Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Re: Brug mere tid på uddannelse og færre penge på tasker og sko

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 24. maj 2016, 19:30

StripesAddict skrev:
Nu kender jeg bare ret få mænd, der bruger deres penge på efteruddannelse, men mange mænd, der bruger penge på biler, anlæg, computere, dyre telefoner (nyeste model), kantinemad, øller og gadgets (apple watch).

Og hvor mange af de mænd, piver samtidigt over at deres karriere går i stå, fordi der ikke er penge til efteruddannelse? Hvor mange kvinder kender du, der bruger penge på egen efteruddannelse?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
StripesAddict
Kort karma: 67
Likede indlæg: 568

Indlægaf StripesAddict » 25. maj 2016, 09:17

Advocatus-Diaboli skrev:
StripesAddict skrev:
Nu kender jeg bare ret få mænd, der bruger deres penge på efteruddannelse, men mange mænd, der bruger penge på biler, anlæg, computere, dyre telefoner (nyeste model), kantinemad, øller og gadgets (apple watch).

Og hvor mange af de mænd, piver samtidigt over at deres karriere går i stå, fordi der ikke er penge til efteruddannelse? Hvor mange kvinder kender du, der bruger penge på egen efteruddannelse?

Ingen - men det er der heller ikke nogen kvinder der gør. Til gengæld kender jeg en del kvinder, som efteruddanner sig. Og ingen, der ejer designertasker til til 25K - og jeg kender ellers en del, der går op i den slags.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 25. maj 2016, 09:28

StripesAddict skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
StripesAddict skrev:

Ingen - men det er der heller ikke nogen kvinder der gør.

Haha.. Måske ikke hvor du færdes, men jeg er stødt på dem i hobetal! Hvorfor tror du at det er kvinder der øffer over den artikel, og ikke mændene?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 25. maj 2016, 23:47

Den korte version af hendes mange ord er, at kvinder bare skal arbejde hårdere og mere målrettet end mænd, så skal de nok ende samme sted som mændene lidt senere end dem, men det skal de ikke lade sig slå ud af eller whine over. De må tage sig sammen og acceptere, at mens mændene kan gå på druk og nyde arbejdsgiverbetalt uddannelse, så må de læse og spare op.

Mon ikke det er det, der provokerer dig?

Jeg må indrømme, jeg har fået den lort i mange forskellige farver silkepapir over årene. Jeg synes stadig den stinker.
6
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Indlægaf Pølsemix » 26. maj 2016, 05:42

Dikus skrev:Den korte version af hendes mange ord er, at kvinder bare skal arbejde hårdere og mere målrettet end mænd, så skal de nok ende samme sted som mændene lidt senere end dem, men det skal de ikke lade sig slå ud af eller whine over. De må tage sig sammen og acceptere, at mens mændene kan gå på druk og nyde arbejdsgiverbetalt uddannelse, så må de læse og spare op.

Jeg må indrømme, jeg har fået den lort i mange forskellige farver silkepapir over årene. Jeg synes stadig den stinker.

Hvor siger hun det?
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 26. maj 2016, 17:45

Dikus skrev:Den korte version af hendes mange ord er, at kvinder bare skal arbejde hårdere og mere målrettet end mænd, så skal de nok ende samme sted som mændene lidt senere end dem, men det skal de ikke lade sig slå ud af eller whine over. De må tage sig sammen og acceptere, at mens mændene kan gå på druk og nyde arbejdsgiverbetalt uddannelse, så må de læse og spare op.

Jeg tror du læser hendes artikel, som Jeppe Kofod læser Søren Espersens indlæg.
0
yessup
Kort karma: 0
Likede indlæg: 16

Indlægaf yessup » 28. maj 2016, 12:20

Som jeg ser det handler det ikke specifikt om privatforbrug. Skoene er jo bare et eksempel på en interesse der ikke kaster noget erhvervsmæssigt af sig. Det er en metafor.

Når jeg ser i min omgangskreds kan jeg se at mange af mændene omkring mig har landet fede jobs på noget der startede som en hobby for dem i teenageårene... rode med teknik, kode computerprogrammer og den slags. Ting som de gjorde længe inden det var cool, og inden der rigtig var nogen der vidste hvad det gik ud på. Hvad mine jævnaldrende kvindelige bekendte fik tiden til at gå med i de samme ungdomsår er jeg ærlig talt ikke særlig meget inde i, men det er ikke noget der har ført noget erhvervsmæssigt med sig, for de fleste af dem er i jobs de også kunne have haft for 50 år siden. Det er sådan noget som skolelærer, pædagog, sygeplejerske, diverse lettere kontorarbejde. Ja, nogle af dem har fået smarte titler som projektleder eller kommunikationsmedarbejder, men bag titlen gemmer sig bare en let forandret version af sekretærjobbet.

Der er en tilbøjelighed til at mænd er nysgerrige, mens kvinderne fouserer mere på det nære og det vante. Det er det som lederen handler om: At hvis man skal opnå noget skal man være villig til at komme ud af komfortzonen, og prøve kræfter med noget der er nyt og ukendt.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"