Er leggings blevet et no-go?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9236

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf Fru Sunshine » 3. jun 2016, 21:34

Bare ben er altså ikke pænest på alle. Nogen har f.eks. virkelig grimme knæ med store dele løs lårhud, der hænger ned over.
De er absolut mest præsentable, når de ikke kommer flyvende in your face.

Men så er det jo igen godt, at jeg synes, at leggings er pæne.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1505

Indlægaf DenSyngendeLussing » 3. jun 2016, 21:38

Jeg tror ikke, det nødvendigvis har noget at gøre med størrelsen på ens lår, egentlig. Det kan vist lige så meget have noget at gøre med, om dit bækken er naturligt bredt eller smalt eller sådan noget. Jeg har aldrig haft problemet, men mine lår er sgu ikke Barbie-slanke eller noget.
0
Brugeravatar
DenSyngendeLussing

Indlægaf DenSyngendeLussing » 3. jun 2016, 21:44

Fru Sunshine skrev:Bare ben er altså ikke pænest på alle. Nogen har f.eks. virkelig grimme knæ med store dele løs lårhud, der hænger ned over.
De er absolut mest præsentable, når de ikke kommer flyvende in your face.

Men så er det jo igen godt, at jeg synes, at leggings er pæne.

Jamen jeg synes virkelig, at bare ben er pænest, også selvom man har flydende knæ, flaprelår, dinglehud, karsprængninger, åreknuder eller hvad nu. Ligesom jeg også synes, alle kvinder burde gå i bikini, uanset om de er tynde, fede, rødmossede, ligblege eller har løs hud og ryg-bumser. Jeg synes ikke rigtigt, at helt almindelige kropsdele kan være så stødende eller upræsentable, at de skal gemmes væk. :)

Det ved jeg til gengæld også godt, at alle ikke er enige i, og jeg synes også helt klart, at man selv skal bestemme, hvad for noget tøj man har på, eller om man har lyst til at vise sine lår frem i en sommerkjole. Nu blev der jo bare specifikt spurgt ind til det her i tråden, det var mest bare det.
15
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 940
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8517

Indlægaf 2SHY » 3. jun 2016, 21:48

DenSyngendeLussing skrev:Jeg tror ikke, det nødvendigvis har noget at gøre med størrelsen på ens lår, egentlig. Det kan vist lige så meget have noget at gøre med, om dit bækken er naturligt bredt eller smalt eller sådan noget. Jeg har aldrig haft problemet, men mine lår er sgu ikke Barbie-slanke eller noget.

Jeg tror mest det har noget at gøre med at jeg er kalveknæet. Men det er ikke blevet bedre af at jeg har taget på
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
DenSyngendeLussing

Indlægaf DenSyngendeLussing » 3. jun 2016, 22:08

Jeg har for øvrigt appelsinhud på lårene, tydelige strækmærker bag på benene (og hofterne og lårene og patterne og og og) og et par karsprængninger her og der. Men det skal altså ikke holde mig fra at gå i korte kjoler eller shorts med bare ben. Så må folk bare kigge væk, hvis det støder dem.
2
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1139

Indlægaf englishchannel » 4. jun 2016, 06:44

Lidt OT, men inspireret af denne tråd havde jeg bare ben på arbejde i sidste uge. Jeg har ellers altid gemt mine - ikke særlig pæne - ben under jeans eller strømpebukser, men tråden fik mig overbevist om, at det var fjollet at svede tran bare fordi mine ben ikke er perfekte.

Så snart jeg kom ind på arbejdet, blev jeg stoppet af en kollega, der roste mig for hvor godt jeg så ud den dag. Hvilket blev bekræftet af en anden kollega, der havde overhørt det. Senere på dagen nævnte en tredje kollega, at det virkelig klædte mig at gå i kjole. Ingen af de kollegaer har rost mit tøj før.

Det var lidt en øjenåbner, for mens jeg selv udelukkende havde fokuseret på mine blege, utrænede, arrede ben, lod ingen andre til at bemærke andet end at jeg så mere sommerlig ud end normalt. Det gav mig noget benselvtillid, for første gang i mit voksne liv :D
39
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9236

Indlægaf Fru Sunshine » 4. jun 2016, 07:24

2SHY skrev:Men det er sært for jeg synes altid jeg har haft problemer med at jeg bliver hudløs. Selv da jeg var væsentligt tyndere end jeg er nu. Og alt det der med glidecreme, vaseline, babypudder, nylonstrømper der er klippet af lidt over knæhøjde osv... Der virker bare ikke for mig :(

Det gør det heller ikke for mig og har aldrig gjort det.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DenSyngendeLussing

Indlægaf DenSyngendeLussing » 4. jun 2016, 08:29

englishchannel skrev:Det var lidt en øjenåbner, for mens jeg selv udelukkende havde fokuseret på mine blege, utrænede, arrede ben, lod ingen andre til at bemærke andet end at jeg så mere sommerlig ud end normalt. Det gav mig noget benselvtillid, for første gang i mit voksne liv :D

Skideflot! Og det er netop sagen, tror jeg. Selvfølgelig findes der (åbenbart) idioter derude, der tænker eller siger grimme ting om andre folks kroppe, men jeg tror oprigtigt, det er et fåtal. Langt de fleste mennesker lægger enten slet ikke mærke til de skavanker, vi selv går rundt og fokuserer på, eller også ser de dem, men tænker ikke videre over det.

Jeg har været i Amager Strandpark nærmest hver eneste dag, imens vejret har været så skidegodt, og der er kroppe i alle størrelser, farver og faconer derude. Spændstige fitness-kroppe. Gennemsnitlige, utrænede kroppe. Tykke kroppe. Magre kroppe. Løse lår. Hængepatter. Kridhvide, rødhårede tøser i babyblå bikiner. Frodige, mørke damer med kæmpebarme, maver og røve. Muskuløse, hårløse mænd, og mænd med dellemave og pikslips. Topløse bedstemødre i små trusser. Appelsinhud og strækmærker. Jeg ser på alle de kroppe og tænker ikke på noget som helst tidspunkt, "wow, hende/ham dér burde have beholdt sit tøj på." Jeg registrerer bare, at de er kroppe og at de er der.

Jeg er forresten også selv jævnligt topløs på stranden nu, selvom min ene pat er en smule større end den anden (og ingen af dem i en alder af snart 30 ligefrem sidder, hvor de sad, da jeg var 17). Jeg bader også gerne topløs, det er sygt lækkert at være i vandet med bare kasser i den her varme. Jeg går i bikini, selvom jeg ikke har så meget som kigget på et par løbesko eller en håndvægt hele vinteren. Mine strækmærker på hofterne og lårene er hvide, lange og nærmest selvlysende mod min nu solbrune hud. Synes jeg, de er specielt flotte? Næ, det gør jeg sgu nok egentlig ikke. Men jeg er færdig med at gemme dele af min krop væk på grund af ting, som jeg alligevel ikke kan (eller gider) gøre en fløjtende fis ved. Og jeg har aldrig været gladere eller mere tilfreds med mit udseende, selvom jeg har været både slankere og væsentligt mere sportstrænet, end jeg er nu.

Jeg forstår også godt, at det ikke er så nemt, som jeg får det til at lyde. Kropsselvtillid er jo heller ikke noget, der er sket for mig, bare sådan uden videre. Det er noget, der er kommet langsomt og gradvist, fordi jeg ad flere omgange er trådt ud af min komfortzone og har haft en succesoplevelse, ligeom englishchannel og hendes bare kontorben.

Igen, det giver selvfølgeligt helt fin mening at gå med cykelshorts eller leggings under kjolen, hvis man vitterligt synes, det er pænere, eller hvis man er virkelig selvbevidst over store mængder løs hud, eller hvis man får gnavesår. Det er klart. Jeg vil nok bare nøjes med at anbefale alle, der afholder sig fra at vise hud, fordi de har det skidt med sig selv, at de gør det alligevel. Måske bare i det små. Man får det virkelig rart af det. :)
21
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1148

Indlægaf zembra1986 » 4. jun 2016, 20:58

^^HEP :klap:

Jeg er helt enig :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9715

Indlægaf kidkomb » 5. jun 2016, 00:20

Ado skrev:Altså mit umidddelbare bud er, at de selv synes det er pænt. :D Ligesom de kvinder, der går i denimnederdel. Det synes jeg ikke er klædeligt. Men det er jo det fantastiske ved det hele. Tænk hvis alle gik ens klædt.

Intet gør en røv fladere og mere ucharmerende end denimnederdel.
Denimnederdele sidder altid for højt. De kryber altid op. I don't like.
3
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 11
Likede indlæg: 123

Indlægaf Lathyrus » 5. jun 2016, 05:14

DenSyngendeLussing skrev:Det er rigtigt. Jeg blev vist bare så forblændet af den indre film med Kelly Taylor, der valser rundt i polkaprikket kjole og cykelshorts. :D

Alting går i ring, især moden. Jeg bliver nu nok ved med at synes, at bare ben er pænest på alle - men hvad hjælper det, hvis man bliver helt hudløs eller har lidt for flaprende lår.

Jeg har også sådan et indre billede af Kelly Tayler i kort stropkjole med cykelshorts under - og hvis jeg husker rigtigt tilsat basketstøvler og aerobicstrømper.
5
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 5. jun 2016, 06:26

Jeg kommer i tanke om at jeg for noget tid siden så en pige i lyse denim-shorts som var så korte at de kun lige akkurat dækkede trusserne. Til gengæld havde hun knælange sorte mikrofiber-shorts med blondekant indenunder? Hvad handlede dét lige om? :gruble:
0
Jammerdalen
Kort karma: 5
Likede indlæg: 34

Indlægaf Jammerdalen » 8. jun 2016, 20:29

Jeg fandt en god kombi i H&M. Et par sorte hotpants/cykelshorts, der samtidig havde til formål at skubbe maven ind. Man kan på ingen måde se dem under kjolen, da de er så korte.
0

Tilbage til "Mode"