Overgreb på børn=> kastration eller dødsstraf

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Re: Overgreb på børn=> kastration eller dødsstraf

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 27. maj 2016, 12:08

FruDulle skrev:http://www.bt.dk/udland/efter-brutal-gruppevoldtaegt-af-skolepige-indonesien-indfoerer-kastrering-og-doedss

Den indonesiske præsident Joko Widodo underskrev onsdag lovforslaget, der giver dommere mulighed for at idømme forbrydere, der begår seksuelle overgreb mod børn, kemisk kastrering eller en dødsstraf.

Syv teenagedrenge blev efterfølgende anholdt og dømt for gruppevoldtægten. Alle blev de idømt 10 års fængsel.

Hvad tænker i?

At forbryderne skal være glade for at de har så blødsødne lovgivere, og at det ikke var mig der bestemte deres straf.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 27. maj 2016, 12:13

Advocatus-Diaboli skrev:
FruDulle skrev:http://www.bt.dk/udland/efter-brutal-gruppevoldtaegt-af-skolepige-indonesien-indfoerer-kastrering-og-doedss

Den indonesiske præsident Joko Widodo underskrev onsdag lovforslaget, der giver dommere mulighed for at idømme forbrydere, der begår seksuelle overgreb mod børn, kemisk kastrering eller en dødsstraf.

Syv teenagedrenge blev efterfølgende anholdt og dømt for gruppevoldtægten. Alle blev de idømt 10 års fængsel.

Hvad tænker i?

At forbryderne skal være glade for at de har så blødsødne lovgivere, og at det ikke var mig der bestemte deres straf.

Ren nysgerrighed med forlov.

Hvis du bestemte deres straf, hvad ville udgangspunktet så være overfor fx overgreb mod børn som er trådens emne :)?
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 27. maj 2016, 13:02

ShuruQ skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:

Hvad tænker i?

Ren nysgerrighed med forlov.

Hvis du bestemte deres straf, hvad ville udgangspunktet så være overfor fx overgreb mod børn som er trådens emne :)?

Noget i stil med det her - offentligt på torvet. http://historienet.dk/samfund/dagligliv ... st-brutale
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1833

Indlægaf Anilara » 27. maj 2016, 13:48

Jeg tænker umiddelbart, at samfund som døjer med mange af den slags sager, må døje med mange problemer derudover. Derfor er min første tanke, at der skal tages hånd om de problemer.
Først derefter kan ser ske diskursændringer, som tager flere år, oplysning og viden mm., som ofte ikke er særligt højt prioriteret i lande, som har det svært..
At hæve straffen er også fint, men tror ikke umiddelbart det får en vild effekt. Folk gør som de gør af en årsag, og det er jo nok der man bør se hen først.
6
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1156
Likede indlæg: 6806

Indlægaf Wizzze » 27. maj 2016, 13:50

Stod det til mig så skal børnemishandlere og pædofile bare i fængsel uden mulighed for isolation, og så skal der indføres en daglig rotationsordning for spark i skridtet.

Men det er jo bare basal hævn, ikke noget der løser noget. Mere potentiale er der i det nye de svenske forskere kom frem med for en uges tid siden, en pille mod pædofili.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 613
Likede indlæg: 3426

Indlægaf FruDulle » 27. maj 2016, 14:22

Wizzze skrev:Stod det til mig så skal børnemishandlere og pædofile bare i fængsel uden mulighed for isolation, og så skal der indføres en daglig rotationsordning for spark i skridtet.

Men det er jo bare basal hævn, ikke noget der løser noget. Mere potentiale er der i det nye de svenske forskere kom frem med for en uges tid siden, en pille mod pædofili.

Tror ikke det handler om pædofili. 7 teens der voldtager en 12 årig og efterlader hende til døden? Det er bare ondskab

Tror ret sjældent at det handler om pædofili. Det handler om at tage hvad der for at få stillet et behov
0
Whatever
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1048

Indlægaf Guldfisk » 27. maj 2016, 18:43

FruDulle skrev:
DetSorteCirkus skrev:
FruDulle skrev:Der er kæmpe forskel på om det er børn eller kvinder der bliver ramt af overgreb. Jeg har ikke hørt eller læst om overgreb på børn som ikke er blevet forfulgt af myndighederne. Eller hvis nogle i nærheden opdager gerningsmanden først. I så fald er det ligegyldigt med politiet.

Så kan det godt undre, at der stadig findes børnebordeller og den slags.
Det er selvfølgelig godt, at myndighederne tager sig af indrapporterede sager, men der må samtidig være et stort mørketal, der hviler på korruption og andre økonomiske interesser.
Deruodver kunne det også være relevant med viden om kvaliteten af retsplejen i de pågældende sager. Hvis en velstillet gerningsmand kan gå fri, eller hvis politiet omvendt er så forhippet på at opklare forbrydelsen, at de fx. torterer uskyldige til at indrømme, hvorefter de bliver dømt og henrettet, har jeg svært ved at se gevinsten.

Så snart det rammer et medie bliver det forfulgt. Og da de er glade for selvtægt, hvilket sjældent går stille for sig, så rammer temmeligt meget medierne tænker jeg. Selvtægtere er ofte tættere på end politiet

Men vil det sige, at der allerede er stor risiko for dødsstraf/lemlæstelse fra selvtægtere?
For i så fald virker det jo åbenbart ikke til at afskrække folk, siden der bliver begået nye overfald jævnligt.
3

Tilbage til "Livets forhold"