaktion var lige præcis som om det var dét vi havde gjort. I stedet for at trække på skulderen over det, eller komme med en bemærkning om lige at se hvor man ruller stolen hen, krydsforhøre hun de nærmeste kollegaer for at finde ud af hvem det var.
Jeg så ikke hvem det var der gjorde det - men jeg forstår godt at personen ikke lige orkede at indrømme at detcar ham/hende der havde gjort det.

Hahaha! Få dog noget at gå op i, dame! Altså din kollega, ikke dig. Jeg var mååååske nok kommet til at svare hende noget i retning af: "Jeg tilstår, Gurli-Bente: Det var mig, der gjorde det. Og det var med vilje. Men det var altså for at hjælpe - jeg tænkte, du havde brug for noget at gå op i ...".

Jeg ved det godt: Flabet og sikkert dumt og såkaldt "konfliktoptrappende" and whatnot. Men sådan nogle mennesker BEDER jo om det ... :rulle:
3
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5036

Indlægaf Fyrst Eberhard » 30. sep 2016, 08:50

Der er altid én, der har noget "bøvl med ryggen", når der skal bæres noget tungt. Altid.
0
Peace!
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2519

Indlægaf Mi55y » 30. sep 2016, 09:03

Fyrst Eberhard skrev:Der er altid én, der har noget "bøvl med ryggen", når der skal bæres noget tungt. Altid.

Ikke altid, nogle gange er det knæene ;) Især hvis der er trapper involveret.
4
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11694

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. sep 2016, 09:12

Inspireret af Fyrsten... Nu er jeg så ikke selv typen som "spørger mit netværk" på FB om hjælp til fx en flytning, men jeg har lagt mærke til at når nogen gør det, er folk altid ivrige for at skrive lange beretninger om hvor gerne de ville have hjulpet hvis bare... (Der ikke var knas med ryggen/knæet, de havde boet tættere på, ikke skulle på arbejde den dag, ikke selv var midt i at flytte, ikke skulle have amputeret begge arme lige dagen før etc).
På en måde er det jo fint at folk gerne vil vise at de tænker på én, men jeg har tit kigget på sådan et opslag og så har det 37 svar som alle handler om folks egne skavanker og travlhed, og så har jeg tænkt på hvor nedern det må være at vende tilbage til sit opslag og lige nå at tænke YAYY sikke mange der vil hjælpe! Indtil man får skimmet dem igennem.
5
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5036

Indlægaf Fyrst Eberhard » 30. sep 2016, 09:22

Mi55y skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Der er altid én, der har noget "bøvl med ryggen", når der skal bæres noget tungt. Altid.

Ikke altid, nogle gange er det knæene ;) Især hvis der er trapper involveret.

Midaldrende damer, der møder op (alene) på min adresse, for at afhente åbenlyst tunge ting de har købt af mig gennem Den Blå Avis, er især hårdt ramt af ryg-skavanker.
5
Peace!

Tilbage til "Generelt"