Langsom kørsel ind på motorvejen. Hvor mange, hvorfor?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.

Jeg accelererer op til mindst 100—110 km/t ved tilkørsel til motorvejen?

Nej! Jeg er utryg ved farten på motorvejen.
4
4%
Nej aldrig. Min bil kan ikke klare det.
4
4%
Nogle gange. Jeg er skide ligeglad.
4
4%
Jeg synes det er dyrt i benzin...
1
1%
Stort set altid. Det kan smutte.
56
59%
Mindst 110. Jeg elsker at køre stærkt
26
27%

Afgivne stemmer: 95
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 370
Likede indlæg: 3442
Kontakt:

Re: Langsom kørsel ind på motorvejen. Hvor mange, hvorfor?

Indlægaf Annione » 18. okt 2016, 12:32

Jeg gasser helt sikkert op på rampen - men det er ikke altid jeg når over 100, før jeg fletter ind på motorvejen. Jeg synes ofte der er masser af idioter, der ikke giver plads til indfletning, så jeg er lidt forsigtig.
0
cola
Kort karma: 36
Likede indlæg: 565

Indlægaf cola » 18. okt 2016, 13:54

Oveditlevsen skrev:
cola skrev:Jeg oplever jævnligt den med at folk ikke kommer ud på motrvejen med tilladte hastighed, hvilket gør at jeg må trække til venstre, og derude kører jeg langsomt i forhold til de andre biler, og når så tumpen der skal ind kommer ind, så vælger de som regel at overhale mig indenom, så jeg skal ligge unødvendigt længe i overhalingsbanen, frem for at de bare trækker tilbage og lader mig komme ind igen efter at have overhalet dem.

Når jeg skal ned på motorvejen, har jeg endnu ikke mødt et sted hvor jeg ikke var på min cruice hastighed når jeg nåede motorvejen. det gælder blot om at have lavt nok gear, så skal bilen nok nå op på de 120.

Du behøver ikke trække ud, du kan også reducere farten.

Jeg har ingen ide om vedkommende vil fortsætte med at køre langsomt, hvis de vil kan jeg jo ligeså godt overhale dem, når jeg trækker ud for at give plads til dem. der er jo stadig folk der godt kan lide at trille afsted med 90 på motorvejen, og det skal de da have lov til.
0
Brugeravatar
Nicolait
Likede indlæg: 904

Indlægaf Nicolait » 15. nov 2016, 18:39

Det afhænger af forholdene, men optimalt vil jeg gerne ligge et sted mellem 105-110 på ind på motorvejen. Det gør trafikken nemmere at overskue, hvis man har nogenlunde samme fart på, som de andre har.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Lover-Moses
Kort karma: 3
Likede indlæg: 114

Indlægaf Lover-Moses » 15. nov 2016, 20:28

Har egentlig stemt "stort set altid", men jeg kører faktisk mest i køretøjer over 3500kg, så der stopper det helt automatisk ved 80 :D
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1164

Indlægaf Bimmerdyret » 15. nov 2016, 20:47

HerErJeg skrev:Affødt af hold til højre - tråden.
Lad os lige tage pulsen på dem der kører som snegle på motorvejen. Ikke mindst dem der kryber ind på motorvejen med alt alt for lav hastighed.
Hvorfor, og hvor mange er der tale om?

Jeg ved faktisk ikke hvad mit svar faktisk gør for din undersøgelse.
Jeg kommer altid ind med den opkrævede hastighed, hvis jeg "kryber" så skyldes det ikke lige mig og forklaringen skal så nok søges hos dem, der er årsag til at andre kryber.
0
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 54
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 581

Indlægaf Venus222 » 31. mar 2017, 18:51

Jeg er SÅ skyldig i at kravle ind på motorvejen fra tilkørslen :blush: . Men til mit forsvar, har jeg lige fået kørekort. Så jeg roder stadig rundt med gear og alverdens andre ting.

Jeg ønsker mig sådan et klistermærke, til at sætte i bagruden, med skriften " Undskyld, jeg er ny i trafikken". :P
4
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 318
Likede indlæg: 2182

Indlægaf Sophies-mor » 31. mar 2017, 19:57

Venus222 skrev:Jeg er SÅ skyldig i at kravle ind på motorvejen fra tilkørslen :blush: . Men til mit forsvar, har jeg lige fået kørekort. Så jeg roder stadig rundt med gear og alverdens andre ting.

Jeg ønsker mig sådan et klistermærke, til at sætte i bagruden, med skriften " Undskyld, jeg er ny i trafikken". :P

Tillykke med kørekortet.
Det var efterbestået køreprøve, at min kørelæret sagde: "Tillykke. Nu skal du lære at køre bil!"
Med det mente han rutinen.
Det kommer altsammen :)
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 54
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 581

Indlægaf Venus222 » 31. mar 2017, 20:29

Sophies-mor skrev:
Venus222 skrev:Jeg er SÅ skyldig i at kravle ind på motorvejen fra tilkørslen :blush: . Men til mit forsvar, har jeg lige fået kørekort. Så jeg roder stadig rundt med gear og alverdens andre ting.

Tillykke med kørekortet.
Det var efterbestået køreprøve, at min kørelæret sagde: "Tillykke. Nu skal du lære at køre bil!"
Med det mente han rutinen.
Det kommer altsammen :)

Tak :kys: . Og selvfølgelig gør det det. Jeg kan mærke at jeg allerede er blevet meget bedre, men der kommer til at gå noget tid endnu med fumleri. ;)
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1577
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14212

Indlægaf kidkomb » 31. mar 2017, 21:16

Det synes jeg faktisk er en mega fin idé!
Ligesom sådan et "Ny på job" skilt.
Så tager folk altså langt mere hensyn.
3
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
ajnaM
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2138

Indlægaf ajnaM » 27. apr 2017, 11:41

Mine forældres Up kan ikke altid nå at komme op på 110 på tilkørslen. :lol: Men ellers!
0
Brugeravatar
Jasmin
Likede indlæg: 645

Indlægaf Jasmin » 27. apr 2017, 11:52

ajnaM skrev:Mine forældres Up kan ikke altid nå at komme op på 110 på tilkørslen. :lol: Men ellers!
Hvis man accelererer i tredje gear – Jo. ;)
1
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 537
Likede indlæg: 6461

Indlægaf dgd2007 » 27. apr 2017, 12:07

27% fartdjævle på Debatten!
Det er da lidt overraskende, når man tænker på, at Enhedslisten og Alternativet til sammen har absolut flertal :D
0
Frank
Kort karma: 11
Likede indlæg: 176

Indlægaf Frank » 16. jun 2017, 10:22

Man skal altid afpasse sin hastighed til de forhold man kører under. Så vurderer man at hastigheden på motorvejen er over 100 km/t, så er det også en hastighed over 100 man skal køre ind med.
Man kan faktisk få bøde for at køre med for lav fart ind på motorvejen.
0
Chichu
Kort karma: 8
Likede indlæg: 281

Indlægaf Chichu » 16. jun 2017, 12:01

Jeg accelererer som regel op på max hastighed på rampen, men kan selvfølgelig blive tvunget til at sætte farten ned for at flette.

Hader når folk kører for langsomt på motorvej. Det er jo farligt. Der findes faktisk veje specielt lavet til den slags kørsel, det kaldes landeveje.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"