Er leggings blevet et no-go?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Re: Er leggings blevet et no-go?

Indlægaf lulu-p » 28. maj 2016, 20:55

Nu bliver jeg lidt i tvivl om hvad leggings er? Det jeg kalder leggings er et par regulære strømpebukser uden fod. De vil aldrig kunne gøre det ud for et par bukser...eller en t-shirt ud over. Det er jo tæt på at gå i kategorien undertøj.
3
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9240

Indlægaf Fru Sunshine » 28. maj 2016, 21:59

lulu-p skrev:Nu bliver jeg lidt i tvivl om hvad leggings er? Det jeg kalder leggings er et par regulære strømpebukser uden fod. De vil aldrig kunne gøre det ud for et par bukser...eller en t-shirt ud over. Det er jo tæt på at gå i kategorien undertøj.

Det er også dem, jeg kalder leggings - og så den model , der stopper midt på læggen.

De er set brugt som bukser.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1849

Indlægaf Sangius » 29. maj 2016, 05:25

Når jeg skriver leggings, så mener jeg som regel dem af bomuld :)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3447

Indlægaf HappyPaww » 29. maj 2016, 06:00

Nu holder jeg det ikke ud længere :devil2: :

Leggings til lange bluser, tunikaer osv.: Dem i bomuld både ankel- og Capri-længde.

Leggings til kjoler: Dem i nylon/mikrofiber a la strømpebukser uden fod. Både ankel- og Capri-længde.

Begge er Leggings men bruges forskelligt (håber jeg :lol:).

Længere oppe referes vist til Bilkas Jeggings (altså jeans leggings) - de duer som bukser og ville se virkelig tossede ud under kjoler. De ligner helt almindelige skinny jeans og bliver vel som sådan ikke umoderne.

Der findes også treggings som er Leggings i kraftigere bomuldsstof a la sweatpants/joggingbukser.

:deer: Så er den ged vist barberet!

Jeg bruger i øvrigt gerne kjolevarianten til lidt uformelle lejligheder, ferie osv., under kjoler jeg enten synes er for korte, eller som nu hvor mine ben bare er for fede og blege til at vises frem. Bomuldsvarianten bruges som søndags- og afslapningstøj, men jeg tør også godt have dem på i Netto ;)

Jeggings bruges flere gange ugentligt også på arbejde - kan ikke lide almindelige jeans (Bilkas ER i øvrigt fantastiske til prisen - især fordi man bare kan skifte dem ud når de bliver forvaskede :gogo:)!
Senest rettet af HappyPaww 29. maj 2016, 06:05, rettet i alt 2 gange.
3
Brugeravatar
HappyPaww

Indlægaf HappyPaww » 29. maj 2016, 06:07

Ennovy skrev:Det er lidt sjovt at flere giver udtryk for at bomuldsleggings under kjole er nogo - så stor er forskellen jo heller ikke på et par strømpebukser

IMO jo. Det tykke stof er lidt for kraftigt under det typisk lette look ved en kjole som ofte heller ikke falder pænt. Det ligner lidt 90-er trenden med kjole uden på bukser.
4
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 11
Likede indlæg: 123

Indlægaf Lathyrus » 29. maj 2016, 07:02

Bruger gerne dem i microfiber i capri-længde under kjoler hvis det er lige koldt nok til helt bare ben.

Dem i bomuld, både capri og lange, bruges kun som hygge/afslapnings tøj med en tunika ell sweatkjole udover.

De der cykelshorts synes jeg tilgengæld jeg har set stikke ud under kjoler her på det sidste - og det er dælme kikset!! Det er fint nok hvis kjolen dækker og man bare bruger dem for at være garderet mod at flashe trusser i blæst, men at bruge dem under en så kort kjole at de ses, det er altså grimt.
6
Brugeravatar
HappyPaww

Indlægaf HappyPaww » 29. maj 2016, 07:15

Lathyrus skrev:Bruger gerne dem i microfiber i capri-længde under kjoler hvis det er lige koldt nok til helt bare ben.

Dem i bomuld, både capri og lange, bruges kun som hygge/afslapnings tøj med en tunika ell sweatkjole udover.

De der cykelshorts synes jeg tilgengæld jeg har set stikke ud under kjoler her på det sidste - og det er dælme kikset!! Det er fint nok hvis kjolen dækker og man bare bruger dem for at være garderet mod at flashe trusser i blæst, men at bruge dem under en så kort kjole at de ses, det er altså grimt.

Det er vel endnu en 90'er dille der er kommet frem :( Husker I ikke den lille stribede top med en stropkjole ud over og cykelshorts indenunder :slem:
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2962

Indlægaf JoyNips » 29. maj 2016, 07:40

Ennovy skrev:Det er lidt sjovt at flere giver udtryk for at bomuldsleggings under kjole er nogo - så stor er forskellen jo heller ikke på et par strømpebukser

Jo. Det er jo det, vi i 90'erne kaldte gamacher.
8
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 29. maj 2016, 08:16

Jeg synes forskellen er væsentlig. Bomuld kommer let til at se forvasket ud, og det giver sig ofte lidt i stoffet. Kjoler falder heller ikke glat over bomuld, som fx over microfiber.

Nå..men måske er jeg lidt klogere på "leggings". Men nogle kalder også "løbetights eller træningsbukser" for leggings. Dem kunne jeg aldrig finde på at gå i. De er til løb jo.
7
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
godtnavn
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1231

Indlægaf godtnavn » 29. maj 2016, 08:19

Jeg bliver glad ved med at være kikset indtil nogen laver strømpebukser i min længde og vel og mærke nogle der ikke går i stykker ved første brug. Det er simpelthen for dyrt at købe strømpebukser der går i stykker konstant og som er ubehagelige at have på, og i øvrigt kun dur under kjoler der er lange da strømpebukser konstant kravler ned mellem knæene.

Hellere rig og kikset i korte kjoler end fattig og smart i gulvlange :P
5
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9716

Indlægaf kidkomb » 29. maj 2016, 09:01

Det er først gået op for mig nu, at leggings åbenbart er i bomuld og at mikrofiber osv så ikke er leggings...
Jeg troede det var alt kropsnært underbeklædning i elastisk stof uden lynlås, der var leggings.
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
HappyPaww

Indlægaf HappyPaww » 29. maj 2016, 11:27

kidkomb skrev:Det er først gået op for mig nu, at leggings åbenbart er i bomuld og at mikrofiber osv så ikke er leggings...
Jeg troede det var alt kropsnært underbeklædning i elastisk stof uden lynlås, der var leggings.

Der er det også - så længe der ikke er fødder i :D
0
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1386

Indlægaf D.itsen » 29. maj 2016, 12:41

Og jeg troede strømpebukser dækkede alle typer kropsnær underbeklædning uden knapper osv, men med fødder
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
HappyPaww

Indlægaf HappyPaww » 29. maj 2016, 12:42

D.itsen skrev:Og jeg troede strømpebukser dækkede alle typer kropsnær underbeklædning uden knapper osv, men med fødder

Det gør det da også..?
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5910

Indlægaf Dikus » 29. maj 2016, 12:52

Jeg køber tykke nylonstrømper på Asos, da det er det billigste, jeg har kunnet finde i god kvalitet. Jeg synes faktisk, det er det dyreste ved at gå med kjoler hver dag. Og bliver altid irriteret de to gange om året jeg bruger lidt over 1.000 kr. På en ny sending
0

Tilbage til "Mode"