Nederdel med underskørt DIY ønskes

Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 654

Nederdel med underskørt DIY ønskes

Indlægaf Jailbird » 21. maj 2016, 21:01

Hvorfor kan jeg ikke finde en guide til det? Jeg er ved at sy en uldnederdel som skal have et glat inderstof på bagsiden, men jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal sy det glatte stof sammen med ulden inden jeg syer ulden sammen, eller om jeg skal lave ulddelen så færdig som muligt, og så kun sy det nederste sammen? Eller skal jeg kun sy siderne sammen? Eller skal jeg sy både bunden OG siderne sammen? Det eneste jeg er sikker på, er at det hele skal syes sammen i linningen :D Er der nogen som kan finde en guide? Mine googleevner rækker åbenbart kun til at få tylskørter frem ....
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9693

Re: Nederdel med underskørt DIY ønskes

Indlægaf kidkomb » 21. maj 2016, 21:06

Skal det hænge sammen?
Når man køber nederdele med foer er det ofte et løst underskørt, som er syet sammen i linningen. Nogle gange er det fæstnet et enkelt sted i begge sider.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 21. maj 2016, 21:08

Okay, så hvert skørt syet hver for sig? Jeg sidder bare og sammenligner med min uldfrakke, som er syet sammen i bunden.

Og jeg ejer desværre ingen nederdele med underskørt, ellers havde jeg bare kigget efter dem :D
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 21. maj 2016, 21:18

Jailbird skrev:Okay, så hvert skørt syet hver for sig? Jeg sidder bare og sammenligner med min uldfrakke, som er syet sammen i bunden.

Og jeg ejer desværre ingen nederdele med underskørt, ellers havde jeg bare kigget efter dem :D

Jeg ville helt sikkert ikke sy den som frakken er. Jeg ville sy begge skørt for sig og samle i linning. Men det kommer lidt an på, hvor let materialet på inderskørtet er. Man skal heller ikke føle at det slynger sig rundt om benene på een hele tiden, fordi der er så meget statisk elektricitet :lol:
2
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 21. maj 2016, 21:22

kidkomb skrev:Jeg ville helt sikkert ikke sy den som frakken er. Jeg ville sy begge skørt for sig og samle i linning. Men det kommer lidt an på, hvor let materialet på inderskørtet er. Man skal heller ikke føle at det slynger sig rundt om benene på een hele tiden, fordi der er så meget statisk elektricitet :lol:

Okay, nu leder du mig så videre til næste spørgsmål. Underskørtet er 100% acetat ( https://www.stofogstil.dk/metervarer/fo ... graa-satin ) og det er sådan en A-formet / halvcirkel uldnederdel.

Skal underskørtet være "magen til" uldnederdelen, eller burde det være smallere/mindre?
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 21. maj 2016, 21:31

Jailbird skrev:
kidkomb skrev:Jeg ville helt sikkert ikke sy den som frakken er. Jeg ville sy begge skørt for sig og samle i linning. Men det kommer lidt an på, hvor let materialet på inderskørtet er. Man skal heller ikke føle at det slynger sig rundt om benene på een hele tiden, fordi der er så meget statisk elektricitet :lol:

Okay, nu leder du mig så videre til næste spørgsmål. Underskørtet er 100% acetat ( https://www.stofogstil.dk/metervarer/fo ... graa-satin ) og det er sådan en A-formet / halvcirkel uldnederdel.

Skal underskørtet være "magen til" uldnederdelen, eller burde det være smallere/mindre?

Det kommer an på nederdelen. Er det fuld sol, halv sol, pencil, eller?
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 21. maj 2016, 21:34

kidkomb skrev:Det kommer an på nederdelen. Er det fuld sol, halv sol, pencil, eller?

Det er den her http://stof2000.dk/shop/moenstre/homema ... str.-34-44

Ved ikke hvad man kalder den. Hvis det kan hjælpe dig er den ca. 40cm i livet og 100cm i bunden :genert: Så A-formet?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 21. maj 2016, 21:39

Jailbird skrev:
kidkomb skrev:Det kommer an på nederdelen. Er det fuld sol, halv sol, pencil, eller?

Det er den her http://stof2000.dk/shop/moenstre/homema ... str.-34-44

Ved ikke hvad man kalder den. Hvis det kan hjælpe dig er den ca. 40cm i livet og 100cm i bunden :genert: Så A-formet?

Ca halv sol. Nej så skal det bestemt ikke være samme størrelse. Så vil du føle at det hele suger sig fast til dine ben.
Så medmindre du gerne vil have ekstra fylde eller stivhed til nederdelen, så lav et inderskørt som at lige stort nok til, at du kan sidde på hug og have det om røven uden at åbne en lynlås. Og lad det gå ud forneden til så meget, at du kun lige kan stå med så spredte ben du kan.
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 21. maj 2016, 21:42

kidkomb skrev:Ca halv sol. Nej så skal det bestemt ikke være samme størrelse. Så vil du føle at det hele suger sig fast til dine ben.
Så medmindre du gerne vil have ekstra fylde eller stivhed til nederdelen, så lav et inderskørt som at lige stort nok til, at du kan sidde på hug og have det om røven uden at åbne en lynlås. Og lad det gå ud forneden til så meget, at du kun lige kan stå med så spredte ben du kan.

Tak :-D Okay, så jeg tænker umiddelbart det letteste vil være at sy underskørtet samme størrelse, tage det på, og så sætte nåle alt efter hvor stramt man vil sy den ind?

Åh, du er dælme en knag sådan en lørdag aften :D
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 21. maj 2016, 21:48

Jailbird skrev:
kidkomb skrev:Ca halv sol. Nej så skal det bestemt ikke være samme størrelse. Så vil du føle at det hele suger sig fast til dine ben.

Tak :-D Okay, så jeg tænker umiddelbart det letteste vil være at sy underskørtet samme størrelse, tage det på, og så sætte nåle alt efter hvor stramt man vil sy den ind?

Åh, du er dælme en knag sådan en lørdag aften :D

Njoh, det ville jeg jo mene var lidt spild af stof :genert:
Du måler bare dig selv først. Tag et stykke stof, sæt dig på hug og gør din røv så bred som muligt (og film det, for Guds skyld film det og del det med os!!) læg stoffet om dig og sørg for, at det ikke sidder til. Mål så. Mål dig ved knæerne (eller hvor lang den nu er) og lav så et helt simpelt a-formet stykke stof i to halv dele. Knæ-målet forneden og røvmålet i røvhøjde og klip det, så det er i lige linie mellem de to mål og op til linning. Når du syer linningen sammen skal inderskørtet rynkes først, så det passer til linning. Hvis det er lynlås i, så kan man også lave indlæg. Så er der ikke så meget fylde i linningen.
2
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 21. maj 2016, 21:53

kidkomb skrev:Njoh, det ville jeg jo mene var lidt spild af stof :genert:
Du måler bare dig selv først. Tag et stykke stof, sæt dig på hug og gør din røv så bred som muligt (og film det, for Guds skyld film det og del det med os!!) læg stoffet om dig og sørg for, at det ikke sidder til. Mål så. Mål dig ved knæerne (eller hvor lang den nu er) og lav så et helt simpelt a-formet stykke stof i to halv dele. Knæ-målet forneden og røvmålet i røvhøjde og klip det, så det er i lige linie mellem de to mål og op til linning. Når du syer linningen sammen skal inderskørtet rynkes først, så det passer til linning. Hvis det er lynlås i, så kan man også lave indlæg. Så er der ikke så meget fylde i linningen.

Næ, hør nu, SÅ stopper samarbejdet vist :sur:
1
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 21. maj 2016, 21:54

Nederdel.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 21. maj 2016, 21:54

Helt plain op og ned i to dele.
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 21. maj 2016, 22:00

Strengt taget skal det øverste vel være røvmålet, ellers kan jeg jo ikke hive nederdelen op eftersom underskørtet ikke er elastisk?

Edit: Nej, jeg tror det giver mening nu. Jeg går i seng og tager kampen op i morgen, tænker vist ikke klart mere :D
1
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 21. maj 2016, 22:24

Hehe, nej, det er fordi jeg går ud fra, at skørtet er med lynlås. Er det ikke det, så er det fuldkommen rigtigt, at så skal det være helt lige op og ned og ikke a-formet :D
Sov godt :kys:
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.

Tilbage til "Hobby"