Sælge bil privat-betaling?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Chanel
Kort karma: 10
Likede indlæg: 111

Sælge bil privat-betaling?

Indlægaf Chanel » 22. maj 2016, 05:15

Jeg er ved ar sælge min bil på auktion, jeg er ikke sikker på om den ender til privat eller forhandler.
Jeg kan læse det er bedst med banknoteret check, men hvordan fungerer det når jeg har lån i bilen?
Jeg skylder 77.000 til santander, hvis jeg nu sælger bilen for 70.000 og skal betale de 7000 af som restgæld, hvordan fungerer det så i praksis når jeg står med køber?
Nogen der overhovedet ved hvordan jeg betaler de 77.000 af hos santander, kan intet se på deres side
0
Brugeravatar
Generalen
Kort karma: 1
Likede indlæg: 16

Re: Sælge bil privat-betaling?

Indlægaf Generalen » 22. maj 2016, 07:41

Prøv at kontakte auktionssiden og Salander og spørg hvordan du forholder dig.
Hvis jeg var køber ville jeg aldrig give pengene direkte til sælger, man alene til panthavere mod at de aflyser pantet.
0
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3252

Indlægaf DD_81 » 22. maj 2016, 08:09

jeg er ret sikker på at Generalen har ret

Køber skal indbetale købssummen til Santander, og du får en regning på eventuelt restbeløb.
Således sikrer køber sig at der ikke er pant i bilen ved overtagelsen.

Men jeg er helt sikker på at Santanders kundeservice står til rådighed med vejledning og hjælp, det plejer de at gøre :)
Og jeg ved at det er muligt at tage forbi deres adresse i Hvidovre, - så hvis det geografisk er muligt kunne du og køber evt. mødes der ved overdragelse af bilen, således at i begge går derfra vel vidende at alt er i skønneste orden :)
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2307

Indlægaf Studsgaard » 22. maj 2016, 08:33

Jeg vil som køber også sikre mig at min penge gik til at betale lånet ud. Ellers risikere han/hun at hæfte for beløbet, for panten følger bilen.

Vi har købt (privat salg) en campingvogn hvor der var lån i - der gælder samme regler. Der lod vi banken stå for det, således banken udbetalte lånet der stod i sælgers navn. Hvis der så var ekstra ville de penge jo bare gå til sælger.
0

Tilbage til "Generelt"