En fremtid med Atomfraft i DK ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3941

Re: En fremtid med Atomfraft i DK ?

Indlægaf Angelina » 2. jun 2016, 19:27

Bimmerdyret skrev:
Angelina skrev:
Bimmerdyret skrev:
Angelina skrev:Jeg arbejder i øvrigt tæt på at fynsværket som primært er olie, gas og kul - og halm... og jeg tror da det ville være sundere for mig og de mange andre arbejdere på havnen hvis der i stedet lå et atomkraftværk ... og jeg bor ganske få km derfra, så for min skyld måtte de gerne bygge det der, jeg tror langt flere ta'r skade af kulkraften end af atomkraften.

Nej...det ville det absolut ikke.
Der ville ikke være kølevand nok, så hvis det var et a-kraftværk og det blev sat i gang, ville det nedsmelte :lol:

Altså, regner med man ta'r højde for den slags ting og ikke blot bygger det steder hvor det ikke kan være naturligvis :lol: -men altså, sådan i princip (hvorfor duer vandet i havnen ikke? :D )

:lol: naturligvis gør man det.
Det har noget med mængder, klimahensyn (der må ikke være tæt kontakt mellem det vand man lukker ud igen og bunden, da der sker en generel temperaturstigning omkring a-kraftværkets vandområde, stort flow og udskiftning af vandet (det skal jo kunne køle..)
Så er der krav om bestemt vanddybde, så skibe kan komme ind med alle elementer osv.

Grundlæggende kan jeg godt forstå hvorfor folk siger: ok i min baghave.
Men faktisk er det langt mere relevant for dem der bor 10 km væk, for de har i det mindste en chance for at overleve hvis det går galt...hø-hø

Altså eftersom der kommer tankskibe igennem (de er enorme!), så må delen med vanddybde være på plads, men der er helt sikkert noget med det vandflow osv.
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 2. jun 2016, 19:49

Bimmerdyret skrev:
Ok, så har du bare ikke fattet noget.

Og her slutter vores samtale så.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 782

Indlægaf Bimmerdyret » 2. jun 2016, 20:42

Advocatus-Diaboli skrev:
Bimmerdyret skrev:
Ok, så har du bare ikke fattet noget.

Og her slutter vores samtale så.

Følte nu aldrig vi var begyndt :lol:
Trist du giver op.
Men igen, kan klart anbefale at du læser rapporten engang - så får du det jeg har skrevet i flere detaljer.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3436

Indlægaf dgd2007 » 2. jun 2016, 23:12

Nej tak. Vi har ingen ødemarker, hvor de kan ligge.
0
Brugeravatar
kokkenok
Kort karma: 8
Likede indlæg: 73

Indlægaf kokkenok » 3. jun 2016, 05:00

Angelina skrev:
Bimmerdyret skrev:
Angelina skrev:Jeg arbejder i øvrigt tæt på at fynsværket som primært er olie, gas og kul - og halm... og jeg tror da det ville være sundere for mig og de mange andre arbejdere på havnen hvis der i stedet lå et atomkraftværk ... og jeg bor ganske få km derfra, så for min skyld måtte de gerne bygge det der, jeg tror langt flere ta'r skade af kulkraften end af atomkraften.

Nej...det ville det absolut ikke.
Der ville ikke være kølevand nok, så hvis det var et a-kraftværk og det blev sat i gang, ville det nedsmelte :lol:

Altså, regner med man ta'r højde for den slags ting og ikke blot bygger det steder hvor det ikke kan være naturligvis :lol: -men altså, sådan i princip (hvorfor duer vandet i havnen ikke? :D )

Hav vand(saltvand) fungere som sådan også lige så godt mht. at bortlede varmen.
Det er salt, olie, døde dyr, osv, der stiller større krav til de stumper der bliver brugt til kølingen. Hvilket igen vil stille større krav til vedligehold, certificering af dele, inspektioner mm.
Men havvand bliver brugt til at køle sådan nogle bæster ned.
Det vigtigste parameter for kølingen er temperaturen på det vand der skal igennem systemet og der er vi relativt heldig stillede her i Danmark.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2112

Indlægaf eks-Maupassant » 3. jun 2016, 12:18

dgd2007 skrev:Nej tak. Vi har ingen ødemarker, hvor de kan ligge.

Herning?
3

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"