Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf godtnavn » 19. maj 2016, 16:39

Smørrebrød, jeg ved ikke hvem der har fundet på at rugbrødsmadder skal være festmad bare fordi de får et andet navn. Rugbrødsmadder er det jeg får til frokost når jeg er doven, og jeg fortryder altid lidt min dovenskab når jeg sidder i skolen med en rugbrødsmad i stedet for en spændende madpakke. Så nej tak ti at brugel kedelig frokost til aftensmad til en fest. Så vil jeg hellere have en advarsel så jeg kan spise hjemmefra.
5
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Patience » 19. maj 2016, 16:48

Foie Gras - det er en af de få ting som jeg under ingen omstændigheder spiser.
Andre ting jeg ville være ked af kunne være næsten alle former for indmad og retter med rigtig meget frisk koriander.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Tibbler » 19. maj 2016, 16:50

Hvis det var en forret, så ville det være hummersuppe. Det bryder jeg mig bare ikke om.

Hovedret - Kød, der er rødt. Det er jeg ikke god til. Var på weekendophold på et comwellhotel engang, hvor hovedretten var kalv, med kartoffelmos og marvsauce. Elsker kartoffelmos; men havde svært ved at rumme at kødet lå og blødte ind i min mos, og så med marvsauce...Det var slemt :tie:

Desserten skal helst ikke være ost.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Ado » 19. maj 2016, 16:50

milisa skrev:Hvis startindlægget skal forstås som træt af = pokkers-nu-må-jeg-gå-sulten-hjem, så al indmad. Jeg kan ikke få det ned.

Hvis startindlægget skal forstås som træt af = nu-havde-jeg-lige-håbet-på-lækker-mad-og-så-kommer-der.... Så er jeg helt klart med på hamburryg. Nuij, jeg synes, det er dødkedelig mad. Har en veninde, der så lige ofte topper den med frostgrøntsager kogt i 10 minutter, dvs MAJET kogte, for "det er jo så nemt med den slags". Er man heldig, er der sovs til. Er man VIRKELIG heldig, har hun ovenikøbet krydret den med salt og peber......

Det skal forståes som: "Okay, jeg skal forbi McDonalds på vej hjem. Dette kan jeg ikke spise mig mæt i".
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Tibbler » 19. maj 2016, 16:51

Tibbler skrev:Hvis det var en forret, så ville det være hummersuppe. Det bryder jeg mig bare ikke om.

Hovedret - Kød, der er rødt. Det er jeg ikke god til. Var på weekendophold på et comwellhotel engang, hvor hovedretten var kalv, med kartoffelmos og marvsauce. Elsker kartoffelmos; men havde svært ved at rumme at kødet lå og blødte ind i min mos, og så med marvsauce...Det var slemt :tie:

Desserten skal helst ikke være ost.


Hov - kom lige i tanke om, at en af retterne på det ophold faktisk var hummersuppe. Det var bare ikke en god madoplevelse for mig :lol:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Sangius » 19. maj 2016, 16:53

Jeg fatter ikke jer, der ikke bryder jer om hamburgerryg. Jeg elsker det <3
Med en god glasering af sennep, rasp og farin, med dertilhørende kartofler og sennepssovs, så går jeg helt klart meget, meget mæt hjem :love2:
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf kidkomb » 19. maj 2016, 17:11

Jeg er altså også svært glad for en god hamburgerryg. Men så skal den også være ordentlig. Og helst ikke købt i Danmark, hvor de er søbet nådeløst ind i "neutralmarinade".
En hamburgerryg, der rent faktisk er ordentlig kød og ikke oversaltet er virkelig lækker.
Og ja, med glasering og mælkeærter og nye kartofler. NAM!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Sophies-mor » 19. maj 2016, 17:13

Ado skrev:
milisa skrev:Hvis startindlægget skal forstås som træt af = pokkers-nu-må-jeg-gå-sulten-hjem, så al indmad. Jeg kan ikke få det ned.

Hvis startindlægget skal forstås som træt af = nu-havde-jeg-lige-håbet-på-lækker-mad-og-så-kommer-der.... Så er jeg helt klart med på hamburryg. Nuij, jeg synes, det er dødkedelig mad. Har en veninde, der så lige ofte topper den med frostgrøntsager kogt i 10 minutter, dvs MAJET kogte, for "det er jo så nemt med den slags". Er man heldig, er der sovs til. Er man VIRKELIG heldig, har hun ovenikøbet krydret den med salt og peber......

Det skal forståes som: "Okay, jeg skal forbi McDonalds på vej hjem. Dette kan jeg ikke spise mig mæt i".

Så spiser jeg hellere lever og blåskimmelost!
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Sophies-mor » 19. maj 2016, 17:15

Sangius skrev:Jeg fatter ikke jer, der ikke bryder jer om hamburgerryg. Jeg elsker det <3
Med en god glasering af sennep, rasp og farin, med dertilhørende kartofler og sennepssovs, så går jeg helt klart meget, meget mæt hjem :love2:

100 grader varm ovn. 10 min pr 100 gram.
Hvile 10-20 min. Så får man den lækreste saftigste hamburgerryg.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Juki » 19. maj 2016, 17:15

Jeg elsker Osso Buco, men jeg kan simpelthen ikke med den fedtklat som marven bliver til :tie: Så jeg prøver at undgå mad med marv..

Tacoskaller hader jeg. Mest fordi de er uhandy og let flækker. Så hellere tortilla chips med tilbehør.

Tortilla wraps, de der købe nogle. Smager såå kedeligt og lidt af hen ad lugten af pap.

Pita, smager ganske vist godt, men jeg når at blive træt af konceptet inden jeg bliver ordentlig mæt. Især af de "små" købepitabrød.

Suppe :træt: Jeg kan godt lide smagen af mange supper, men jeg hader konsistensen som et mættende måltid. Jeg kan ligeså godt drikke en kop te eller spise noget yoghurt.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2825
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Torn » 19. maj 2016, 17:26

Varm hvidkål, fx stuvet eller kåldolmere. Til gengæld elsker jeg rå hvidkål.
0
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Sjo » 19. maj 2016, 17:32

Jeg er ikke kræsen og har ikke som sådan noget jeg ikke kan lide, men "langtidsstegt" whatever som er så tørt, at det støver, vil jeg godt være fri for.

Alt med fennikel er også uønsket og åh ja, kogt torsk.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf HappyHippo » 19. maj 2016, 17:36

Min svigermor præsterede engang at servere skamkogt kål og overkogt pasta i fad med lidt revet ost på. Ind i ovnen med det, så det lige blev tilberedt lidt mere. Aldrig har jeg været så sulten efter et middagsselskab.

Jeg er ellers ikke kræsen.
0
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Sevii » 19. maj 2016, 17:37

Nu spiser jeg ikke kød, så jeg vil nok bare sige kød. Men så kan man altid spise tilbehøret, men det kniber lidt hvis folk serverer bare en lasagne. Det er faktisk lidt akavet når det sker. Ellers spiser jeg det meste. (Tror jeg) :)
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Flora » 19. maj 2016, 17:53

Stegt lever og risengrød kan jeg ikke få ned. Det er så heldigvis også de færreste der forbinder de retter med gæstemad, så plejer at blive mæt når jeg spiser hos folk :)
0

Tilbage til "Mad og drikke"