Er leggings blevet et no-go?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9260

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Fru Sunshine » 30. maj 2016, 18:35

avdotja skrev:
Ennovy skrev:
avdotja skrev:Den her tråd giver mig lyst til at købe et par 3/4 lange leggings og lystig traske rundt i dem sammen med en nederdel - i samme stil som dengang jeg i en periode konsekvent troppede op med løsthængende, vådt hår på arbejdet :-D

Bruger ikke selv leggings (udover løbetights som åbenbart også benævnes leggings :gruble:) og der er givetvis tøjkombinationer med leggings, som jeg ikke ville synes om, men som udgangspunkt kan jeg ikke se at bare ben/strømpebukser altid skulle være et bedre valg.

Må man ikke arbejde med vådt løst hår?

I visse kredse anses det som upassende sjusk at troppe op med vådt hår - fandt jeg ud af efter en længere tråd på den gamle debat - var meget overrasket over den opdagelse :D

Jeg bliver da mere og mere kikset :lol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 724
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6883

Indlægaf Daine » 30. maj 2016, 19:13

Fru Sunshine skrev:
avdotja skrev:
Ennovy skrev:
avdotja skrev:Den her tråd giver mig lyst til at købe et par 3/4 lange leggings og lystig traske rundt i dem sammen med en nederdel - i samme stil som dengang jeg i en periode konsekvent troppede op med løsthængende, vådt hår på arbejdet :-D

Bruger ikke selv leggings (udover løbetights som åbenbart også benævnes leggings :gruble:) og der er givetvis tøjkombinationer med leggings, som jeg ikke ville synes om, men som udgangspunkt kan jeg ikke se at bare ben/strømpebukser altid skulle være et bedre valg.

I visse kredse anses det som upassende sjusk at troppe op med vådt hår - fandt jeg ud af efter en længere tråd på den gamle debat - var meget overrasket over den opdagelse :D

Jeg bliver da mere og mere kikset :lol:

Det var også min første tanke. Altså ikke at du var kikset, Sunshine, men at jeg var det :lol:
Om sommeren møder jeg ofter op på arbejde i caprileggins og med fugtigt hår. Jeg har som oftest også sandaler, nederdel og arbejdst-shirt på. Der er mange overskæringer *gys* :lol:
5
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 30. maj 2016, 21:35

JoyNips skrev:Jeg er ca. albino og har cankles og blodsprængninger. Det må folk sgu leve med. De bliver ikke mindre blege af at blive gemt væk jo... Og hvis de kommenterer på hvor hvide mine ben er, så giver jeg dem ret. Mine ben ER meget hvide.

Same. Jeg har bare, med al sandsynlighed, tykkere ben end dig. Jeg er jo noget større end dig, deraf antagelsen.
I don't give a fuck. Jeg bliver ikke brun, har noget bag på mit ene knæ der om 5 år eller en graviditet er en åreknude, og får væskeophobning af at SE på en flyvemaskine-agtigt. Det kan jeg ikke tage mig af.
Jeg har vitterligt aldrig tænkt over, at nogen tænkte noget om at jeg ikke burde have bare ben. Eller at jeg burde tænke noget.

Jeg tænker heller ikke over at andre har leggings på. Andet end når de direkte spørger som min mor gjorde til førnævnte bryllup, og så svarer jeg enten med en hvid løgn (hvis jeg kan se de virkelig bare selv ELSKER deres outfit og er megagodt tilpas i det, det skal min personlige smag ikke ødelægge, for de SER jo godt ud så, når de er så glade) eller diplomatisk, at jeg ikke selv er til leggings, men at jeg elsker kjolen. Fx.
Men jeg står ikke i netto, og tænker "ew" om nogens leggings. Men jeg synes fx billedet i tråden viser en lidt kikset påklædning. Men her taler vi jo også meget i detaljer om det.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Nutellaen
Kort karma: 0
Likede indlæg: 15

Indlægaf Nutellaen » 30. maj 2016, 22:07

Jeg kan simpelthen ikke få leggings til at se pæne ud på mig. Jeg bruger de der cykelshorts under sommerkjoler og så strømpebukser med nederdel/kjole. Men jeg bruger ALTID leggings når jeg flyver (altså længere ture). Bare med en halv lang tshirt og en lang cardi - nærmest brugt som bukser og jeg er helt kold.. :-D
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 211
Likede indlæg: 2699

Indlægaf POCKETKITTEN » 31. maj 2016, 07:40

Jeg har virkelig tykke ben. Selv da jeg var undervægtig, var det der, eventuelt fedt satte sig, og min knoglebygning gør, at jeg har virkelig tykke ankler. Dertil kommer strækmærker, appelsinhud og blodsprængninger i et omfang, som ikke er vanvittig typisk i min alder, og jeg er virkelig utilpas med at vise benene frem. Jeg tror ikke, jeg ville have problemer med det, hvis de var lidt slankere, og lidt slankere ser de altså ud i leggings.

Jeg ser det lidt som make-up. Mange mener, at kvinder ser bedre ud uden make-up, og det er der jo også nogle vældigt naturligt smukke kvinder, der virkelig gør. Men nogle af os gør ikke, og derfor bevæger vi os helst ikke ud uden lidt mascara eller pudder.

Selvfølgelig kan jeg godt gå ud uden at dække mit ansigt og mine ben med noget som helst, men det går ud over min selvfølelse, og det har jeg ikke lyst til.
3
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 31. maj 2016, 07:50

avdotja skrev:
Ennovy skrev:

Der er godt nok mange "regler" efterhånden. :stoned:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3562

Indlægaf Ballademager » 31. maj 2016, 08:39

^^ Ifølge denne tråd er jeg überpinlig. Jeg kan finde på at bruge leggins OG møde op med vådt hår, hvis jeg har cyklet på arbejde :D

Edit: Går i bad på job og møder derfor me D vådt hår af og til - det er ikke fordi, jeg møder med svedigt cykelhår.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 31. maj 2016, 08:43

Mht vådt hår synes jeg der er forskel på om man arbejder i en børnehave eller en bank.
3
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9732

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2016, 08:43

Gælder vådt hår også hvis det er i en fletning?
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2124

Indlægaf Danseprinsesse » 31. maj 2016, 09:05

For mig så tror jeg, det der med vådt hår signalerer, at man er kommet for sent op til at nå at tørre det (eller bare ikke gad) - altså lidt sjusk.

Og så synes jeg vådt hår er super ulækkert, især hvis jeg kan lugte folks shampoo/balsam. Men jeg er også mærkelig med hår, løst hår på tøj eller i mit hjem giver mig kuldegysninger. :genert:

Jeg kan i øvrigt også være sjusket med nogle ting, synes ikke rigtig det har noget med "kikset" at gøre.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9732

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2016, 09:12

Danseprinsesse skrev:For mig så tror jeg, det der med vådt hår signalerer, at man er kommet for sent op til at nå at tørre det (eller bare ikke gad) - altså lidt sjusk.

Og så synes jeg vådt hår er super ulækkert, især hvis jeg kan lugte folks shampoo/balsam. Men jeg er også mærkelig med hår, løst hår på tøj eller i mit hjem giver mig kuldegysninger. :genert:

Jeg kan i øvrigt også være sjusket med nogle ting, synes ikke rigtig det har noget med "kikset" at gøre.

Undskyld :( Jeg kan så godt lide duften af min shampoo.
Det havde jeg virkelig ikke tænkt over. Jeg vidste godt, at det af nogen bliver opfattet som sjusk.
Men det er jo usundt for håret at føntørre det?
Jeg står sgu da ikke op og vasker hår 3 timer før jeg skal gå :genert:
5
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2124

Indlægaf Danseprinsesse » 31. maj 2016, 09:27

kidkomb skrev:
Danseprinsesse skrev:For mig så tror jeg, det der med vådt hår signalerer, at man er kommet for sent op til at nå at tørre det (eller bare ikke gad) - altså lidt sjusk.

Det havde jeg virkelig ikke tænkt over. Jeg vidste godt, at det af nogen bliver opfattet som sjusk.

Jeg ved godt, at der er nogen, der ikke vil føntørre håret og har hår, der er mange timer om at lufttørre. Men jeg differentierer ikke rigtig der, det signalerer stadig sjusk for mig. Jeg synes også, det er sjusket, når jeg selv tager af sted med vådt hår, hvorfor jeg f.eks. ikke gør det, når jeg skal på arbejde. Til en tur i Kiwi er jeg uendeligt ligeglad med at virke sjusket, jeg tager af sted med vådt hår, fedtet hår eller i plettet tøj.

I forhold til min væmmelse over for vådt hår, så anerkender jeg fuldt ud, at det er mig, der er sær. :kys:
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3562

Indlægaf Ballademager » 31. maj 2016, 09:41

kidkomb skrev:

I hear you :)

Få ting er så irriterende som at skulle bruge en hårtørrer. Gider simpelthen ikke stå op 15 min før, så jeg kan nå at tørre hår eller en time før, så det kan nå at tørre af sig selv.

Mine kolleger må leve med det :D
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9260

Indlægaf Fru Sunshine » 31. maj 2016, 14:49

Jeg gider ikke stå op kl. 4.30, så jeg kan nå at tørre hår. Og det varer mindst en halv time med føntørrer.

Så mit hår er fugtigt, når jeg møder på job på hårvaskedage.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 31. maj 2016, 16:40

Jeg har altid relativt pænt hår når jeg går hjemmefra, men jeg er arg modstander af hatte og paraplyer, så hvis det regner... Så er det bare ærgerligt. Så må jeg møde med vådt hår. Indtil jeg lærer at kontrollere vejret. :mellow:
0

Tilbage til "Mode"