Hård hud

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Hård hud

Indlægaf ShuruQ » 29. maj 2016, 15:05

Hård hud under hælene er noget de fleste har haft i højere eller mindre grad.

Jeg døjer i perioder rigtig meget med det. Jeg har ikke råd til at gå til en professionel, ej hellere til at afprøve fx Scholl. Så jeg tænkte om der er nogle herinde der har erfaringer med en "stram-økonomi"-venlig hjemmebehandling, der eventuelt kunne hjælpe. Hvad som helst :genert:.

Det går snart ud over min selvtillid.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 308
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2550

Re: Hård hud

Indlægaf Rikke » 29. maj 2016, 15:06

Kog en gang havregrød. Kom det i fryseposer og stik fødderne godt ned i i en times tid :)
2
:whip:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2503

Indlægaf Pandesteg » 29. maj 2016, 15:09

Gå lange ture på stranden i bare fødder. Burde være muligt på denne tid af året :-D ellers fil med pimpsten - kan fås i Matas til 30 kr.

Har en veninde som har sådan en Scholl-tingest og hun siger den ikke er pengene værd!
2
Heaven is a place on earth :jule:
Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Indlægaf Lismaens » 29. maj 2016, 15:13

ShuruQ skrev:Hård hud under hælene er noget de fleste har haft i højere eller mindre grad.

Jeg døjer i perioder rigtig meget med det. Jeg har ikke råd til at gå til en professionel, ej hellere til at afprøve fx Scholl. Så jeg tænkte om der er nogle herinde der har erfaringer med en "stram-økonomi"-venlig hjemmebehandling, der eventuelt kunne hjælpe. Hvad som helst :genert:.

Jeg mener at kunne huske at Scholls elektriske fodfil fås til nærmest foræringspriser på Ebay, i forhold til herhjemme. Den kan jeg i al fald stærkt anbefale.
Ellers et varmt, blødgørende fodbad og derefter en god engangsskraber og så bare i gang.
1
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 29. maj 2016, 15:13

Pandesteg skrev:Gå lange ture på stranden i bare fødder. Burde være muligt på denne tid af året :-D ellers fil med pimpsten - kan fås i Matas til 30 kr.

Har en veninde som har sådan en Scholl-tingest og hun siger den ikke er pengene værd!

Jeg bor kun få kilometer fra stranden og ca. 10 kilometer fra stranden i Blokhus. Jeg kunne sagtens cykle på stranden, så ville jeg også få den daglige motion både med cykeltur og gåtur. To fluer med et smæk. Det vil jeg afprøve :gogo:.

Jeg må indrømme at mine tanker om Scholl's effektivitet heller ikke var de største. Pimpstensfilerne synes jeg ikke gør tricket.

Jeg må på stranden og hjem og smide fødderne i noget havregrød :P.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 29. maj 2016, 15:14

Lismaens skrev:
ShuruQ skrev:Hård hud under hælene er noget de fleste har haft i højere eller mindre grad.

Jeg mener at kunne huske at Scholls elektriske fodfil fås til nærmest foræringspriser på Ebay, i forhold til herhjemme. Den kan jeg i al fald stærkt anbefale.
Ellers et varmt, blødgørende fodbad og derefter en god engangsskraber og så bare i gang.

Før i tiden badede jeg fødderne i varmt vand med sæbespåner, det blødgør helt fantastisk. Det kunne kombineres fint med en engangsskraber efterfølgende :).
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2493

Indlægaf Bøtte » 29. maj 2016, 15:15

Jeg bruger Matas fodbadeolie. Sidder i 15-30 min og kører så med en pimpsten på det hårde hud, mens jeg stadig har fødderne i vandet.
Slutter af med creme. Det tager stort det det hele.

Supplerer så med deres fod- og hælkur 1-3 nætter om ugen.

Mener ovenikøbet det har 3 for 2 på deres fodplejeserie i Matas lige nu.
1
S :lun:
V :lun:
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 29. maj 2016, 15:16

Matas' stribede fod- og hælkur er i øvrigt heller ikke til at undvære. De kører tit med 2 for ens pris på striberne og den er ret drøj i brug.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3453

Indlægaf HappyPaww » 29. maj 2016, 15:34

Jer det nævner en engangsskraber, er det en barberskraber i mener? :shock: Dvs man skræller huden af? :badr: Og troede da nærmest ikke det var muligt med en skaber - bladene ligger jo fladt netop for at undgå man tager huden..? Enlighten me please :D
0
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 717

Indlægaf HappyHippo » 29. maj 2016, 15:43

Jeg plejer at bruge en frottevaskeklud efter badet. Jeg kan også skrabe det af med fingerneglene mens jeg er i bad, når det er rigtig slemt. Og så matas fod og hælkur efterfølgende.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 312
Likede indlæg: 5768

Indlægaf Animi » 29. maj 2016, 15:43

Faktisk må man helst ikke bruge fodfil eller skære det hud væk, da man så bare får endnu mere hård hud. Så i stedet skal man bruge en rigtig god fodcreme eller lignende, og bruge det hver dag.
Jeg led også rigtig meget af hård hud, og det hjalp faktisk først da jeg begyndte at bruge en creme specielt til hård hud på fødderne.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 29. maj 2016, 15:44

HappyPaww skrev:Jer det nævner en engangsskraber, er det en barberskraber i mener? :shock: Dvs man skræller huden af? :badr: Og troede da nærmest ikke det var muligt med en skaber - bladene ligger jo fladt netop for at undgå man tager huden..? Enlighten me please :D

Ja, en barberskraber. Det lader sig fint gøre, den tager et tyndt lag af gangen og det mærkes allerhøjst som lidt kilden - som regel slet ikke.
Men huden skal være godt blødgjort inden.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 29. maj 2016, 15:45

Animi skrev:Faktisk må man helst ikke bruge fodfil eller skære det hud væk, da man så bare får endnu mere hård hud. Så i stedet skal man bruge en rigtig god fodcreme eller lignende, og bruge det hver dag.
Jeg led også rigtig meget af hård hud, og det hjalp faktisk først da jeg begyndte at bruge en creme specielt til hård hud på fødderne.

Ville det så være sådan noget med fx at smøre en creme, specielt til formålet, på fødderne og så eventuelt tage et par strømper på når man skulle i seng :)?
3
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1345

Indlægaf Sophies-mor » 29. maj 2016, 15:48

Et godt langt fodbad, en almindelig fodfil og creme.
https://www.matas.dk/microplane-fodfil
Noget i denne her stil. Den holder længe, så det er en éngangsinvestering :gogo:
1
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 312
Likede indlæg: 5768

Indlægaf Animi » 29. maj 2016, 15:51

ShuruQ skrev:
Animi skrev:Faktisk må man helst ikke bruge fodfil eller skære det hud væk, da man så bare får endnu mere hård hud. Så i stedet skal man bruge en rigtig god fodcreme eller lignende, og bruge det hver dag.

Ville det så være sådan noget med fx at smøre en creme, specielt til formålet, på fødderne og så eventuelt tage et par strømper på når man skulle i seng :)?

Lige præcis! :) Matas har vidst en creme til 50kr som jeg synes er fin
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Helbred"