Anbefal (slow)juicer

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Anbefal (slow)juicer

Indlægaf Krølle » 30. aug 2015, 19:03

Jeg skal have en juicemaskine, så jeg kan få brugt de skønne bær, der ligger i fryseren. For at bibeholde flest vitaminer mv vil jeg helst anvende dem rå i stedet for at koge saft på dem.

Nogen anbefalinger? Det ville være fedt, hvis filteret kunne fange de små sten i hindbær/brombær.
0
Brugeravatar
Krølle

Re: Anbefal (slow)juicer

Indlægaf Krølle » 31. aug 2015, 06:21

@wizzze

Det kan simpelthen ikke passe, at du ikke har en holdning? Skal jeg tilbage til moderskabet for at finde en juicemaskine?! :ad!:
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6818

Indlægaf Wizzze » 31. aug 2015, 06:28

Krølle skrev:@wizzze

Det kan simpelthen ikke passe, at du ikke har en holdning? Skal jeg tilbage til moderskabet for at finde en juicemaskine?! :ad!:

Der er ingen herhjemme der er hoppet på juicekur, og må indrømme at jeg hellere vil have den hele frugt, fremfor kun juicen, så har aldrig rigtig interesseret mig for juicemaskiner. Vi har såden en fin manuel appelsin en, men ellers intet juiceaggregat, sorry.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6818

Indlægaf Wizzze » 31. aug 2015, 06:32

Der findes så andre nørder, der har bevæget sig ind på området.

http://gastromand.dk/anmeldelse-slow-ju ... om-hu-700/

http://gastromand.dk/anmeldelse-test-wi ... lowjuicer/
1
Do as I say! :whip:
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Indlægaf Undtagelsen » 31. aug 2015, 06:38

Det er ikke en slowjuicer jeg har, men en alm juicer. Det er en Philips HR1869 og jeg er rigtig tilfreds med den.
Den har 2 hastigheder, så man kan tage de hårde grøntsager, æbler osv på den kraftige og de bløde, f.eks bær, på den lave hastighed.
Den er nem at bruge og nem at gøre ren, hvilket var vigtigt herhjemme, for ellers ville den bare komme til at stå :genert:

Jeg har ikke selv brugt den til bær, så ved faktisk ikke om den vil kunne fange de små sten du nævner. Det vil jeg tro. Har endnu ikke oplevet at en juice har været grynet, hvilket jeg forestiller mig at den ville være, hvis ikke filteret fungerer godt nok.
1
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 31. aug 2015, 09:29

Wizzze skrev:

Der er ingen herhjemme der er hoppet på juicekur, og må indrømme at jeg hellere vil have den hele frugt, fremfor kun juicen, så har aldrig rigtig interesseret mig for juicemaskiner. Vi har såden en fin manuel appelsin en, men ellers intet juiceaggregat, sorry.

:8:

Jeg er i chok - der er en køkkendims, du ikke har! :genert:

Er ikke juicenørd som sådan, men dels er citrusfrugter skabt til juice, og efter at det er gået op for mig, hvor mange bær, der er i Sverige og hjemme på Amager, må jeg jo finde på noget at bruge dem til. Er absolut ikke marmeladefan men tænker, at saft af havtorn/brombær og evt. hindbær kunne være godt - vil bare helst ikke koge dem i smadder og tilsætte et ton sukker, og derudover er de små sten pænt irriterende.

Æblemost af syrlige vilde æbler bør også være godt. Yum. Må. Have. Juicer.
0

Tilbage til "Mad og drikke"