Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5864

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dikus » 4. okt 2016, 23:21

kidkomb skrev:Træt udseende mor glor fuldstændig uinteresseret ned til sin unge i barnevogen. Far står lidt længere væk. Han er hverken interesseret i mor eller barnevogn. Ungen græder.
Endelig kigger hun på sit barn og siger "Theo STOP så med det der"
Barnevognen triller forbi mig og jeg kan se at barnet er omkring 1½ år.
Jeg tænker at det måske er en smule for tidligt at bede et barn om at undertrykke sine følelser....

Ha ha. Jeg har sagt det samme til min kolikbaby. Kan supplere med, det ikke virker :cool:
5
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5030

Indlægaf ManicNinja » 5. okt 2016, 04:32

kidkomb skrev:Træt udseende mor glor fuldstændig uinteresseret ned til sin unge i barnevogen. Far står lidt længere væk. Han er hverken interesseret i mor eller barnevogn. Ungen græder.
Endelig kigger hun på sit barn og siger "Theo STOP så med det der"
Barnevognen triller forbi mig og jeg kan se at barnet er omkring 1½ år.
Jeg tænker at det måske er en smule for tidligt at bede et barn om at undertrykke sine følelser....

Nej, vé' du nu hva' ...! Man kan lige så godt gå i gang med det først som sidst.
3
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3686

Indlægaf Novella » 5. okt 2016, 04:56

Par kommer gående mod RUC hver morgen. Hun er lav, fyldig og storsmilende. Lidt mørklødet, måske mulat, og med stort, kruset, blondt afrohår. Frakke og rygsæk. Han er høj og spinkel, intellektuelt udseende med runde briller og mørkt halvlangt hår. Opsmøgede bukser og armen genert dækkende ind over kroppen, blid og forsigtig i sin tale. De ser ud til at være så glade for hinanden; ikke på kærestemåden, men bare gode venner.
11
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3266

Indlægaf Hunkat » 5. okt 2016, 06:21

Sådan noget sølvsmulder fra skrabelodder og smartphoneskærme er sådan ca. verdens dårligste kombi.
2
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266

Indlægaf Fyrst Eberhard » 5. okt 2016, 06:38

Novella skrev:Par kommer gående mod RUC hver morgen. Hun er lav, fyldig og storsmilende. Lidt mørklødet, måske mulat, og med stort, kruset, blondt afrohår. Frakke og rygsæk. Han er høj og spinkel, intellektuelt udseende med runde briller og mørkt halvlangt hår. Opsmøgede bukser og armen genert dækkende ind over kroppen, blid og forsigtig i sin tale. De ser ud til at være så glade for hinanden; ikke på kærestemåden, men bare gode venner.

Hvor skønt! De længste venskaber er dem som ikke er betinget af alt muligt overfladisk crap. Jeg bliver helt glad på deres vegne.
4
Peace!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11678

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. okt 2016, 06:46

Jeg kan stadig efter 6 år ikke sidde roligt på en stol når "Alle mine veninder" spiller i radioen.
4
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. okt 2016, 14:55

Bilka. Tirsdag eftermiddag. Midt imellem chokolade og pølsebrød, i kassen med blandede nedsatte varer, lå en åbnet sædkvalitetstest.
11
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10152

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2016, 20:50

Dirtylittledevil skrev:Bilka. Tirsdag eftermiddag. Midt imellem chokolade og pølsebrød, i kassen med blandede nedsatte varer, lå en åbnet sædkvalitetstest.

Ren poesi.

Bilka
Tirsdag eftermiddag
Midt imellem chokolade og pølsebrød
I kassen med blandede nedsatte varer
En åbnet sædkvalitetstest.
8
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1445

Indlægaf Badesandalen » 7. okt 2016, 09:15

Det er sært tilfredsstillende at smide ting ud. Det er også lettere vanedannende når man først kommer i gang.
10
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5864

Indlægaf Smiling_Goat » 7. okt 2016, 16:33

Man ved, man er ved at have vænnet sig til livet på Sjælland, når man besøger sin hjemstavn i Jylland, går over gaden og bliver overrasket, fordi ingen forsøger at køre én ned.

(jeg krydsede gaden og tænkte: "Noget er anderledes. Jeg er ikke så anspændt, som jeg plejer at være, når jeg går over vejen," og så gik det op for mig, at det var fordi, der ikke var nogen, der kom bragende over fodgængerfeltet, mens jeg gik der - for grønt vel og mærke.)
5
getitright
Kort karma: 17
Likede indlæg: 181

Indlægaf getitright » 7. okt 2016, 19:49

En søvnig, fredag aften i provinsen - står i kø i Netto. Foran mig er der to unge drenge, der ligner nogle, der køber ind til en god gamer aften: Der er Monster energidrikke, marabouplader i massevis, minimazariner, cola. Og to Cult Shakere. Et øjeblik tænker jeg "hmm", for de ligner ikke nogle, der er en dag over 16 (faktisk ligner de nærmere nogle på 14), men jeg er heller ikke særlig god til at bedømme alder, så jeg tænker bare "går den, så går den", da de ikke bliver spurgt om ID.

Fast forward til Nettos cykelstativer, hvor de er ved at falde i svimer over, at de fik lov til at købe to alkopops. Ååååh, den søde ungdom... :D
12
I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am.
Muddi
Kort karma: 58
Likede indlæg: 192

Indlægaf Muddi » 7. okt 2016, 20:08

På vej hjem i en sen bus på vej hjem fra hyggelig aften hos Sigge. Den bagereste del af bussen er fyldt med småberusede unge, der skråler perverse foldbold sange. Heldigvis forlyder det at de skal af før mig, og jeg har musik med.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 8. okt 2016, 15:04

For cirka 120. gang har aviserne igen denne overskrift. Og lur mig om svaret ikke bliver det samme som det plejer: Nej, faktisk gjorde det ham bare endnu mere populær.

trump.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5685

Indlægaf Animi » 8. okt 2016, 18:22

En fyr har på sin Tinderprofil skrevet "Jeg har en stor hestepik." Hvilket ikke harmonerer særligt godt, med hans billeder af ham og en baby
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266

Indlægaf Fyrst Eberhard » 8. okt 2016, 19:45

Teenagere kan ikke flette næbet i biografen, og kommenterer ALT hvad der sker i filmen.

Min ellers så sindige kæreste hvæsede "Så hold dog kæft", men uden den store effekt, andet end "Er der nogen der tysser på os?"

Nej, men om lidt er der nogen der tisser på jer.
5
Peace!

Tilbage til "Generelt"