Fie Laursen er "knækket"

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 781

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Bimmerdyret » 22. maj 2016, 16:23

Rakel skrev:
Gider at forsøge? Mig?

:lol: :lol: :lol: :nerve: :nerve: :nerve: nej på ingen måde var det en henvisning/antydning til dig.

Men der er bare forældre, der grundlæggende ikke forsøger, de kan ikke, de tør ikke, de er svage i forældrerollen og det de typisk siger er "Det kan man ikke".
Og det er sådan noget banalt som tandbørstning, sengetider, grænser, alkohol til fester, venskabskreds, kriminalitet osv.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 22. maj 2016, 16:26

Ado skrev:Det er så nemt at sidde bag sin skærm og være ekspert på, hvordan Fie kunne være blevet "reddet". Og som altid kommer de fantastiske beskyldninger mod forældrene. Jeg ved egentlig ikke, hvorfor det bliver ved med at komme bag på mig, at der altid sidder nogen, som tydeligvis har 100% indsigt i de private rammer bag historien.

Well, nogle gange så er indsigten i de private rammer så tydelig som den måde dens fravær er blevet offentliggjort på.
Jeg er da ret overbevist om at Fies forældre er de skvat som hun jo faktisk fremstiller dem som.
Hvilke forældre ville ikke have reageret, hvis det var deres datter der var tale om?

Ville DU Ado bare havde ladet stå til med din 15 årige?
0
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 22. maj 2016, 16:28

icelady skrev:Kender du til familien, Bimmerdyret, siden du åbenbart mener at vide, at forældrene ikke har gjort noget?

Eller er det en formodning/antagelse, du har?

Jeg kender dem ikke, jeg ved ikke om de har gjort noget selv, eller om de har kontaktet kommunen.
Jeg konstaterer bare, at det ikke er så enkelt, nemt, sort eller hvidt, som bla du gerne vil stille det op. :)

Google is your friend ;)
Logikken siger at de kunne gøre noget - de gjorde intet, de vidste (siger hun nu) at hun løj, hun løj i lang tid.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 814
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8378
Kontakt:

Indlægaf Ado » 22. maj 2016, 16:30

Bimmerdyret skrev:
Ado skrev:Det er så nemt at sidde bag sin skærm og være ekspert på, hvordan Fie kunne være blevet "reddet". Og som altid kommer de fantastiske beskyldninger mod forældrene. Jeg ved egentlig ikke, hvorfor det bliver ved med at komme bag på mig, at der altid sidder nogen, som tydeligvis har 100% indsigt i de private rammer bag historien.

Well, nogle gange så er indsigten i de private rammer så tydelig som den måde dens fravær er blevet offentliggjort på.
Jeg er da ret overbevist om at Fies forældre er de skvat som hun jo faktisk fremstiller dem som.
Hvilke forældre ville ikke have reageret, hvis det var deres datter der var tale om?

Ville DU Ado bare havde ladet stå til med din 15 årige?

Kender du familien? Ved du, om de har forsøgt? Ved du, om de har haft nogle kampe, som ikke vedkommer pressen og den læselystne dansker? Det er meget lidt charmerende, at du kyler sådan en påstand ud.
5
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Indlægaf Pølsemix » 22. maj 2016, 16:30

Bimmerdyret skrev:
Pølsemix skrev:
Bimmerdyret skrev:For hvis de kunne så, ville de ikke følge Fies blog?

Hvorfor det? Sådan en blog er da ikke andet end tom/koble hjernen fra underholdning på linje med DUM, eb.dk, paradise hotel..osv.

Er ikke uenig i at den type blog kan placeres i den kategori - jeg læser ikke blog, eller følger ovenstående som underholdning (har aldrig set et afsnit af DUM eller paradise), men er skam godt klar over hvad der sker, for det kan man jo ikke undgå at blive oplyst om gennem andre medier osv.

Men altså, der er jo nogle der vil bedrages, og dem der bedrages er jo de unge, de naive teens, der gladeligt labber de historier i sig. Hvis de kunne skelne mellem hvad der var virkelighed og fiktion så ville de ikke følge Fies blog som var det hendes virkelige liv og heller ikke flippe skråt over at det hele viste sig at være - fiktion.

Jeg vil så også sige at en blog som fx. Fies (har aldrig set den) jo efter min mening er anderledes end paradise hotel og DUM. Det er jo snart årtier med de serier hvor deltagere, medieanalyser osv. har skrevet side op og side ned om at medierne klipper og manipulerer efter egen interesse.

Det er helt ok at du er en skabsfan af Fies blog ;)
Men du kommer med en masse antagelser og postulater som du ikke har belæg for.
6
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Modesty Blame » 22. maj 2016, 17:05

Har hun opdigtet hjemmeskoling/mobning/pædofil-stalker også?
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3010

Indlægaf vibbsen » 22. maj 2016, 17:05

icelady skrev:
vibbsen skrev:Når det gælder Fie Laursen, så har jeg egentlig altid tænkt "Det er derfor Parental Guidance" er sådan en god ide.

Jeg har virkelig svært ved at se hvor Fie's forældre er henne i det her. Jeg er med på at hun er fyldt 18 og derfor er myndig. Men de er fuldstændig usynlige. De må da vide hvordan tingene hænger sammen. De må da også vide at hun har en blog. De må da vide at mange af de historier som vi har hørt ikke har hold i virkeligheden. Hvorfor søren har de ikke reageret. Hvorfor har de bare tilladt deres datter at blive ved med at have en kurs om tydeligvis var durk mod afgrunden. Hold kæft hvor jeg synes de har svigtet. Helt vildt.

Hvad har du forestillet dig, forældrene skulle gøre? Som du selv skriver er hun jo 18 og myndig.

Men derfor kan man jo godt sætte sig ned og snakke med sit barn. Det kan de selvfølgelig også sagtens have gjort. Vi kan ikke se hvad der foregår bag kulisserne.

Nu siger jeg noget som måske kan få mange op af stolene, for det lyder faktisk ret fordomsfuldt. Og jeg har intet at have det i. Men de lyder ærlig talt ikke som om de sådan generelt kandiderer til 2100 Parents of the Century Price...Spiseforstyrrelser. Mobning. En blog som viser sig at være fyldt med selvskabt drama. Graviditeter og aborter. Nye graviditetsforsøg. Offentlig break-ups med videoer og hvad ved jeg. Det tyder sgu ikke på en pige hvor der er et solidt familiemæssigt fundament og fornuftige værdier. Det tyder nærmere på en pige/ung kvinde som har mere end svært ved at definerer sin egen rolle og lider rigtig meget under dette....

Jeg er med på at det lyder ekstremt fordomsfuldt. Men jeg tror simpelthen ikke at fornuftige forældre der hele vejen igennem har gjort deres yderste for at præge deres børn til at få nogen fornuftige værdier, ender op med en datter som Fie Laursen.....
7
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 22. maj 2016, 17:11

Pølsemix skrev:
Bimmerdyret skrev:
Pølsemix skrev:
Bimmerdyret skrev:For hvis de kunne så, ville de ikke følge Fies blog?

Hvorfor det? Sådan en blog er da ikke andet end tom/koble hjernen fra underholdning på linje med DUM, eb.dk, paradise hotel..osv.

Er ikke uenig i at den type blog kan placeres i den kategori - jeg læser ikke blog, eller følger ovenstående som underholdning (har aldrig set et afsnit af DUM eller paradise), men er skam godt klar over hvad der sker, for det kan man jo ikke undgå at blive oplyst om gennem andre medier osv.

Men altså, der er jo nogle der vil bedrages, og dem der bedrages er jo de unge, de naive teens, der gladeligt labber de historier i sig. Hvis de kunne skelne mellem hvad der var virkelighed og fiktion så ville de ikke følge Fies blog som var det hendes virkelige liv og heller ikke flippe skråt over at det hele viste sig at være - fiktion.

Jeg vil så også sige at en blog som fx. Fies (har aldrig set den) jo efter min mening er anderledes end paradise hotel og DUM. Det er jo snart årtier med de serier hvor deltagere, medieanalyser osv. har skrevet side op og side ned om at medierne klipper og manipulerer efter egen interesse.

Det er helt ok at du er en skabsfan af Fies blog ;)
Men du kommer med en masse antagelser og postulater som du ikke har belæg for.

:lol: :lol: :lol:
Skabsfan...funny - jeg aner ikke engang hvad webadressen er, har aldrig læst et indlæg whereever.
Hun er en fucking no body i min verden.
Og er i bund og grund ret ligeglad.

Men what ever makes your dick itch... åbenbart skal der ikke så meget til - jeg overlever :lol:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 22. maj 2016, 17:12

Modesty Blame skrev:Har hun opdigtet hjemmeskoling/mobning/pædofil-stalker også?

??
Hvis hun var hjemmeskolet havde hun vel også 9. klasse???
0
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 22. maj 2016, 17:13

vibbsen skrev:
icelady skrev:
vibbsen skrev:Når det gælder Fie Laursen, så har jeg egentlig altid tænkt "Det er derfor Parental Guidance" er sådan en god ide.

Jeg har virkelig svært ved at se hvor Fie's forældre er henne i det her. Jeg er med på at hun er fyldt 18 og derfor er myndig. Men de er fuldstændig usynlige. De må da vide hvordan tingene hænger sammen. De må da også vide at hun har en blog. De må da vide at mange af de historier som vi har hørt ikke har hold i virkeligheden. Hvorfor søren har de ikke reageret. Hvorfor har de bare tilladt deres datter at blive ved med at have en kurs om tydeligvis var durk mod afgrunden. Hold kæft hvor jeg synes de har svigtet. Helt vildt.

Hvad har du forestillet dig, forældrene skulle gøre? Som du selv skriver er hun jo 18 og myndig.

Men derfor kan man jo godt sætte sig ned og snakke med sit barn. Det kan de selvfølgelig også sagtens have gjort. Vi kan ikke se hvad der foregår bag kulisserne.

Nu siger jeg noget som måske kan få mange op af stolene, for det lyder faktisk ret fordomsfuldt. Og jeg har intet at have det i. Men de lyder ærlig talt ikke som om de sådan generelt kandiderer til 2100 Parents of the Century Price...Spiseforstyrrelser. Mobning. En blog som viser sig at være fyldt med selvskabt drama. Graviditeter og aborter. Nye graviditetsforsøg. Offentlig break-ups med videoer og hvad ved jeg. Det tyder sgu ikke på en pige hvor der er et solidt familiemæssigt fundament og fornuftige værdier. Det tyder nærmere på en pige/ung kvinde som har mere end svært ved at definerer sin egen rolle og lider rigtig meget under dette....

Jeg er med på at det lyder ekstremt fordomsfuldt. Men jeg tror simpelthen ikke at fornuftige forældre der hele vejen igennem har gjort deres yderste for at præge deres børn til at få nogen fornuftige værdier, ender op med en datter som Fie Laursen.....

Enig, og så glemmer mange åbenbart at Fie Laursen som "thing" har eksisteret med forældrenes velsignelse siden hun var 15 år og ikke var myndig!
0
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3098

Indlægaf Rakel » 22. maj 2016, 17:13

Bimmerdyret skrev:
Rakel skrev:
Gider at forsøge? Mig?

:lol: :lol: :lol: :nerve: :nerve: :nerve: nej på ingen måde var det en henvisning/antydning til dig.

Men der er bare forældre, der grundlæggende ikke forsøger, de kan ikke, de tør ikke, de er svage i forældrerollen og det de typisk siger er "Det kan man ikke".
Og det er sådan noget banalt som tandbørstning, sengetider, grænser, alkohol til fester, venskabskreds, kriminalitet osv.

Og vi ved så, at Fies forældre er sådan? Eller?

Jeg er lidt rystet over, hvad forældre herinde blive skudt i skoene uden nogen form for indsigt i det konkrete familieliv. Eller nok snarer meget rystet.
2
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Modesty Blame » 22. maj 2016, 17:16

Bimmerdyret skrev:
Modesty Blame skrev:Har hun opdigtet hjemmeskoling/mobning/pædofil-stalker også?

??
Hvis hun var hjemmeskolet havde hun vel også 9. klasse???
Mit kendskab til Fie begrænser sig til hendes "om Fie"-side på bloggen, og der står, at hun blev hjemmeskolet.
0
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3098

Indlægaf Rakel » 22. maj 2016, 17:17

Bimmerdyret skrev:
vibbsen skrev:
icelady skrev:

Enig, og så glemmer mange åbenbart at Fie Laursen som "thing" har eksisteret med forældrenes velsignelse siden hun var 15 år og ikke var myndig!

Med forældrenes velsignelse? Du har da ingen ide om, hvorvidt forældrene har gjort for at trække den anden vej. Du aner da intet om, hbordan forældrene måske/måske ikke har slogesed deres datter.

Er det kun mig, der i mit arbejdsliv har set velfungerende familier/forældre med teenagere ude på et sidespor? Det er altså ikke så usædvanligt, som I gør det til. Der er bare ikke lige spot-blog-lys på i medierne.
5
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 22. maj 2016, 17:30

Rakel skrev:
Bimmerdyret skrev:
vibbsen skrev:
icelady skrev:

Med forældrenes velsignelse? Du har da ingen ide om, hvorvidt forældrene har gjort for at trække den anden vej. Du aner da intet om, hbordan forældrene måske/måske ikke har slogesed deres datter.

Er det kun mig, der i mit arbejdsliv har set velfungerende familier/forældre med teenagere ude på et sidespor? Det er altså ikke så usædvanligt, som I gør det til. Der er bare ikke lige spot-blog-lys på i medierne.

Slogesed (hvad mener du) ???

Altså der er årevis af medieomtale om og af en der ikke er myndig, og så kan man se på forældreinvolveringen.
For min skyld kan vi da gerne kalde forældrene det de er.
Det er jo tydeligt hvad de ikke er.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5997

Indlægaf LadyFox » 22. maj 2016, 17:31

Jeg er godt nok glad for at jeg ikke havde en blog den gang jeg var i Fies alder, og ikke havde samme behov for at dele ting med alle mulige, for så ville min mor da få samme tur, og det ville ikke være fair, for min mor har været en god mor, med de muligheder hun har haft.
Jeg har heller ikke opfyldt min skolepligt, mit liv har været ekstremt dramatisk og jeg har været viklet ind i virkelig meget drama, og rodet rundt med fester, og stoffer osv. Det har virkelig gået vildt for sig, i virkelig selvdestruktiv stil. Og min mor, jo hun har prøvet alt muligt for at hjælpe mig, jeg var bare ikke særlig modtagelig overfor hendes metoder, og det rørte mig ikke rigtigt at få frataget privilegier, og jeg var fuld bevidst om at jeg bare kunne gå hvis det passede mig, også selvom min mor forbød det, for hvordan ville hun holde på mig uden at bryde loven?

Min mor gjorde hvad hun kunne, og jeg har svært ved at se hvad hun skulle have gjort mere-jeg var en ondskabsfuld, manipulerende teenager og hun holdt ud, prøvede - og alle vigtigst elskede mig hver dag, uanset hvad. Problemet var at jeg var meget syg, og havde derfor nogle seriøse problemer at kæmpe med. Psykisk sygdom kan få folk til de mest vanvittige ting, især hvis man er ung og forvirret, og fyldt med hormoner, og det er ikke altid helt lige til for pårørende eller professionelle at hjælpe.

Hold nu op jeg er glad for at min mor ikke har skulle hører for at være en dårlig forælder pga. mig, for det har hun ikke været, og det ville ødelægger for den dag i dag har hun stadig dårlig samvittighed over hun føler sig som en dårlig mor, fordi hun ikke kunne hjælpe mig endnu mere end hun gjorde, at hun ikke kunne redde mig fra at være helt fucked up. Nogengange er tingene ikke så lige ud.
19
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"