Drikker du øl?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Re: Drikker du øl?

Indlægaf Panton » 22. maj 2016, 19:26

Jeg kan ikke lide øl overhovedet men har altid hvidvin og champagne på køl og i kosteskab på hylde :)
0
Aviva
Kort karma: 10
Likede indlæg: 67

Indlægaf Aviva » 22. maj 2016, 19:35

Nej, kan ikke lide smagen..

-har en lille smirnoff ice i køleskabet pt, der har den lagt i nogle år +2/3.
0
Palestine never existed!

Gud velsigne ISRAEL
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3931

Indlægaf Angelina » 22. maj 2016, 19:40

Wizzze skrev:Og har du øl i køleskabet, du kunne hente lige nu?

Personligt drikker jeg øl, men det er typisk ikke noget vi har i køleskabet, det er noget der indkøbes til et formål, en ret man skal lave, man venter venner på besøg og den slags. Og ellers er øl noget der nydes ude, altså i byen, på restaurant, cafe, bar osv.
Vin tilgengæld har vi altid på lager, både i køleskab og på hylderne. Når jeg snakker med naboerne, så har de fleste det lige omvendt, de har næsten altid øl liggende, mens vin er noget man indkøber til når der kommer gæster, når man skal have noget godt til maden etc.

Nej og ja -jeg drikker ikke øl - men jeg har nogle i køleskabet jeg kunne hente lige nu ... min bedre halvdel har hjembragt lidt polske øl fra vores tur... vi har også stadig nogle tjekkiske fra vores venner var på besøg. Min mand kan godt li' de mørke søde øl og drikker en del af dem på ferie - men ellers her i huset, tror jeg der drikkes 10 øl om året... sådan alt i alt ...
0
~indsæt smart signatur her~
FrkRød
Kort karma: 1
Likede indlæg: 55

Indlægaf FrkRød » 22. maj 2016, 20:00

Nej, jeg bryder mig ikke om øl. Men jeg plejer at købe 3 kasser når jeg er i Tyskland, for kæresten kan godt lide det. Har altid et par stykker af dem på køl - så er de ligesom klar ved behov :-D
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 22. maj 2016, 20:13

Jeg drikker et glas rødvin til maden, hvis jeg spiser ude (og maden er vin-egnet), og så får jeg sommetider et skvæt Baileys i kaffen, på de sene arbejdsdage, men derudover drikker jeg udelukkende alkohol og spiritus til festlige lejligheder. Jeg foretrækker generelt drinks eller vin, med koncerter som eneste undtagelsesvise lejlighed. Til koncert drikker jeg de der fadøl i plastikkrus, de hører sig til.

Men jeg har faktisk nogle Heineken og Coronaer liggende på nederste hylde i køleskabet, de er nok fra en fest, tror jeg, og måske er de blevet for gamle, men de er der da.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 237
Likede indlæg: 2482
Kontakt:

Indlægaf Annione » 22. maj 2016, 20:18

Aldrig. Jeg får den voldsommeste mavepine af selv den mindste tår øl - her taler vi, at jeg ligger på gulvet med kramper. Så nej. Jeg har ikke drukket øl i mange år.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1142

Indlægaf zembra1986 » 22. maj 2016, 20:24

En iskold Corono eller Sol øl med en limeskive i er lækker, at indtage i solen :savl:

Derudover Kan jeg også godt lide limonade øl, men almindelig øl såsom tuborg, carlsberg, royal osv. smager hæsligt :tie:

Jeg har dog hverken øl eller andet alkohol på lager.....hvilket jeg stort set aldrig har. Når jeg køber det er det for at drikke det samme dag.
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 331
Likede indlæg: 3744

Indlægaf Novella » 22. maj 2016, 20:35

Jeg drikker øl, men det er ikke noget jeg har på lager. Det er vin i øvrigt heller ikke. Eller sodavand, chips, slik, is, kage, tebirkes eller lignende.

Jeg har aldrig i mit liv købt en kasse øl til mig selv bare for at have den. Det virker sært og unødvendigt på mig at have lager af sådan noget. Jeg har heller ikke et barskab.
Senest rettet af Novella 22. maj 2016, 20:55, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 196
Likede indlæg: 1977

Indlægaf lillebjoern » 22. maj 2016, 20:43

Ja, jeg drikker øl, men jeg har ikke selv nogen på køl – dem der er i vores køleskabs er kærestens. Altså, jeg må gerne drikke dem, men det er sådan nogle special-øl jeg slet ikke bryder mig om. Men vi bor også så tæt på kiosker, indkøb og 7 Eleven, så der er altid mulighed for at hente hvis vi løber tør. Jeg tror altid jeg ville have nogen i køleren hvis jeg ikke havde mulighed for at hente med det samme.

Vin har vi 10-15 flasker af, altid. Min kæreste er en ret stor vinentusiast :D
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 22. maj 2016, 21:21

Novella skrev:Jeg drikker øl, men det er ikke noget jeg har på lager. Det er vin i øvrigt heller ikke. Eller sodavand, chips, slik, is, kage, tebirkes eller lignende.

Jeg har aldrig i mit liv købt en kasse øl til mig selv bare for at have den. Det virker sært og unødvendigt på mig at have lager af sådan noget. Jeg har heller ikke et barskab.

Det er også sådan jeg har det. Jeg har helt generelt kun lager af ting, jeg "må"/bør spise eller drikke hyppigt.
For jeg kan ikke styre et slikskab fx og jeg er ret sikker på jeg kunne gå i samme retning med alkolhol..
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 22. maj 2016, 21:36

Jeg drikker kun øl når jeg skal være fuld. Vi har 3 kasser på lager, men ingen på køl. Hvis der skal hygges herhjemme, så drikker jeg rødvin eller hvidvin.
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2108

Indlægaf Danseprinsesse » 22. maj 2016, 21:44

Ja, gerne.

Jeg er helt klart mest til specialøl, en almindelig pilsner siger mig ikke noget.
En Corona eller en hvedeøl synes jeg er fantastisk.

Vi drikker mest forgæves-øl i min familie (alkoholfri Erdinger), og dem har jeg som regel på lager. Det er så praktisk i forhold til gravide og dem der skal køre - og de smager rigtig godt.
Almindelige øl har vi også gerne til gæster - lige nu er det vist Heineken - men vi drikker det yderst sjældent selv.

Vin og spiritus har vi altid et meget stort udvalg af, men det er ikke fordi vi køber ret meget af det, vi drikker det bare alt for sjældent!
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9669

Indlægaf kidkomb » 22. maj 2016, 22:50

Haha, forgæves-øl, det har jeg aldrig hørt før :D

Vi har altid øl i køleskabet. Ikke fordi vi drikker vældig ofte, men når lysten kommer over mig, så vil jeg gerne have at det er en iskold øl.
En gang imellem tager jeg en øl, når jeg kommer hjem efter en hård arbejdsdag.
Jeg drikker gerne alm øl. Gylden dame er en rigtig god øl. Ellers køber jeg altid en kasse "kristallklar" med hjem, når vi er i Tyskland.
Det er en rigtig nyde-øl :banan:

Jeg har i øvrigt også altid alkoholfrie Erdinger. De smager nemlig godt og det er så rart, at kunne nyde nogle øl med de andre i selskabet selvom man skal køre hjem eller ikke har lyst til at drikke "rigtig" alkohol.
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 717
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6836

Indlægaf Daine » 23. maj 2016, 06:03

Jeg drikker sjældent øl (og alkohol generelt), det har bare aldrig rigtig været mig. Jeg har dog en øl i køleskabet, en Krenkerup Juleøl fra sidste jul :D Den har jeg tænkt mig at nyde en varm dag i sommerferien.
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1061

Indlægaf KinderBueno » 23. maj 2016, 06:24

Vi har et par øl i køleskabet lige nu faktisk, men det er ikke noget vi indkøber generelt. Jeg kan dog godt li' øl :)
0
hej hest, hestehest

Tilbage til "Mad og drikke"