Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 898
Likede indlæg: 14097

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. okt 2016, 21:52

Delfin skrev:
DetSorteCirkus skrev:
De ser ofte små film med engelsk tale/sang, der repeterer tal, farver, kropsdele, osv., og hvis der er tid til det, kan vi godt bruge et par minutter på noget, der ikke er superlærerigt, men ikke desto mindre på engelsk. Men der må være grænser.

Tak for forklaringen. Det giver fint mening, og den der ville jeg også løbe skrigende bort fra

Youtube bugner med den slags små film, og da det meste er farverigt og underholdende, hvilket hjælper med at fange børnenes opmærksomhed, må man virkelig igennem meget skidt for at finde kanelet :nerve:
2
Beetles and eggs and blues and pour a little everything else - Cocteau Twins
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 304
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 3737

Indlægaf Studsgaard » 3. okt 2016, 06:12

DetSorteCirkus skrev:
Delfin skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg VED, at min 2. kl. ville elske det her, men jeg hader det allerede, og det ville pædagogen også gøre, så desværre, 2.a, vi (=jeg) finder noget andet, I kan se.

Jeg bliver nødt til at få tilfredsstillet min undren. Jeg kan ikke regne ud, hvorfor de skulle se det i skolen?

De ser ofte små film med engelsk tale/sang, der repeterer tal, farver, kropsdele, osv., og hvis der er tid til det, kan vi godt bruge et par minutter på noget, der ikke er superlærerigt, men ikke desto mindre på engelsk. Men der må være grænser.

Min datter i 0-klasse er vild med den.
Hun ser en del af sådanne film og lærer en del engelsk på den måde.
1
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 347
Likede indlæg: 8726

Indlægaf Fyrst Eberhard » 3. okt 2016, 07:42

Mig: "Er du færdig med at spise?"

4 årig: "Mæææææh!"

Mig: "Nå, er du stadig et får?"

4 årig: "Mæææææh!"
11
Peace!
Brugeravatar
KitKat
Kort karma: 152
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 844
Kontakt:

Indlægaf KitKat » 3. okt 2016, 08:20

Ado skrev:Apropos kassearbejdere, så er der en kvinde hos min lokale købmand, der kommenterer på ens varer. Eks. Jeg lægger mel, vanille og smør på båndet og hun siger: "Nårhh, der er nok en der skal hjem at bage". Køber jeg vin: "Pas nu på hovedet". Køber jeg slik: "Der er nok en, der har en sød tand".
Ej, men for helvede. :D

Jeg ville være SÅ fristet til at købe 3 agurker, en flaske babyolie og en pakke kondomer... bare fordi... :fløjt: :slem: :lol:
17
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 946
Likede indlæg: 7412

Indlægaf ManicNinja » 3. okt 2016, 08:41

Ado skrev:Apropos kassearbejdere, så er der en kvinde hos min lokale købmand, der kommenterer på ens varer. Eks. Jeg lægger mel, vanille og smør på båndet og hun siger: "Nårhh, der er nok en der skal hjem at bage". Køber jeg vin: "Pas nu på hovedet". Køber jeg slik: "Der er nok en, der har en sød tand".
Ej, men for helvede. :D

Jeg ville nok godt kunne få lyst til at svare: "Og du skal vist hjem og koge en ordentlig grydefuld situationsfornemmelse, så du har lidt til en anden gang ...".

Men jeg er også dårligt opdraget. :blush:
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 347
Likede indlæg: 8726

Indlægaf Fyrst Eberhard » 3. okt 2016, 12:20

En ældre herre, skåret af det samme materiale som Bjarne Liller, spurgte mig i dag om jeg kendte et rent og fredeligt sted, i kort gåafstand, hvor han kunne "dreje en vase".

Jeg vidste heldigvis at han ikke talte om keramikarbejde, og kunne derfor venligt henvise ham til rådhuset, hvor jeg selv har været tilfreds med faciliteterne.
1
Peace!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 17993

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. okt 2016, 12:41

En ret lille men stadig ret tyk flue cruiser frem og tilbage på en fast bane der tilfældigvis er anlagt lige tværs gennem området mellem min næse og min computerskærm. Der flyves dovent og trodsigt, og her efter to dage er jeg begyndt at kalde fluen Danny DeVito inde i mit hoved.
8
How people treat you is their karma; how you react is yours.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 291
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 5117

Indlægaf HappyPaww » 3. okt 2016, 13:45

LadyFox skrev:
dgd2007 skrev:
LadyFox skrev:Jeg går i skole med en kvinde der endnu ikke har været sammen med en fyr der [ikke]er helt bedøvet på Ritalin.

Har alle andre da været sammen med en fyr der er helt bedøvet på Ritalin? :gruble:

Umildbart ikke :P Men jeg spurgte nu heller ikke ind til det..

Jeg tror du har misset et "ikke" i sætningen :D Går ud fra at hun kun har været sammen med fyre, der er dopet på ritalin?
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 714
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 10261

Indlægaf LadyFox » 3. okt 2016, 14:15

HappyPaww skrev:
LadyFox skrev:
dgd2007 skrev:
LadyFox skrev:Jeg går i skole med en kvinde der endnu ikke har været sammen med en fyr der [ikke]er helt bedøvet på Ritalin.

Har alle andre da været sammen med en fyr der er helt bedøvet på Ritalin? :gruble:

Umildbart ikke :P Men jeg spurgte nu heller ikke ind til det..

Jeg tror du har misset et "ikke" i sætningen :D Går ud fra at hun kun har været sammen med fyre, der er dopet på ritalin?

Det er muligvis det hun mente.. :D
1
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1583
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14250

Indlægaf kidkomb » 4. okt 2016, 21:59

Træt udseende mor glor fuldstændig uinteresseret ned til sin unge i barnevogen. Far står lidt længere væk. Han er hverken interesseret i mor eller barnevogn. Ungen græder.
Endelig kigger hun på sit barn og siger "Theo STOP så med det der"
Barnevognen triller forbi mig og jeg kan se at barnet er omkring 1½ år.
Jeg tænker at det måske er en smule for tidligt at bede et barn om at undertrykke sine følelser....
7
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Allmost_Famous
Kort karma: 136
Likede indlæg: 2706

Indlægaf Allmost_Famous » 4. okt 2016, 22:04

Min 2-årige niece facetimede mig igen i dag (med hjælp fra sin mor, forstås). Hun sad på toilettet. Jeg spurgte hvad hun lavede. "Tissekone", var svaret. Hun uddybede efterfølgende med "moster stor kage lørdag".
8
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 853
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 8173

Indlægaf Dikus » 4. okt 2016, 23:21

kidkomb skrev:Træt udseende mor glor fuldstændig uinteresseret ned til sin unge i barnevogen. Far står lidt længere væk. Han er hverken interesseret i mor eller barnevogn. Ungen græder.
Jeg tænker at det måske er en smule for tidligt at bede et barn om at undertrykke sine følelser....

Ha ha. Jeg har sagt det samme til min kolikbaby. Kan supplere med, det ikke virker :cool:
5
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 946
Likede indlæg: 7412

Indlægaf ManicNinja » 5. okt 2016, 04:32

kidkomb skrev:Træt udseende mor glor fuldstændig uinteresseret ned til sin unge i barnevogen. Far står lidt længere væk. Han er hverken interesseret i mor eller barnevogn. Ungen græder.

Nej, vé' du nu hva' ...! Man kan lige så godt gå i gang med det først som sidst.
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 486
Likede indlæg: 5517

Indlægaf Novella » 5. okt 2016, 04:56

Par kommer gående mod RUC hver morgen. Hun er lav, fyldig og storsmilende. Lidt mørklødet, måske mulat, og med stort, kruset, blondt afrohår. Frakke og rygsæk. Han er høj og spinkel, intellektuelt udseende med runde briller og mørkt halvlangt hår. Opsmøgede bukser og armen genert dækkende ind over kroppen, blid og forsigtig i sin tale. De ser ud til at være så glade for hinanden; ikke på kærestemåden, men bare gode venner.
10
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 202
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 5839

Indlægaf Hunkat » 5. okt 2016, 06:21

Sådan noget sølvsmulder fra skrabelodder og smartphoneskærme er sådan ca. verdens dårligste kombi.
2
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast

Tilbage til "Generelt"