Inspiration til skærekage

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Patience
Kort karma: 7
Likede indlæg: 95

Inspiration til skærekage

Indlægaf Patience » 30. aug 2015, 09:24

Jeg har virkelig brug for noget inspiration.

Jeg skal bage en kage til en, for mig, vigtig begivenhed. Den årlige hygge sommerfest i min gamle hestestald. Det skal være en kage i enten bradepande eller springform, og den skal kunne spises med fingrene og med en serviet som tallerken, da der foregår sådan lidt picnic style.

Vi bliver 10-12 stykker alle voksne, men der er en anden der bager kage også + der bliver boller og diverse andet, så jeg skal ikke brødføde dem alle alene.

Der er nogle begrænsninger : Den må ikke indeholde mandler eller marcipan pga allergi, ingen kaffe da vi har et par stykker der hader kaffe, og det skal ikke være en chokoladekage eller en gulerodskage, da vi havde det sidste år.
Og næsten vigtigst - den skal kunne bages dagen før og stadig være lækker.

Jeg har gennemgået alle mine opskrifter de sidste dage, men der er ikke rigtig én der føles rigtig.
Er der nogen der har en kage de plejer at bage der bare altid er et hit?
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Patience

Re: Inspiration til skærekage

Indlægaf Patience » 30. aug 2015, 09:47

Yvooonne skrev:Jeg ELSKER en god luftig og blød kanelkage :savl: :savl: :savl:

Åh ja - det gør jeg også og den har bestemt også været i mine tanker. Men den jeg plejer at lave har faktisk choko-kaffeglasur, men man kunne vel nok undlade kaffen selvfølgelig.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2103

Indlægaf Pjeps » 30. aug 2015, 09:54

0
:ninja:
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 30. aug 2015, 10:01

Drømmekage :savl:
0
Patience

Indlægaf Patience » 30. aug 2015, 10:08

Krølle skrev:Drømmekage :savl:

bestemt dejlig - men jeg har bare bagt den så tit - også til de her skønne staldpiger.
0
Patience

Indlægaf Patience » 30. aug 2015, 10:10

Ser spændende ud :savl: Jeg er ikke sikker på den er til lige denne lejlighed, men den bliver lige gemt i mit "kager der skal prøves" arkiv :D
Jeg har en veninde der eeelsker hindbærsnitter - den er vist oplagt til en hyggedag med hende
0
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 30. aug 2015, 10:10

Krydder eller squashkage?
0
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 30. aug 2015, 10:13

Brownies? Det er da lækkert :) Laver dem gerne med hakkede valnødder, grofthakket lys og hvid chokolade, men det kan man jo gøre, som man har lyst til.
1
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2103

Indlægaf Pjeps » 30. aug 2015, 10:15

Patience skrev:

Ser spændende ud :savl: Jeg er ikke sikker på den er til lige denne lejlighed, men den bliver lige gemt i mit "kager der skal prøves" arkiv :D
Jeg har en veninde der eeelsker hindbærsnitter - den er vist oplagt til en hyggedag med hende

Den er ellers mega nem og bedst dagen efter. Min yndlings "tage med på job kage" når det er min tur til at have kage med! :savl:
1
:ninja:
Patience

Indlægaf Patience » 30. aug 2015, 10:23

Pussikat82 skrev:Brownies? Det er da lækkert :) Laver dem gerne med hakkede valnødder, grofthakket lys og hvid chokolade, men det kan man jo gøre, som man har lyst til.

Jeg elsker også selv brownies i alle mulige varianter, men "kravet" i år var ikke noget med chokolade, fordi vi simpelthen ha druknet i kager med chokolade her de sidste par år.
0
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 30. aug 2015, 10:26

Patience skrev:
Pussikat82 skrev:Brownies? Det er da lækkert :) Laver dem gerne med hakkede valnødder, grofthakket lys og hvid chokolade, men det kan man jo gøre, som man har lyst til.

Jeg elsker også selv brownies i alle mulige varianter, men "kravet" i år var ikke noget med chokolade, fordi vi simpelthen ha druknet i kager med chokolade her de sidste par år.

Okay :) Jeg ville nok personligt kaste mig over kanelkagen. Ville ikke droppe kaffen i glasuren, for den kan næsten ikke smages. Er dog sikker på, at man sagtens kan lave den uden kaffe, hvis det var.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Patience

Indlægaf Patience » 30. aug 2015, 10:27

Pjeps skrev:
Patience skrev:

Den er ellers mega nem og bedst dagen efter. Min yndlings "tage med på job kage" når det er min tur til at have kage med! :savl:

Jeg må jo give den et forsøg så, når du nu sælger den så godt. Så kan jeg se hvad jeg synes. Den er i hvert tilfælde lidt mere original - jeg synes nemt at vi kommer til at køre i de samme 5-6 bradepandekager, som alle altid bager, så jeg ville gerne finde på noget lidt anderledes.
1
Patience

Indlægaf Patience » 30. aug 2015, 10:28

Pussikat82 skrev:
Patience skrev:

Okay :) Jeg ville nok personligt kaste mig over kanelkagen. Ville ikke droppe kaffen i glasuren, for den kan næsten ikke smages. Er dog sikker på, at man sagtens kan lave den uden kaffe, hvis det var.

Uha uha, vi har et par stykker der er meget sarte med kaffe, så det tør jeg slet ikke. Men jeg tror nu også fint den kan laves bare med en kakaoglasur :)
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9232

Indlægaf Fru Sunshine » 30. aug 2015, 10:34

Patience skrev:

Åh ja - det gør jeg også og den har bestemt også været i mine tanker. Men den jeg plejer at lave har faktisk choko-kaffeglasur, men man kunne vel nok undlade kaffen selvfølgelig.

Du skal bare bruge den rigtige glasur, som kanelkagen oprindeligt skal have. Det der kaffenoget smager virkelig ikke godt.

Til en hel stor bradepande skal du bruge
350 g. Flormelis
4 spsk. Kakao
75 g. Smeltet smør
1 æg (evt. pasteuriseret)

Den glasur passer meget bedre til kanelkagen.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Patience

Indlægaf Patience » 30. aug 2015, 10:40

Fru Sunshine skrev:
Patience skrev:

Du skal bare bruge den rigtige glasur, som kanelkagen oprindeligt skal have. Det der kaffenoget smager virkelig ikke godt.

Til en hel stor bradepande skal du bruge
350 g. Flormelis
4 spsk. Kakao
75 g. Smeltet smør
1 æg (evt. pasteuriseret)

Den glasur passer meget bedre til kanelkagen.

Den minder ganske meget om den jeg plejer at lave - jeg plejer så bare at have lidt kaffe i også, men det kan selvfølgelig undværes :)
0

Tilbage til "Mad og drikke"