Hvor lidt skal der til at blive fyret på jeres arbejdsplads?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1527

Re: Hvor lidt skal der til at blive fyret på jeres arbejdsplads?

Indlægaf Bad Samaritan » 10. jun 2016, 09:23

Nærmest ingenting, hvis man adresserer det til de rigtige mennesker.

Jeg lænede mig gevaldigt op af en billet hjem i forgårs for noget så simpelt som at påpege, at der findes to virkeligheder - den i marken og den på kontoret - og at vores logistic-chef synes at have forvekslet de to så eftertrykkeligt, at det komprommiterer vores arbejde. Jeg føler mig ret overbevist om, at jeg ved lige præcis, hvem der læser med og hvor langt jeg kan trække den. Jeg synes faktisk også, at det er en rigtig vig del af mit job at give de øvre echeloner et vink med en vognstang, når noget tydeligvis ikke fungerer. Men nærmeste leder trak mig alligevel til side og sagde, at han var enig, men at jeg skulle passé på, før jeg fik pisset de forkerte mennesker af. Ikke desto mindre vågnede jeg op igår og fik at vide, den pågældende person ville blive erstattet med en ny fra den 1. juli. Så tingene kan gå ret hurtigt i vores lille butik! :lol:

I et andet tilfælde, jeg er bekendt med, fik en seniorrådgiver videresendt en mail med nogle ikke alt for flatterende kommentarer om et seminar, hun var blevet bedt om at lave et oplæg til. Hun landede i lufthavnen og blev ringet op i taxaen af den regionale chef, som informerede hende om at hun var persona non grata, og bad hende skride hjem øjeblikkeligt. 17 års karriere afsluttet lige dér - og lidt af en øjenåbner for en blårøjet praktikant, som i hvert fald lærte at læse sit shit grundigt igennem, før han trykker på send-knappen.
0
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 10. jun 2016, 09:49

På min gamle arbejdsplads kunne man blive fyret hvis man var uenig med direktøren eller var homoseksuel.
0
Brugeravatar
MissMiiaauu1
Kort karma: 1
Likede indlæg: 16

Indlægaf MissMiiaauu1 » 10. jun 2016, 18:52

Jeg blev så fyret fordi jeg bad om at afspadsere - officielt blev det begrundet i sygefravær - det spøjse er bare at siden sidste sygefraværssamtale i februar har jeg ikke været syg så den holder ikke helt og fagforeningen var enig men jeg ville bare væk derfra - skaden var jo sket.

Men hey hun var også pænt psyco - kunne ikke forstå jeg ik ville komme tilbage og arbejde med hende efter jeg havde fået den sygeste sviner ever. Hun ville jo bare påpege hvad der var galt med mig... :rulle: :stoned: :lol:
0
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5889

Indlægaf Smiling_Goat » 13. jun 2016, 06:29

Ikke ret meget virker det til.

I løbet af de sidste par uger er staben blevet halveret. I fredags bemærkede jeg, at endnu et navn var strøget fra listen, men jeg kan ikke længere finde rundt i, hvem der arbejder her, så jeg ved faktisk ikke, hvem der denne gang blev fyret. Det bliver spændende at se, om der er nogen, der mangler i dag. Det mest forfærdelige er, at jeg kan høre, hvor utrygge mine (efterhånden ret få) kolleger er over det. Jeg er sådan lidt mere derhenne, hvor jeg overvejer at kontakte de fyrede for at høre, hvordan de bar sig ad, men nogle af medarbejderne har meget brug for jobbet, så de er ikke helt det samme sted.

(Ja, vi har en tavle, hvorpå alle medarbejdernes navne står - og fjernes efter behov. Det holder os vel ved ilden? :forvirret: )

Edit:

Det var så én, jeg virkelig godt kunne lide, der røg i svinget i dag. Æv. Til gengæld er der kommet nogle nye ind :rulle:
0

Tilbage til "Livets forhold"