Pollen-tråden. For os med allergi.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 619
Likede indlæg: 5443
Kontakt:

Re: Pollen-tråden. For os med allergi.

Indlægaf Annione » 24. maj 2016, 08:26

Jeg givet pt. det her et forsøg http://www.dagens.dk/sundhed/ida-blev-k ... se-dette-0
E330 et citronsyre udvundet af en svamp. Jeg er vildt allergisk over for alternaria og clasdosporium, så der kan jo være en sammenhæng. Jeg giver det i hvert fald er skud.
1
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 3. jun 2016, 21:31

Hvordan går det med allergien?

Min er noget dæmpet for tiden, og det på trods af at jeg lige har været 48 timer på Bornholm, som ellers plejer at være pollen-helvede, fordi der er så lækkert og grønt (i modsætning til indre Østerbro).
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 312
Likede indlæg: 3477

Indlægaf Æble » 4. jun 2016, 06:56

Den er slem for mig pt. Det er også primært græs jeg reagerer på og det er jo nu.
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 216
Likede indlæg: 1274

Indlægaf Panton » 4. jun 2016, 06:57

Min både hoster,nyser og har løbenæse for tiden :rulle: Men det er kun græs pt, men jeg tror varmen forværre det. Vi medicinere og så kan han han holde det ud.
0
Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 417
Likede indlæg: 5101

Indlægaf Skralde » 4. jun 2016, 07:16

Er det græs der er på spil for tiden? Jeg frygter lidt at jeg er ved at udvikle allergi også - jeg døjede med konstant kilden næse sidste forår, men det forsvandt igen. Men her den sidste uge er det startet igen, jeg nyser hele tiden og mine øjne klør. Men jeg er 31 år, så er det normalt at det pludselig dukker op?
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 4. jun 2016, 07:18

Skralde skrev:Er det græs der er på spil for tiden? Jeg frygter lidt at jeg er ved at udvikle allergi også - jeg døjede med konstant kilden næse sidste forår, men det forsvandt igen. Men her den sidste uge er det startet igen, jeg nyser hele tiden og mine øjne klør. Men jeg er 31 år, så er det normalt at det pludselig dukker op?

Det kan man ikke rigtig regne med. Mit startede med at brag, da jeg var 19 år, og år efter år kom der bare mere allergi til :s
0
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 4. jun 2016, 07:25

Annione skrev:
Skralde skrev:Er det græs der er på spil for tiden? Jeg frygter lidt at jeg er ved at udvikle allergi også - jeg døjede med konstant kilden næse sidste forår, men det forsvandt igen. Men her den sidste uge er det startet igen, jeg nyser hele tiden og mine øjne klør. Men jeg er 31 år, så er det normalt at det pludselig dukker op?

Det kan man ikke rigtig regne med. Mit startede med at brag, da jeg var 19 år, og år efter år kom der bare mere allergi til :s

Øv, det er jo ikke et godt svar :genert: Hvad er en god start håndkøbsmedicin mod det mon? Jeg synes godt nok at I er hårdt ramt herinde.
1
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 4. jun 2016, 07:29

Skralde skrev:
Annione skrev:

Øv, det er jo ikke et godt svar :genert: Hvad er en god start håndkøbsmedicin mod det mon? Jeg synes godt nok at I er hårdt ramt herinde.

Ja, hvis det dækker dine symptomer.
Jeg har fx. Clarityn på recept, men det fås også i håndkøb. Det er bare billigere på recept.

Beklager mit lortesvar :genert:
0
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 4. jun 2016, 07:30

Annione skrev:
Skralde skrev:
Annione skrev:

Ja, hvis det dækker dine symptomer.
Jeg har fx. Clarityn på recept, men det fås også i håndkøb. Det er bare billigere på recept.

Beklager mit lortesvar :genert:

Haha, du er tilgivet :kys: Og tak!
1
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 216
Likede indlæg: 1274

Indlægaf Panton » 4. jun 2016, 07:47

^^Ja skralde, det er kun græs pt, men den er høj. Så jeg ville prøve noget allergi medicin og se om det hjalp:)
0
Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 4. jun 2016, 08:14

Panton skrev:^^Ja skralde, det er kun græs pt, men den er høj. Så jeg ville prøve noget allergi medicin og se om det hjalp:)

Tak, det gør jeg :gogo:
0
Brugeravatar
Nuttegris
Kort karma: 18
Likede indlæg: 562

Indlægaf Nuttegris » 4. jun 2016, 08:54

Jeg har stort set ingen symptomer haft endnu......og det undrer mig virkeligt meget. Jeg har som tidligere skrevet haft allergi siden mit første leveår.......og maj, jun og juli plejer at være et helvede......men jeg har haft maks 1 dag hvor mine øjne løb og kløede. Jeg tager Alnok som er de eneste jeg ikke bliver døsig af.....som noget nyt startede jeg med dem allerede omkring 1. April i år ( og altså ikke først når de første symptomer viste sig, som jeg ofte har gjort) , men kan det virkelig være grunden?
Jeg har ikke engang haft brug for min næsespray eller øjendråber endnu.

Mener mit allergi plejer at toppe omkring Sankt hans, så det kan jo selvfølgelig nå at komme Big time endnu.....

Er I andre lige så hårdt ramt som I plejer?
1
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 4. jun 2016, 09:10

Nuttegris skrev:Jeg har stort set ingen symptomer haft endnu......og det undrer mig virkeligt meget. Jeg har som tidligere skrevet haft allergi siden mit første leveår.......og maj, jun og juli plejer at være et helvede......men jeg har haft maks 1 dag hvor mine øjne løb og kløede. Jeg tager Alnok som er de eneste jeg ikke bliver døsig af.....som noget nyt startede jeg med dem allerede omkring 1. April i år ( og altså ikke først når de første symptomer viste sig, som jeg ofte har gjort) , men kan det virkelig være grunden?

Mener mit allergi plejer at toppe omkring Sankt hans, så det kan jo selvfølgelig nå at komme Big time endnu.....

Ikke pt. Men birken i midt maj var grum!
0
Brugeravatar
Nuttegris
Kort karma: 18
Likede indlæg: 562

Indlægaf Nuttegris » 4. jun 2016, 09:31

Annione skrev:
Nuttegris skrev:Jeg har stort set ingen symptomer haft endnu......og det undrer mig virkeligt meget. Jeg har som tidligere skrevet haft allergi siden mit første leveår.......og maj, jun og juli plejer at være et helvede......men jeg har haft maks 1 dag hvor mine øjne løb og kløede. Jeg tager Alnok som er de eneste jeg ikke bliver døsig af.....som noget nyt startede jeg med dem allerede omkring 1. April i år ( og altså ikke først når de første symptomer viste sig, som jeg ofte har gjort) , men kan det virkelig være grunden?

Ikke pt. Men birken i midt maj var grum!

Det var den ikke engang for mig......det var da jeg havde den enkelte dag med kløe og løbende øjne.
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 312
Likede indlæg: 3477

Indlægaf Æble » 4. jun 2016, 17:54

Jeg er mere ramt i år end sidste år. Det er græs.
0

Tilbage til "Helbred"