Rense ovnplader

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5955

Re: Rense ovnplader

Indlægaf Smiling_Goat » 27. maj 2016, 06:03

Jeg har hørt, at flere er døde af at rense ovnen med salmiakspiritus. Jeg vil bare lige sige det, så man kan undersøge det, hvis man overvejer at bruge det - og er interesseret i at vide evt. sikkerhedsbrister.

Jeg bruger selv en stålsvamp. De der runder nogen, der ligner en klump sølvtråde (ikke at forveksle med ståluldssvampe.) Det kræver ikke ret meget arbejde at få skidtet af med sådan en - og jeg har endnu ikke oplevet en ridset ovnplade/-rist.
0
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 461

Indlægaf Tobywan » 27. maj 2016, 06:20

Smiling_Goat skrev:Jeg har hørt, at flere er døde af at rense ovnen med salmiakspiritus. Jeg vil bare lige sige det, så man kan undersøge det, hvis man overvejer at bruge det - og er interesseret i at vide evt. sikkerhedsbrister.

Jeg bruger selv en stålsvamp. De der runder nogen, der ligner en klump sølvtråde (ikke at forveksle med ståluldssvampe.) Det kræver ikke ret meget arbejde at få skidtet af med sådan en - og jeg har endnu ikke oplevet en ridset ovnplade/-rist.

Nu blev der spurgt til ovnplader og ikke ovnen. Der blev ligeledes anbefalet, at gøre det udenfor af netop denne årsag.

Jeg har gjort det i ovnen, da vi havde en uden pyrolyse, og det virker rigtig godt, men man skal sørge for udluftning. Jeg læste dog på et senere tidspunkt, at det kan ødelægge termostaten, så holdt op med det igen. Men ja, man skal da passe på med salmiakspiritus.. det er ret krads, men det står jo også på flasken ;)

I forhold til ovn er det nemmeste nok at købe en med pyrolyse. Det virker også rigtig godt.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4299

Indlægaf Flora » 27. maj 2016, 06:43

Det der med brun sæbe, virker det også inde i selve ovnen? Jeg plejer at bruge selvrensefunktionen og det fjerner også alt fra siderne og en del i bunden, men der sidder alligevel altid noget tilbage i bunden af ovnen. Og synes det er så besværligt at skulle kravle halvvejs ind i ovnen for at skrubbe på det :genert:
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 818
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8459
Kontakt:

Indlægaf Ado » 27. maj 2016, 07:13

Jeg bruger ovnrens fra Clean Care. Har købt det via jobbet og det er genialt! Intet mindre.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Indlægaf Lismaens » 27. maj 2016, 07:32

HappyPaww skrev:Har tit overvejet det der brun sæbe - men skal det være fast brun sæbe, eller kan man også bruge den flydende version?

Det skal være dem faste, da det ellers glider af inden det når at virke.
Jeg plejer at smøre det godt ind i den alm. faste og pakker det ind i film.
1
Fynbo
Kort karma: 17
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 154

Indlægaf Fynbo » 27. maj 2016, 07:45

Panton skrev:Cola og bagepulver :)

Man kan bruge det i bradepanden, men hvordan skulle det kunne bruges på ovnpladerne?
0

Tilbage til "Mad og drikke"