snobrødspinde

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
nomatterwhat
Kort karma: 0

snobrødspinde

Indlægaf nomatterwhat » 23. maj 2016, 20:38

Er der nogle der har erfaring med dem man kan købe i bauhaus, silvan osv? De er jo i mange prisklasser og jeg vil gerne være sikker på at de er pengene værd. Allerhelst vil jeg have nogle hvor man kan sætte en pølse på før man vikler dej om - findes det??? (Dem jeg har set er ikke spidse og virker meget tykke)

Hjælp modtages med kyshånd :kys:
0
zeugma
Likede indlæg: 9

Re: snobrødspinde

Indlægaf zeugma » 23. maj 2016, 21:24

En pind fundet i skoven er både alle pengene værd og virkelig hyggeligt tidsforbrug ;-)

En særlig pind solgt som snobrødspind virker en anelse fjollet eller er det bare mig? ☺
5
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1343

Indlægaf Sophies-mor » 23. maj 2016, 21:25

Man lægger pølsen ved siden af pinden og vikler dej uden om begge to. Find gode pinde i skov/have og snit dem til.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 782

Indlægaf Bimmerdyret » 23. maj 2016, 21:28

De er ikke pengene værd - en man selv snitter er bedre (metallet ruster, underlig varmefordeling, for korte osv)
Men alt andet er bedre end dem der mener at bambus er saliggørende.
Mine børn nægter at sidde ved bål når der er bambuspinde
0
nomatterwhat

Indlægaf nomatterwhat » 24. maj 2016, 07:16

Det er vel ikke mere fjollet end så meget andet udstyr? Og ja, jeg elsker udstyr :love:

Men da ingen ligefrem skamroser et eller andet mærke kommer her et nyt spørgsmål : hvilken træsort skal man så bruge. Giftfri tak...
0
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4553

Indlægaf Akehurst2 » 24. maj 2016, 07:23

Bimmerdyret skrev:De er ikke pengene værd - en man selv snitter er bedre (metallet ruster, underlig varmefordeling, for korte osv)

Neeeej, bambuspinde er gode!

De skal bare ikke være for tynde.
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 782

Indlægaf Bimmerdyret » 24. maj 2016, 09:57

Akehurst2 skrev:
Bimmerdyret skrev:De er ikke pengene værd - en man selv snitter er bedre (metallet ruster, underlig varmefordeling, for korte osv)

Bambuspinde er NO GO!
De sprænger ved kraftig varme.
0
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4553

Indlægaf Akehurst2 » 24. maj 2016, 10:04

Bimmerdyret skrev:
Akehurst2 skrev:

Bambuspinde er NO GO!
De sprænger ved kraftig varme.

Det har jeg aldrig oplevet - men hvis det er rigtigt, så er de selvfølgelig ikke gode.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1343

Indlægaf Sophies-mor » 24. maj 2016, 11:01

Raenil skrev:Vi har købt fem rundstokke og snittet dem til. De skal bare på alle måder være ubehandlede.
Problemet med dem man finder i skoven er at de tit er skæve. Og ja, jeg har været spejder i mange år, så jeg har lavet min del snobrød, der er forkullede på den ene side og rå på den anden og har ikke dårlig samvittighed over at være blevet gammel og magelig.

:D

Som FDF'er må jeg sige, at skæve pinde er ikke et problem. Man drejer dem bare rundt med mellemrum.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 489
Likede indlæg: 1596

Indlægaf Spjaerten » 24. maj 2016, 13:39

Raenil skrev:
Sophies-mor skrev:Som FDF'er må jeg sige, at skæve pinde er ikke et problem. Man drejer dem bare rundt med mellemrum.

Jeg ringer lige til Spejderforlaget og får dem til at opdatere Spejderliv.

Det har undret mig i mange år når vi var på korpslejer, at alle snobrod var som mine - rå på den ene side og forkullede på den anden side. Men det var simpelthen fordi i ikke ville ud med hemmeligheden.

Jeg troede jo bare at det skulle være sådan.

:forvirret2:

Troede det var almen viden man skal rotere end pind med snobrød på
2
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
down.boy
Kort karma: 33
Geografisk sted: Silkebronx
Likede indlæg: 122

Indlægaf down.boy » 24. maj 2016, 20:43

Raenil skrev:
Sophies-mor skrev:Som FDF'er må jeg sige, at skæve pinde er ikke et problem. Man drejer dem bare rundt med mellemrum.

Det har undret mig i mange år når vi var på korpslejer, at alle snobrod var som mine - rå på den ene side og forkullede på den anden side. Men det var simpelthen fordi i ikke ville ud med hemmeligheden.

Jeg fornemmer lissom (jo jo, det er et ord :D ) at snobrødsbagning IKKE er en af de ting, man får mærke for som spejder :lol:
0
zeugma
Likede indlæg: 9

Indlægaf zeugma » 24. maj 2016, 21:06

nomatterwhat skrev:Det er vel ikke mere fjollet end så meget andet udstyr? Og ja, jeg elsker udstyr :love:

Men da ingen ligefrem skamroser et eller andet mærke kommer her et nyt spørgsmål : hvilken træsort skal man så bruge. Giftfri tak...

hvis man går meget op i udstyr så ville jeg klart gå efter modellen med iphone holder og indbygget BT så man man tage selfies mens man bager brød. og så ville jeg gå i en stor bue uden om mærkerne det benytter træ til deres pinde de er nuturligt uhygiejniske og kan ikke gå i en almindelig opvaskemaskine efter brug, gå efter noget komposit eller kulfiber. de koster selvfølgelig lidt mere men jeg er sikker på de er det værd.

Til selve bagningen tænker jeg måske et bål er lidt kedeligt og gammeldags og der er slet ikke nok elektronik i sådan et, så her tænker jeg at du kan indkøbe en af disse og bage dine snobrød og pølser i ? http://www.elgiganten.dk/product/husholdning/kokkenudstyr/ARIETE27250/ariete-hot-dog-maskine-7250
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9688

Indlægaf kidkomb » 24. maj 2016, 21:48

Jeg får sindssyg lyst til snobrød, hver gang jeg ser denne her tråd *arggg*
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2329

Indlægaf Studsgaard » 24. maj 2016, 21:57

zeugma skrev:
nomatterwhat skrev:Det er vel ikke mere fjollet end så meget andet udstyr? Og ja, jeg elsker udstyr :love:

hvis man går meget op i udstyr så ville jeg klart gå efter modellen med iphone holder og indbygget BT så man man tage selfies mens man bager brød. og så ville jeg gå i en stor bue uden om mærkerne det benytter træ til deres pinde de er nuturligt uhygiejniske og kan ikke gå i en almindelig opvaskemaskine efter brug, gå efter noget komposit eller kulfiber. de koster selvfølgelig lidt mere men jeg er sikker på de er det værd.

Til selve bagningen tænker jeg måske et bål er lidt kedeligt og gammeldags og der er slet ikke nok elektronik i sådan et, så her tænker jeg at du kan indkøbe en af disse og bage dine snobrød og pølser i ? http://www.elgiganten.dk/product/husholdning/kokkenudstyr/ARIETE27250/ariete-hot-dog-maskine-7250

Den der burde da vist høre til ovre i underlig/overflødige opfindelser tråden. (Jeg kan ikke lige huske det rigtige navn :fløjt: )
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 25. maj 2016, 04:26

Raenil skrev:

Dem allesammen? Simpelthen bare alle?
Vi har da i hvert fald ikke tilhørt samme korps så, for jeg kan snildt bage det perfekte snobrød på en skæv pind. Det er vi da mange, der kan.
Men derfor må du jo selvfølgelig gerne købe lige pinde.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Mad og drikke"