Fie Laursen er "knækket"

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4107

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Viskelæder » 23. maj 2016, 20:15

ShuruQ skrev:Forældre er den vigtigste indflydelse. Men forældre kan i de fleste tilfælde af psykisk sygdom bearbejdes ligeså lidt for det som de kan hvis deres barn får en somatisk sygdom.

Det er jeg uenig i.
3
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6032

Indlægaf LadyFox » 23. maj 2016, 20:16

Modesty Blame skrev:
LadyFox skrev:
kidkomb skrev:
LadyFox skrev:

"Jeg har heller ikke opført mig lige pænt altid. Faktisk tror jeg, at havde det ikke været for min ikke ubetydelige begavelse, så havde jeg været død, eller det der er værre i dag. Og der er absolut ingen tvivl om, at den opførsel, jeg lagde for dagen indtil for godt 15 år siden, den er et produkt af mine forældres manglende evner. Og din opførsel var også et produkt af dine forældre. "

Måske ikke altid, men altså i hvert fald hvad gælder hendes egne forældre, og mine. Jeg mener ikke min mor er skyld i mine problemer, hverken helt, eller hovedsageligt, eller overhovedet. Eller jo, hun har født mig, men hun er jo netop ikke synsk, så hun kunne jo ikke vide hvilke kort jeg ville få her i livet.
- Det kan jeg simpelthen ikke erklærer mig enig i.

Jeg vil gerne præcisere, at når jeg taler skyld, så taler jeg ikke om, at folk har gjort det med vilje eller har været snot-dumme. Sådan fungerer den virkelig verden ikke. Derfor synes jeg stadig man godt kan tale om nogens skyld.

Men altså, det er vel en fordel at vide hvorfor folk gør som de gør, før det giver mening at placerer skylden. Og skylden kan vel gå til mange forskellige ting, alt efter situationen.

Ja, det er en fordel. For mig er det vigtigt, at jeg tør indrømme, at mine forældre har fucket up, og at jeg elsker dem alligevel. Og at de ikke holder op med at elske mig, fordi jeg kan blive sur på dem. Jeg holder jo heller ikke op med at elske dem, fordi de skælder mig ud over min dårlige opførsel.

Det var så det, jeg endeligt ville have nået frem til, hvis jeg ikke havde brugt 47 indlæg på at forsvare, at børn er et produkt af deres forældre.

Det kan jeg godt forstå. Jeg har bare ikke selv de samme følelser, oplevelser og tanker om min opvækst, og det kommer jeg heller ikke til at få. :)
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 23. maj 2016, 20:20

kidkomb skrev:Men sådan er vi jo så forskellige LadyFox. Jeg, og en del andre jeg har kendt, har ligesom Modesty haft meget brug for, at vide at det ikke er mig, der er et dårligt lorte-menneske. Jeg er et produkt af det liv jeg har haft. Det betyder ikke at jeg selv er uden skyld, men det betyder at det ikke kun er min skyld.

Det har jeg også al mulig forståelse for. Det gør bare ikke at jeg på nogen måde mener at min mor er skyld i mine dæmoner, eller at min mor på nogen måde kunne have undgået dem.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2241

Indlægaf Moxy-lady » 23. maj 2016, 20:28

Well, mine stalkerevner er intakte. Har fundet farens og morens profil. Morens er der ikke meget på. Hvis vi går ud fra at Fies forældre har været klar over at hun har løjet om sit liv på bloggen, så er jeg lidt ambivalent omkring nogle af hans opslag som jeg synes kan opfattes som "enabler" adfærd.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2241

Indlægaf Moxy-lady » 23. maj 2016, 20:36

Shit mand, hvordan kan et "tak fordi I er så fantastiske og forresten har jeg lige været i Godaften Danmark" være et affiliate-indæg? (altså sponsoreret)

Jeg har absolut ingen tiltro til hendes oprigtighed.
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 613
Likede indlæg: 3426

Indlægaf FruDulle » 24. maj 2016, 04:58

Moxy-lady skrev:Shit mand, hvordan kan et "tak fordi I er så fantastiske og forresten har jeg lige været i Godaften Danmark" være et affiliate-indæg? (altså sponsoreret)

Jeg har absolut ingen tiltro til hendes oprigtighed.

Reglerne for bloggere er blevet meget stramme, så efterhånden skriver alle annonce uanset om det handler om ens aftensmad, toiletbesøg eller sponsoreret shopping. Så det er by default
1
Whatever
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3334

Indlægaf Hunkat » 24. maj 2016, 06:53

http://www.mx.dk/underholdning/kendte/story/10941721

Så fik vi morens synspunkt. Stakkels pige, det er da ikke lige den 'støtte' hun trænger til lige nu
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 24. maj 2016, 07:19

- Vi har hele vejen igennem talt med hende om hendes indlæg. Hun har ikke lagt noget, op som vi ikke syntes var okay.

Wow...
6
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 24. maj 2016, 07:30

Jeg er sgu lidt rystet og meget uforstående overfor den mor/forældrene. En ting er at støtte sit barn, men de enabler (dansk?) hende jo. De ser intet galt i at lyve, udstille sig selv absurd dårligt, og generelt bare lade stå til ift den deroute hun har været igang med længe.

Hun lagde for nyligt videoer op hvor hun fortalte om sit sexliv, hvilke kendte hun havde knaldet og pikstørrelser. Lavede en live stream hvor hun drak sig fuld imens og svarede på alt.

Altså, WTF? Hvordan kan man som forældre mene at det er helt fjong og bare tidens tendens.

Jeg er godt gammeldags forarget.
6
Whatever
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 24. maj 2016, 07:30

Hunkat skrev:http://www.mx.dk/underholdning/kendte/story/10941721

Så fik vi morens synspunkt. Stakkels pige, det er da ikke lige den 'støtte' hun trænger til lige nu

Nej hold da op. :ad!: Det lyder ikke som en mor der tager hende særlig alvorligt.
1
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 24. maj 2016, 07:34

LadyFox skrev:

Nej hold da op. :ad!: Det lyder ikke som en mor der tager hende særlig alvorligt.

Der findes omsorgssvigt i mange variationer. Jeg mener virkelig at det her er en variant. At man kan sidde og samtykke med det show hun hr haft kørende, isærdeleshed de sidste 5-6 mdr, går over min forstand. Virkelig.
3
Whatever
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10301

Indlægaf icelady » 24. maj 2016, 07:36

Hvis både mor og far har den mening, moderen giver udtryk for, er det da ikke underligt, de ikke har søgt hjælp.

De har godt nok en forkvaklet opfattelse af tingene, synes jeg.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 24. maj 2016, 07:41

Gad vide om forældrene havde gjort det samme selv som unge hvis de havde haft de samme muligheder med de sociale medier :gruble:.

Jeg kommer sådan lidt til at tænke på "pageant mums" der ikke selv fik muligheden som barn og død og pine skal have barnet frem i pageants.

Men hvis det virkelig er moderen (og faderens) holdning så fik vi jo svaret på spørgsmålet sort på hvidt om hvor de har været.
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 24. maj 2016, 07:42

FruDulle skrev:
LadyFox skrev:

Der findes omsorgssvigt i mange variationer. Jeg mener virkelig at det her er en variant. At man kan sidde og samtykke med det show hun hr haft kørende, isærdeleshed de sidste 5-6 mdr, går over min forstand. Virkelig.

En ting er at synes det er fint at lyve på nettet, og den slags, jeg synes det er foruroligende at hun overhovedet ikke virker til at tage det seriøst når Fie ligger den der græde-video ud.
Hvordan kan man som mor virke så kold overfor ens datter giver udtryk for det hun laver gør hende ulykkelig? :forvirret:
3
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 24. maj 2016, 08:05

LadyFox skrev:
FruDulle skrev:
LadyFox skrev:

En ting er at synes det er fint at lyve på nettet, og den slags, jeg synes det er foruroligende at hun overhovedet ikke virker til at tage det seriøst når Fie ligger den der græde-video ud.
Hvordan kan man som mor virke så kold overfor ens datter giver udtryk for det hun laver gør hende ulykkelig? :forvirret:

"Tænker du, der var noget I kunne have gjort anderledes, når man ser på, at hun i dag mener, hun har mistet sig selv?

- Nej, det mener jeg ikke. Hun har heller ikke mistet sig selv. Hun er bare ked af, at hun fra starten af brugte sit eget navn i stedet for at skabe en karakter"

Altså Maggie Dayton. Så det er fint at en teen som ikke engang har færdiggjort 9. klasse, bruger sit liv på at blogge om en fiktiv karakter. Fie er en af de mest læste blogs i Dk og har dermed en hel masse følgere og fans. Så det ville altså være at naree alle de her unge piger. Synpatisk
1
Whatever

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"