Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5119

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Fyrst Eberhard » 13. okt 2016, 17:11

vUlpeS skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
vUlpeS skrev:
Fyrst Eberhard skrev:At spille trommer er lidt det samme som at lægge makeup. Begge dele skal gøres med munden åben, for at resultatet bliver bedst.

Det er ligeledes vigtigt at "lave lydene med munden" imens man fyrer guitarsoloer af, da de ellers risikerer at blive af en ringere kvalitet.

Naturligvis. John Mayer er måske det bedste bevis på netop det. Han får i hvert fald ofte sit "solo-fjæs" på:

http://youtu.be/Ys2Q2s3VxXY

For your eyes only:
https://youtu.be/OQua5ZNd9PQ

Situationsbestemte ansigtsudtryk er i det hele taget undervurderet. Jeg har før brugt dette, hvis en facer har været lidt for pågående:

http://gifyu.com/images/Ric-Flair-Lost- ... Tongue.gif
5
Peace!
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 143
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1459

Indlægaf vUlpeS » 13. okt 2016, 17:28

Fyrst Eberhard skrev:
vUlpeS skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
vUlpeS skrev:
Fyrst Eberhard skrev:At spille trommer er lidt det samme som at lægge makeup. Begge dele skal gøres med munden åben, for at resultatet bliver bedst.

Det er ligeledes vigtigt at "lave lydene med munden" imens man fyrer guitarsoloer af, da de ellers risikerer at blive af en ringere kvalitet.

Naturligvis. John Mayer er måske det bedste bevis på netop det. Han får i hvert fald ofte sit "solo-fjæs" på:

For your eyes only:

Situationsbestemte ansigtsudtryk er i det hele taget undervurderet. Jeg har før brugt dette, hvis en facer har været lidt for pågående:

onde tunger vil påstå, at jeg reelt set kun lærte spansk i den hensigt at afvise facere ved hjælp af en kunstigt skabt barriere. Det virker, alt andet lige, til 12-tallet. - Altså ikke at jeg synes dårligt om din metode; jeg er næsten sikker på, at den er mindst lige så effektiv :D
3
Profesionales sin iguales, modestia aparte.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 13. okt 2016, 18:09

vUlpeS skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
vUlpeS skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
vUlpeS skrev:

For your eyes only:

onde tunger vil påstå, at jeg reelt set kun lærte spansk i den hensigt at afvise facere ved hjælp af en kunstigt skabt barriere. Det virker, alt andet lige, til 12-tallet. - Altså ikke at jeg synes dårligt om din metode; jeg er næsten sikker på, at den er mindst lige så effektiv :D

Selvom vi begge er godt dækket ind facer-wise, slipper vores held jo op, den dag vi møder henholdsvis den spansktalende og den tungeviftende facer. (de findes vel?)

Det vil nok kræve en kombination af de to metoder, skal man være helt skudsikker. Og her har du jo en fordel, da jeg kun mestrer den ene (overbevisende i hvert fald).
4
Peace!
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 576
Likede indlæg: 5107

Indlægaf ManicNinja » 13. okt 2016, 19:27

Lidt "posh" britisk herre gør venligt, men bestemt en ung gut i togets Stillezone opmærksom på, at han gerne må skrue ned for musikken i sine øretelefoner. "It's a bit distracting, and this is a silent zone, you know".

Den unge mand skruer beredvilligt ned og svarer pænt og imødekommende.

To minutter efter sætter britisk mand sig til at gnaske en ordentlig stak gulerødder. Jeg havde foretrukket musikken ...
11
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 143
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1459

Indlægaf vUlpeS » 13. okt 2016, 19:28

Fyrst Eberhard skrev:
vUlpeS skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
vUlpeS skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
vUlpeS skrev:

For your eyes only:

Selvom vi begge er godt dækket ind facer-wise, slipper vores held jo op, den dag vi møder henholdsvis den spansktalende og den tungeviftende facer. (de findes vel?)

Det vil nok kræve en kombination af de to metoder, skal man være helt skudsikker. Og her har du jo en fordel, da jeg kun mestrer den ene (overbevisende i hvert fald).

Nææææh, for så spæner vi jo bare!
Red.: evt lige sparke over skinnebenet først... :deer:
1
Profesionales sin iguales, modestia aparte.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 14. okt 2016, 06:33

En dame i toget udtaler Mobile Pay: Mobile Pie. Det lyder som en lækker dessert af en art, når hun siger det.
5
Peace!
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 576
Likede indlæg: 5107

Indlægaf ManicNinja » 14. okt 2016, 08:30

Så er tophuesæsonen åbenbart gået ind. Både for kvinder i starttyverne, der gerne vil se tuttenuttede ud, og for midaldrende mænd. Det fremgår ikke helt, om sidstnævnte har samme dagsorden som kvinderne. Men det kan ikke udelukkes. Begge grupper er tilsyneladende glade for kvast. Blandt mændene har den dog ofte en anden farve end resten af huen. Jeg ved ikke, hvad jeg skal lægge i dét.
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4572

Indlægaf Akehurst2 » 14. okt 2016, 08:33

Voksne skuespillere, der spiller børn, og derfor fremfører replikker i bevidst barnligt tonefald, lyder mere som retarderede end som børn.
2
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 14. okt 2016, 09:38

ManicNinja skrev:Så er tophuesæsonen åbenbart gået ind. Både for kvinder i starttyverne, der gerne vil se tuttenuttede ud, og for midaldrende mænd. Det fremgår ikke helt, om sidstnævnte har samme dagsorden som kvinderne. Men det kan ikke udelukkes. Begge grupper er tilsyneladende glade for kvast. Blandt mændene har den dog ofte en anden farve end resten af huen. Jeg ved ikke, hvad jeg skal lægge i dét.

Vi er vel også ved at være dér på året, hvor det kun er et spørgsmål om tid, før ellers fornuftigt tænkende voksne mænd ikke kan holde sig selv tilbage længere, og bare MÅ iføre sig nissehue på jobbet.
3
Peace!
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 448

Indlægaf Aspargsen » 14. okt 2016, 09:45

ManicNinja skrev:Lidt "posh" britisk herre gør venligt, men bestemt en ung gut i togets Stillezone opmærksom på, at han gerne må skrue ned for musikken i sine øretelefoner. "It's a bit distracting, and this is a silent zone, you know".

Den unge mand skruer beredvilligt ned og svarer pænt og imødekommende.

To minutter efter sætter britisk mand sig til at gnaske en ordentlig stak gulerødder. Jeg havde foretrukket musikken ...

Du overvejde ikke og gå hen til ham og sige " "It's a bit distracting, and this is a silent zone, you know". :slem:
5
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 448

Indlægaf Aspargsen » 14. okt 2016, 09:46

Fyrst Eberhard skrev:
ManicNinja skrev:Så er tophuesæsonen åbenbart gået ind. Både for kvinder i starttyverne, der gerne vil se tuttenuttede ud, og for midaldrende mænd. Det fremgår ikke helt, om sidstnævnte har samme dagsorden som kvinderne. Men det kan ikke udelukkes. Begge grupper er tilsyneladende glade for kvast. Blandt mændene har den dog ofte en anden farve end resten af huen. Jeg ved ikke, hvad jeg skal lægge i dét.

Vi er vel også ved at være dér på året, hvor det kun er et spørgsmål om tid, før ellers fornuftigt tænkende voksne mænd ikke kan holde sig selv tilbage længere, og bare MÅ iføre sig nissehue på jobbet.

Den tid på året kan jeg godt lide :D
overvjer helt klart af gå med nissehue den først 24 dage af december :klap:
3
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 14. okt 2016, 09:49

Hvad er der nu galt med at have hue på? :gruble:
2
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 293
Likede indlæg: 2226

Indlægaf Mulan » 14. okt 2016, 09:55

Jeg er ret glad for at Vulpes og Eberhard er på debatten. Særligt i denne tråd.

Hvis man siger "Be awesome or be Batman" så SKAL det sidste siges med hæs, gutteral Batmanstemme. Også som kvinde.
7
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 14. okt 2016, 11:10

Aspargsen skrev:
Fyrst Eberhard skrev:

Den tid på året kan jeg godt lide :D
overvjer helt klart af gå med nissehue den først 24 dage af december :klap:

Det er altså ikke fordi jeg ikke vil svare dig, Asparges. Jeg ved bare ikke, hvad jeg skal bruge alle dine Rasmus Modsat-indlæg til. Har du en agenda, eller er du bare en drillepind?
0
Peace!
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3452

Indlægaf dgd2007 » 14. okt 2016, 11:59

Fyrst Eberhard skrev:En dame i toget udtaler Mobile Pay: Mobile Pie. Det lyder som en lækker dessert af en art, når hun siger det.

Det ville australierne og visse arbejderenglændere vist også gøre :)
1

Tilbage til "Generelt"