Hård hud

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Re: Hård hud

Indlægaf Vira » 29. maj 2016, 15:53

Den stribede matas fod og hælcreme er genial :gogo: Den koster normalt 59, men er på tilbud til 44 lige nu
4
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1344

Indlægaf Sophies-mor » 29. maj 2016, 15:55

Animi skrev:
ShuruQ skrev:
Animi skrev:Faktisk må man helst ikke bruge fodfil eller skære det hud væk, da man så bare får endnu mere hård hud. Så i stedet skal man bruge en rigtig god fodcreme eller lignende, og bruge det hver dag.
Jeg led også rigtig meget af hård hud, og det hjalp faktisk først da jeg begyndte at bruge en creme specielt til hård hud på fødderne.

Ville det så være sådan noget med fx at smøre en creme, specielt til formålet, på fødderne og så eventuelt tage et par strømper på når man skulle i seng :)?

Lige præcis! :) Matas har vidst en creme til 50kr som jeg synes er fin

Nu skal man jo heller ikke bruge filen dagligt. Og selv fodterapeuter bruger fil, så den holder vist ikke helt.
Det er vel mere et spørgsmål om fil max 1 x månedligt eller lign og så masser af gode cremer til fødderne.
1
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5765

Indlægaf Animi » 29. maj 2016, 15:57

Sophies-mor skrev:
Animi skrev:
ShuruQ skrev:
Animi skrev:Faktisk må man helst ikke bruge fodfil eller skære det hud væk, da man så bare får endnu mere hård hud. Så i stedet skal man bruge en rigtig god fodcreme eller lignende, og bruge det hver dag.
Jeg led også rigtig meget af hård hud, og det hjalp faktisk først da jeg begyndte at bruge en creme specielt til hård hud på fødderne.

Ville det så være sådan noget med fx at smøre en creme, specielt til formålet, på fødderne og så eventuelt tage et par strømper på når man skulle i seng :)?

Nu skal man jo heller ikke bruge filen dagligt. Og selv fodterapeuter bruger fil, så den holder vist ikke helt.
Det er vel mere et spørgsmål om fil max 1 x månedligt eller lign og så masser af gode cremer til fødderne.

Det er nu bare hvad jeg har fået af vide - af to fodterapeuter :) Og det hjalp først da jeg lagde filen på hylden, så jeg er fan af det :D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 29. maj 2016, 15:57

Animi skrev:
ShuruQ skrev:

Jeg kom i tanke om jeg har en creme jeg fik af en bekendt. Hun havde købt den hos en foddame. Den får en chance, jeg ved ikke om den er god, men jeg prøver og ser om der sker bare lidt ændring den næste uges tid :).

sf.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af ShuruQ 29. maj 2016, 16:00, rettet i alt 1 gang.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Vira

Indlægaf Vira » 29. maj 2016, 16:00

Den fra matas er god fordi den har et meget højt indhold af carbamid. Tror ikke der er andre cremer med så højt et indhold, 25%
1
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 29. maj 2016, 16:02

Jeg fik denne med som gave, da jeg købte neglelak i Matas den anden dag. Den må du gerne få. Du kan bare smide din adresse i en PB, så sender jeg den en af dagene.
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 29. maj 2016, 16:08

Som andre skriver. Fod- og hælkur fra Matas er rigtig god og drøj. Fodfilen fra microplane skal bruges på tør hud, og er den bedste jeg nogensinde har prøvet. Dyr men alle pengene værd.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Olaf
Kort karma: 3
Likede indlæg: 82

Indlægaf Olaf » 29. maj 2016, 16:19

Microplane fodfil - simpelthen fantastisk. Fik den der "hvorfor er der ikke nogen der har fortalt mig om den noget før" oplevelse. Bruges på tør hud og burde derfor ikke stimulere til mere hård hud. Jeg bruger Compeeds creme til hælrevner. Den har virkelig gjort underværker for mine fødder. Har også brugt hælkuren fra Matas og den synes jeg slet ikke virker i forhold til cremen fra Compeed (faktisk er den bare endt i skabet).

Edit: Hælcremen er fra Compeed og ikke Scholl. Og fik lige tjekket i skabet og det er Matas Hælkur jeg har brugt uden større succes. Overvejer at give den en ekstra chance nu I andre er så begejstrede.
Senest rettet af Olaf 29. maj 2016, 18:59, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 13
Likede indlæg: 331

Indlægaf Myresluger » 29. maj 2016, 16:23

Den grove side af en grydesvamp virker også glimrende. Godt langt fodbad og så en ordentlig tur med en grydesvamp - det har jeg fået gjort som en del af en pedicure og jeg var meget overrasket over hvor effektivt det var.
4
Brugeravatar
Vira

Indlægaf Vira » 29. maj 2016, 16:47

Samano skrev:
Frkvira skrev:Den stribede matas fod og hælcreme er genial :gogo: Den koster normalt 59, men er på tilbud til 44 lige nu

Den er en mirakelkur.
Jeg har altid selv brugt den og tvang nærmest min mor til bruge den, fordi hun har problemer med at hendes fødder revner.
Hun har altid haft verdens grimmest fødder.
Efter 2 måneders brug er hendes fødder helt normalt og fine uden brug af fil eller lignende.
Man skal dog huske at købe den rigtige det er selve hæl- og fodkuren og ikke fodbalsamen som de også sælger.
Fodbalsamen har nemlig væsentlig mindre carbamid i sig.
Og så tager det selvfølgelig lige lidt tid før ens fødder er pæne.
Det jo ikke ligesom filen der fjerner det hele på en gang.

Fodcremen har kun 10% carbamid, og det gør altså ikke rigtigt tricket.

Men enig den anden er en mirakelkur, den er sindssyg god
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 29. maj 2016, 16:59

Animi skrev:
Sophies-mor skrev:
Animi skrev:
ShuruQ skrev:

Det er nu bare hvad jeg har fået af vide - af to fodterapeuter :) Og det hjalp først da jeg lagde filen på hylden, så jeg er fan af det :D

Min fodterapeut skærer nu også, og så sliber hun efter med en lille slibemaskine med fine korn. I den mellemliggende tid ca. 6 uger, smører jeg med en god creme med carbamid, som jeg har købt der.

(Glem scholls elektriske)
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 29. maj 2016, 17:11

Delfin skrev:Min fodterapeut skærer nu også, og så sliber hun efter med en lille slibemaskine med fine korn. I den mellemliggende tid ca. 6 uger, smører jeg med en god creme med carbamid, som jeg har købt der.

Men oplever du så også at der slet ikke kommer hård hud, hvis du i en overgang stopper med behandlingerne? :)

Jeg har slet ikke hård hud mere, heller ikke selvom jeg har glemt at smøre mine fødder med creme, i de sidste 2 måneder. Men man må jo bare prøve sig frem, og se hvad der virker for en. Jeg synes i hvert fald at det er rart at slippe helt for at file og skære :D
Senest rettet af Animi 29. maj 2016, 17:22, rettet i alt 1 gang.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 29. maj 2016, 17:19

Animi skrev:
Delfin skrev:Min fodterapeut skærer nu også, og så sliber hun efter med en lille slibemaskine med fine korn. I den mellemliggende tid ca. 6 uger, smører jeg med en god creme med carbamid, som jeg har købt der.

Men oplever du så også at der slet ikke kommer hård hud, hvis du i en overgang stopper med behandlingerne? :)

Jeg har slet ikke hård hud mere, heller ikke selvom jeg har glemt at smøre mine fødder med creme, i de sidste 2 måneder. Men man må jo bare prøve sig frem, og se hvad der virker for en. Jeg synes i hvert fald at det er rart at slippe helt for at file og skærer :D

Det er nyt, at jeg har fået henvisning til det, så det kan jeg ikke svare på.
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 29. maj 2016, 17:21

Delfin skrev:
Animi skrev:

Jeg har slet ikke hård hud mere, heller ikke selvom jeg har glemt at smøre mine fødder med creme, i de sidste 2 måneder. Men man må jo bare prøve sig frem, og se hvad der virker for en. Jeg synes i hvert fald at det er rart at slippe helt for at file og skærer :D

Det er nyt, at jeg har fået henvisning til det, så det kan jeg ikke svare på.

Ah, okay :)
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2333

Indlægaf Studsgaard » 29. maj 2016, 18:06

Ud over den eller de behandlinger du vælger at gå i gang med, så kan jeg virkelig anbefale at frottere/tørre dine fødder rigtig godt efter hvert bad.

Jeg massere mine fødder i badet og gnubber lige gammel hud af, og efter badet får de så en god omgang med håndklædet, der så tager en god del af det døde hårde hud. Efter jeg er gået igan med det, så syntes jeg ikke jeg døjer så meget med hård hud mere.
1

Tilbage til "Helbred"