Derfor halter verdensøkonomien!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 191

Derfor halter verdensøkonomien!

Indlægaf gnostic » 26. maj 2016, 18:52

I 1950'erne kom telefonen ud til almindelige mennesker. Det var en stor ting, for det skabte grundlaget for vor tids civilisation.
Snart efter kom fjernsynet, og sidenhen farvefjernsynet. Igen en stor ting, som stadigvæk danner grundlaget for vor tids civilisation.

Man kan idag næsten ikke undvære en telefon. Ligesom vi heller ikke kan undvære internettet, som blev udbredt til større populationer i 00'erne.

Men nutidens opfindelser, synes jeg at kunne se en, om ikke nedadgående kurve, så en aftagende kurve i innovation - nytænkning. Tablets og smartphones er faktisk det eneste nybrud i vor tid, og de blev udbredt for - ja - 7 år siden!

Vi har endnu til gode at se en eller flere opfindelser, som vil revolutionere vores måde at leve på. Vi har hvad vi har, og vi har ikke brug for mere. Det mener jeg er den væsentligste årsag til, at verdensøkonomien halter.

Vi har ikke brug for at købe nyt. Jeg har stadig min smartphone fra 2012.

Jeg har ikke tænkt mig at opgradere til Windows 10.

Jeg har en Tablet, og jeg gider ærlig talt ikke købe en ny tablet, hvorfor skulle jeg, når den gamle fungerer fint?

Jeg kunne finde på at opgradere min computer, med nyt hardware for at få den til at køre hurtigere, men det haster ikke.

Medmindre mine ting går i stykker, så har jeg faktisk ikke nogle større investeringer i nye ting, i tankerne.

Sådan tror jeg flere og flere mennesker har det. Og det er vel et sundhedstegn? Hvorfor så sparke gang i væksten, når det er dem, der skal stå for væksten, som skal LEVERE et NYT produkt, som vi IKKE kan undvære?

Det må være ERHVERVSLIVET der skal have ansvaret for den lave vækst. Ikke os forbrugere. Ikke os som befolkning. Ikke staten. Men erhvervslivet.

Jeg er så dødhamrende træt af den evige ævlen op og ned om at vi skal "sparke gang i væksten" - til hvad nytte? Hvis de (erhvervslivet, industrien) vil sælge noget, må de opfinde noget, som de kan få os forbrugere til at købe!

Danskerne formuer dvs. indestående i banken, har aldrig været større. Derfor er det ihvertfald ikke penge de mangler. Det et innovation.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3933

Re: Derfor halter verdensøkonomien!

Indlægaf Angelina » 26. maj 2016, 19:32

Verdensøkonomien halter ikke, lavkonjunkturen er overstået og vi er på vej til en ny højkonjunktur - men det er rigtigt at forbrugsmønstret har ændret sig. Jeg oplever at folk i stedet for nyt nyt nyt - hele tiden nyt - hellere vil have dyre kvalitetsprodukter som holder, med en (personlig) værdi. Mindre brug og smid væk - men ikke mindre forbrug.
1
~indsæt smart signatur her~
Maria86
Kort karma: 2
Likede indlæg: 16

Re: Derfor halter verdensøkonomien!

Indlægaf Maria86 » 27. maj 2016, 11:00

helt enig med Angalina.
ja jeg har lige købt ny telefon og ja det kunne nok godt klare den noget tid i nu :D Jeg fik muligheden for at købe en god brugt iPhone 6 med 64 gp for 1300 :ivrig: :banan: :preggo1: og min iphone 4 S kørte på lån tid :cuss: :rulle: Jeg havde følgende muligheder Et at håbe at køre så længe som muligt og kun bruge den som gamle mobiltelefonerne, Jeg er ret glad for at jeg købte denne iphone på denne måde blev vi fri for at have en god telefon til at lægge uden den bliver brugt. :banan: :dance: og jeg bliver fri for at bruge 6295
0

Tilbage til "Generelt"