Jeg er kommet til at sende en sur mail

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4286

Re: Jeg er kommet til at sende en sur mail

Indlægaf Flora » 31. maj 2016, 21:01

Det er efterhånden billigere at starte bilen og køre hen og aflevere sit brev til modtageren selv :deer:
3
Debattens sødeste :engel:
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1235

Indlægaf godtnavn » 31. maj 2016, 21:26

Hvis man skal sende mange breve samme dag er det billigere at hyre en teenager på cykel til at kører ud med dem :P
3
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3456

Indlægaf dgd2007 » 31. maj 2016, 22:35

hyben skrev:[...]
De har ikke kendt deres besøgelsestid. De skulle have sat sig godt og grundigt på web markedet. Alle de millioner af pakker, der skal ud hver dag fra netbutikkerne. Der skulle de have slået til.

Det har du fuldstændig ret i. Det var der vist også nogle, der arbejdede på for en del år siden. Men dels har deres mellemledere jo aldrig været særlig forretningsmindede, og dels har jeg også hørt, at der helt oppe i den øverste ledelse var modstand mod at deltage i digitaliseringen, fordi "vi skal jo ikke konkurrere mod os selv" :stoned:

hyben skrev:Måske kan de stadig nå det, hvis de gør en indsats og ændrer deres strategi.

Det tror jeg ikke. Det skulle have været for 10-20 år siden, at de skulle have været seriøse. Og de har for øvrigt også fyret mange af deres IT-folk og nedlagt deres udviklingsafdeling, så vidt jeg ved. Men jeg er som sagt enig i, at de sikkert havde haft gode chancer dengang, fordi de fleste trods alt havde mere tillid til den hæderkronede "etat" end til så mange opkomlinge-dot-com'er. Men nu er det vist mere: "Sidste mand lukker og slukker."
2
hyben
Kort karma: 5
Likede indlæg: 25

Indlægaf hyben » 1. jun 2016, 08:08

Ha ha til kommentaren med at "konkurrere mod os selv". Så hellere gå neden-om-og-hjem.

Det er så trist med "Sidste man lukker og slukker". Jeg tror desværre du har ret. Om 5 år findes PostDanmark nok ikke mere. Øv til det.

De kunne også erobre breve til eboks markedet. Det er der endnu ikke nogen, der har sat sig suverænt på. Altså at du og jeg kan sende til andres ebokse. Kom nu PostDanmark - jeg hepper på jer.

Så kunne de tage 2 kr. for at sende et brev til en e-boks. Det er da bedre end 27 kr. og det kommer frem samme dag :-)
0

Tilbage til "Livets forhold"